>Jonas< Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har en maskin her nå som jeg ikke kommer inn i bios på. Etter at HP logoen forsvinner så booter den fra cd'plata eller harddisken (trur jeg, har ikke innstallert noe OS ennå). Prøvde å innstallere FreeNAS men fikk det ikke til. Den fant dessuten bare IDE channel 2, der hvor cd-romen sitter og den ene disken. Den fant ikke channel 1 der den disken jeg vil ha som systemdisk sitter aleine. Enten er IDE-kabelen defekt eller så er det noen innstillinger i BIOS. Men jeg kommer jo ikke inn i BIOS.. Så jeg lurer på om det går an å deaktivere fast boot? Lenke til kommentar
jstrandl Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Prøv å trykk "F10" flere ganger ved boot- HP logo. Det burde hjelpe deg med å komme inn i BIOS, jstrandl Lenke til kommentar
>Jonas< Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Fikk det til nå. Måtte trykke F1. inne i BIOS disabla jeg fast boot og at boot up var satt til "hidden". Så nå funker det Men nå finner jeg bare cd-romen, og ingen av disekene.. Sist gang fant jeg en disk og cd-romen.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå