Magoo Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hei, Jeg har 3 maskiner i nettverk med 3com trådløs switch. Jeg er bruker på 2 av dem, ting virker fint mellom dem. Men den siste maskinen (som jeg ikke bruker på) får jeg ikke tilgang til delte filer. Jeg kan pinge maskinen men ikke f*** om jeg finner den i mine nettverksteder. Denne maskinen finner fint det jeg har delt. Kjører winxp på alle og firewallen er av og har ingen annen firewall inst. Er det noen som har et forslag til hva i h*** som er galt? Må finne en løsning på dette før jeg går bananas... Takker for hjelp :smile: Lenke til kommentar
eiga Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Fjern alle protokoller, og legg dem til på nytt(på rebellen). Legg bare til de protokoller du trenger. Har du forresten modem eller ekstra LAN-tilkobling på problemet? Det er viktig at du sjekker at det er tilkoblingen på LAN som har firewall disablet i XP. Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Følg rådet du ble gitt nedenfor. Aller helst bør du klare deg med kun TCP/IP, hvis ikke du har noen eldre spill som krever IPX. Hvis du aldri får opp PC'en i "Andre Maskiner", så kan du først prøve om du får opp fildelingen ved å skrive inn maskinnavnet når du velger start -> kjør. Skriv da inn maskinnavn. Du kan også teste med ipadresse. Lenke til kommentar
ahpadt Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 20:38, skrev Zenit:Følg rådet du ble gitt nedenfor. Aller helst bør du klare deg med kun TCP/IP, hvis ikke du har noen eldre spill som krever IPX.Hvis du aldri får opp PC'en i "Andre Maskiner", så kan du først prøve om du får opp fildelingen ved å skrive inn maskinnavnet når du velger start -> kjør.Skriv da inn maskinnavn. Du kan også teste med ipadresse. Counter-Strike er ikke et gammelt spill :razz: Lenke til kommentar
Zenit Skrevet 7. desember 2002 Del Skrevet 7. desember 2002 ahpadt skrev (2002-12-06 20:44): Counter-Strike er ikke et gammelt spill Hmm.. kan ikke huske å ha påstått det :smile: Tror jeg halvsov når jeg skrev innlegget mitt, for når man skriver maskinnavnet på i start -> Run... så skal det skrives med 2 backslasher foran: 'maskinnavn' Hmm, og nå viser det seg at forumet tolket den ene backslashen som et escape tegn. Jaja, jeg gir opp. _________________ aka. careznot /* FreeBSD: The Power To Serve http://www.freebsd.org */ [ endret av Zenit den 2002-12-07 17:55 ] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå