petterbaa Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Heisann har da fått meg M-aidophile 2496 Nå kommer problemet hvordan få det til å virke? For det første passet ikke lydinngangene fra ''anlegget'' inn i lydporten på kortet. (den svarte og grønne pluggen) Må jeg da bruke penger på helt nye høytalere for å få det til å virke? For det andre det jeg ville bruke det til var når jeg lagde musikk for at cpu forbruket skulle gå ned og den ikke konstant ville ligge på 100%. Bruker jeg m audio asio driveren får jeg jo ikke noe lyd ut siden det ikke er noe lyd utgang på kortet... Så er det ingen måte å få til å bruke maudio asio driveren og samtidig få lyd? Er bare veldig forvirra her nå Vet nesten ikke hva jeg spør etter engang Takker for svar som kan oppklare Lenke til kommentar
9hdoksaet4 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Måten som jeg kobler mitt M-audio 2496 til mine høyttalere på er ved hjelp av DENNE kabelen her. Skal du koble lydkortet til på andre måter er den neste alternativet vanlige phono-kabler. Så må du huske å koble til de rette pluggene for å få lyd. Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 takker for svar, men fungerer de der med de vanlige svart grønne tilkoblings greiene? Så det jeg altså trenger er en overgang eller no? Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 bruker det sammen med logitech z 540 om det hjelper noe Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 har nå funent ut at det er en overgang jeg trenger, noen som vet hva slags? Har veldig lyst til å begynne å bruke lydkortet Lenke til kommentar
Skagen Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Heisann! Den mest vanlige utgangen på lydkortet til 'mannen i gata' er 3.5 mm stereo jack hunnkjønn-utganger, også kalt minijack. Men så er jo ikke Audiophile 2496 noe kort for 'mannen i gata' á la hva Creative lager, så kontaktene her er noe anderledes. På Audiophile 2496 sitter det 2 stk. RCA/phono hunnkjønn-utganger (se her for bilde). Dette er samme type tilkobling man finner i hifi stereoanlegg o.l. Nå vet jeg ikke hvordan inngangen på anlegget ditt er, men om det er samme innganger på anlegget som utgangene på Audiophile 2496 er, kan du bruke helt vanlige RCA-til-RCA-kabeler (hannkjønn i begge ender) slik som f.eks denne kabelen. Om det er kun ett lite hull for 3.5 mm minijack kan du bruke en minijack-til-RCA-kabel (hannkjønn i begge ender) slik som f.eks denne kabelen. For å få lyd må du koble anlegget til "RCA Outputs" slik som vist på bildet her. Endret 23. februar 2007 av skag1 Lenke til kommentar
petterbaa Skrevet 25. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 25. februar 2007 tusen takk skag1 det der hjalp meg veldig utrolig fin og konkret post med flere løsninger Herlig å se folk som tar seg såpass god tid å svarer ordntlig Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå