Ragal Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Jeg tenkte at jeg skulle rydde opp i litt bilder som jeg hadde på pc'en, og tenkte da å flytte bildene over i forskjellige mapper. Mappen som bildene lå i var mappen som jeg hadde kopiert fra minnebrikken på kameraet. Jeg flyttet bildene ved bruk av "ctrl +x" og "crtl +v", da jeg skulle se på bildene etterpå så virket ikke filene Forsøkte å flytte bildene tilbake til orginal folder, men fikk da opp meldingen: "Access is denied". Bildene er lagret som ".jpg" Har selvfølgelig slettet minnebrikken etter at jeg hadde flyttet bildene over på pc'en, jeg har ikke backup da jeg hadde lastet inn bildene 2 min før jeg flyttet dem.. Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få tilbake bildene? Endret 22. februar 2007 av riflaa Lenke til kommentar
potti Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Noen som har noen tips på hvordan jeg kan få tilbake bildene? 8002445[/snapback] HAR du XP? Prøv system gjenoppretting.. (SGR) med dato i går..? Snakk med et IT-firma hva de TROR, de vet da noe å si, Uten at du må betale for det.. og prøv så (SGR) Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 HAR du XP? Prøv system gjenoppretting.. (SGR) med dato i går..? Snakk med et IT-firma hva de TROR, de vet da noe å si, Uten at du må betale for det.. og prøv så (SGR) 8002630[/snapback] Problemet er at jeg lastet inn bildene på pc'en 5 min før jeg flyttet dem.. Så hvis jeg bruker SGR så er ihvertfall bildene borte.. Forsøkte også å slette et bilde, men misstanken min var rett, "Access is denied", så nå har jeg ca 100 bilder som jeg ikke kan bruke til noe og som jeg ikke får slettet Lenke til kommentar
stabell Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 fra hvor på maskinen lå bildene før du kopierte/flyttet dem til en annen mappe? Du mener vel at du brukte ctr-c (kopiere) og ctr-v (lime inn)? Hvor på maskinen ligger bildene nå, hor du altså ikke får tilgang? Mvh, Tore Stabell Kulø Dataakutten Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 fra hvor på maskinen lå bildene før du kopierte/flyttet dem til en annen mappe?Du mener vel at du brukte ctr-c (kopiere) og ctr-v (lime inn)? Hvor på maskinen ligger bildene nå, hor du altså ikke får tilgang? 8003012[/snapback] Orginalt lå bildene under F:\Nikon D80\100NCD80\bildenr.jpg Jeg flyttet bildene vha "ctrl +x" dvs klipp ut og slett fra opprinelig sted til: F:\Nikon D80\nymappe\bildenr.jpg (F:\ er en partisjon på fysisk hdd som Win XP SP2 ikke ligger på, hvis det har noe å si) Overflyttingen gikk greit, og bildene ble slettet fra opprinnelig folder, men virker ikke i ny folder (Forskjellen fra å bruke "ctrl +x" istedenfor "ctrl +c" er flytt istedenfor kopier..) Jeg har en misstanke om at det muligens er en "read only" setting eller noe slik som har klusset det til for meg. Lenke til kommentar
Ragal Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Glemte også å si at folderen "100NCD80" var den folderen jeg kopierte rett fra minnebrikken som kameraet har opprettet for meg hvis det er av betydning. Lenke til kommentar
turnipkongen Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Jeg har en misstanke om at det muligens er en "read only" setting eller noe slik som har klusset det til for meg. 8003168[/snapback] i så fall kan du høgreklikke på mappa som bileta ligg i og so velge egenskaper. men tviler egentleg på at det er dette som er problemet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå