Gå til innhold

Driver å klokker en amd 3500+ og trenger hjelp

Anbefalte innlegg

Som sagt så driver jeg å klokker en 3500+

Mine andre specs er:

HOVEDKORT: A8N-SLI DELUXE

RAM: Geil 1.0GB (2x512MB) DDR PC3200 400MHz Value CL2.5 5nS 2.55-2.95V Dual Channel

PSU: 560W Termaltake

Nå som jeg driver på så har jeg jo lett litt på nettet for å finne ut mer og da finner jeg f.eks ut at jeg burde prøve å få memory divider eller DRAM:FSB forhold til å være 5:6 men mitt ligger jo på CPU/17 sier everest og cpuz. Hvordan vite hva jeg egentlig har og hvordan få den til å bli 5:6?

og nå som jeg klokker så har jeg merket at pcen min blir litt tregere i oppstarten og ofte litt tregere inne i windows også, noen tips?

Enkelte gnger når jeg komemr inn så ser jeg også at minne mitt er helt rart... det skal jo ligge på 400 MHz utifra hva jeg har skjønt men noen ganger ligger det jo på 150 ca. og andre ganger nesten 200. Selv når jeg setter den på auto så kommer det sånn rart.

Så med andre ord det jeg ber om er litt hjelp til å få satt disse sånn nogenlunde bra innstilt så jeg får mest mulig ut av pcen min :thumbup:

Vet det ikke er noe å hoppe i taket av specsa mine men det kommer noe nytt snart

Screen fra cpu-z

Her

EDIT: Her er validation av hva jeg foreløpig har klart å skvise ut av den http://valid.x86-secret.com/show_oc?id=171009

Endret av hailgodset91
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...