Gå til innhold

Flimring på Samsung LE40R72B

Anbefalte innlegg

Har begynnt å merke flimring på bildet på denne tv'n. Hadde ikke noe problemer når jeg fikk den. Det er to måneder siden jeg fikk den. Begynnte å merke flimringen for et par uker siden.

Jeg ser det ikke på vanlig tv signal, men på det som er koblet til scart / komponent / pc inngang.

På scart og komponent så flimrer det striper på skrå over skjermen. På pc inngangen så er det horisontale striper. Stripene på pc inngangen virker en del breiere enn på de andre inngangene.

Lurer på om det kan være noe som har skjedd med tv'n siden jeg ikke opplevde dette tidligere.

Noen som vet hva som kan forårsake dette? Noen andre som har opplevd det?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 2 uker senere...

Anbefaler å forsøke en annen scart-kabel, gjerne av litt bedre kvalitet enn de som følger med Canal Digitals tunere etc. Har vært borti lignende problem og da gjorde en ny kabel susen. Sjekk også at ikke strømkabler og signalkabler ligger "tvinnet sammen" e.l. og forsøk evt. å flytte litt på kablene.

Lenke til kommentar

Har kanskje ikke helt det samme problemet, men samme tv'n, bare 32", så jeg skriver her istedet for å lage ny tråd.. Til meg flimmrer det når jeg kobler til pc'n, men det tror jeg har med pc'n og gjøre. Husker jeg hadde det samme problemet med den gamle tv'n, men jeg fiksta litt i anti-flimmer på pc'n, så fiksa det seg. Prøvde det samme nå, men det funka ikke. Jeg bruker en 20 meter lang VGA kabel (var billigere for 20m enn 4m :s). Er det lengen på kabelen som gjør det eller er det noe annet? Noen som har tips?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Er nok ikke scart kabelen Howard. Jeg har dette problemet på alle signal inngangene bortsett fra vanlig antenne inngang. Jeg har prøvd å fjerne alt rundt tv'n som kan forstyrre. Prøvde å koble strømkontakten til tv'n rett i veggen i tilfelle det var skøyteledningen men det hjalp heller ikke.

Har sjekket at det ikke ligger noen strømkabler sammen med signalkabler.

Dette begynner å bli frustrerende. Det er spesiellt merkbart når jeg kobler til pc'n men er veldig tydelig på komponent og scart også.

Syns det er merkelig at det ikke vises på vanlig tv sendinger.

Skal sende en mail til Komplett og se hva de sier.

Om noen har opplevd det samme eller kan gi meg noen tips så hadde det vært topp :)

Endret av Zerpent
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...