Gjest medlem-48098 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har lurt på dette lenge, men finner ikke ut av det. For eksempel så har en del av www.kudos.no det slik at når du killer på ting, eller submiter informasjon til serveren så reloader ikke hele siden, men bare en del av den. Du kan da f.eks spille av en film, kommentere så får du opp en "Busy" tekst over feltet så popper opp din kommentar uten at filmen avbrytes (og siden reloader heller ikke). Har noen noe peiling til hvordan slike sider er laget? Hadde vært ekstremt kult å fått vite hvordan de lager slikt. Lenke til kommentar
CruellaDeVille Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har lurt på dette lenge, men finner ikke ut av det. For eksempel så har en del av www.kudos.no det slik at når du killer på ting, eller submiter informasjon til serveren så reloader ikke hele siden, men bare en del av den. Du kan da f.eks spille av en film, kommentere så får du opp en "Busy" tekst over feltet så popper opp din kommentar uten at filmen avbrytes (og siden reloader heller ikke). Har noen noe peiling til hvordan slike sider er laget? Hadde vært ekstremt kult å fått vite hvordan de lager slikt. 8002392[/snapback] Ser veldig ut som ajax for meg Lenke til kommentar
Ernie Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Det er vel to metoder for å få slikt (og lignende) til. Enten bruker man javascript eller en java-applet. Lenke til kommentar
Gjest medlem-48098 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ah, forstår. Takker, ser på Ajax og hvordan det funker nå. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå