Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja er det jeg også synes er litt rart. 12% er jo ingenting.

Kan jo være at noen en gang har validert en høyere score, men ikke lagt den ut på ripping.org, XS eller hwbot da. Men sålenge de ikke har det så er det jo egentlig ikke en offisiell wr da i mine øyne.

Kjedelig at den søkefunksjonen til CPUz ikke støtter gamle cpuer...

Lenke til kommentar
Grattis, er moro å overklokke gammelt hw til døden :wee:

Noen WR ser jo umiddelbart veldig enkle ut å slå. Athlon 1.13ghz thunderbird@1277mhz, bare litt over 12% overklokk? :dontgetit: . Her er det vel bare å plukke for den som fortsatt sitter med mye gammelt...

8007903[/snapback]

Nemlig, noen av disse gamle er det relativt enkelt å slå, jeg vet om mange wr som er registrert cpuz, men ikke regga på ripping.org sin database som WR. Eller på hwbot for den del. Jeg forholder meg KUN til ripping.org sin database ettersom den er raskt oppdatert og de fleste ser vel den nå som den eneste "true" wr database.

Det finnes mange wr databaser, men denne er The One :)

Alle har muligheter her,så finn fram gamle cpuer og klokk i vei :)

EDIT: Den er ikke død ennå, men å kjøre superpi med over 1,9vcore på luft er jo ganske spennende :p ....dæggærn å disse gamle tåler vcore, men til mitt forsvar må jeg si at jeg hadde limt på en temp probe på cpu kjærne, hadde rimelig koll på tempen, og det var jo et par kalde ute i går som hjalp meg litt også......

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

hmm, nå ble jeg frista til og prøve meg på WR med 1,4Ghz celeron (tualatin), jeg har en liggende, skal se om jeg ikke får den opp på litt over 1818Mhz, har prøvd før men da fikk jeg ikke engang post :(

Hadde vært morsomt hvis jeg hadde slått den, for hovedkortet er et m-atx oem hovedkort :rofl:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132
Kom igjen Pac-Man doit  :D

Forresten ser jeg ikke at du er med på hwbot  :hmm:

8106596[/snapback]

ikke med der nei...

jaja, jeg får vel prøve og få litt mer ut av den celeronen, til tross for at jeg er syk...

EDIT: tok en kjapp test av den nå. høyeste jeg kunne få boot på var 1362Mhz ved hjelp av noe kalt "turbo mode" i bios :p . uten turbo på blir det bare 1300Mhz. Ikke snakk om og få boot på noe høyere enn 1362Mhz :(

Hadde likt og ha et klokkevennlig socket 370 kort liggende nå, har et men det støtter ikke den cpuen, selv ikke med oppdatert bios.

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar

Godt jobbet, Nassuz :)

Dette minner meg om den gangen overklokking.no testet en Duron 800MHz opp i 1,3GHz. Fant igjen den gamle artikkelen hvis noen hadde ønsket å ta en titt. Ser de har tatt vekk dødsårsaken til CPU'en da jeg er ganske sikker på at det tidligere stod skrevet at vedkommende knekte deler av kjerna under montering av kjøling. Han er ikke den eneste som har gjort dette, for å si det slik :hrm:

overklokking.no... Det var tider :thumbup:

Lenke til kommentar

Ser en der jeg SKAL slå kloa i (X2 3800+ Toledo).

Nesten så jeg eter hatten min hvis jeg ikke greier det.

Nå ligger den på 2900 MHz DØNN stabilt (12t DUAL Prime, hadde også oppetid på 27 døgn før et strømbrudd ødela alt.). Volt sa de? 1,35 i BIOS, og tempen er på rett oppunder 60C på luftkjøling.

Har en Swiftech Storm rev. 2 på vei nå, og skal vel skaffe en Iwaki-pumpe og en PA120.3 snart også. Legg til noen kuldegrader så kan det bli bra det! :thumbup:

Forøvrig congrats med ny WR

Som det blir sagt, utvilsomt en del rekorder der som kommer til å bli GRUNDIG slått etter hvert - gamle som nye (sikter da til noen av de andre X2-rekordene, som ikke er litt bra engang).

Men du... 1.8v er jo ingenting ift. det andre kjører! Pyse :p Oppi 2,3 påden lista jo.

(De er jo SPENNA GÆRNE!)

That said, koster null å rigge opp noe sånt nå, ikke mye å risikere mao. Aner jeg 3v suicide shot, eller? :innocent:

Lenke til kommentar

Jeg har sett flere x2 3800+ toledo høyere enn 3477mhz. Sjekka litt på xs.org, blant annet en som kom over 3.4ghz med en freezer 64 pro(!)

Btw, heldig med cpuen din du, jeg klarer ikke 2.9ghz stabilt uten IHS, vannkjøling og altfor mye volt....

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Jeg har sett flere x2 3800+ toledo høyere enn 3477mhz. Sjekka litt på xs.org, blant annet en som kom over 3.4ghz med en freezer 64 pro(!)

Btw, heldig med cpuen din du, jeg klarer ikke 2.9ghz stabilt uten IHS, vannkjøling og altfor mye volt....

8120034[/snapback]

Jeg trodde den rekorden burde være litt høyere, ja. Er jo ikke snakk om et stabilt system, bare suicide shot liksom.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...