Garmin Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei, jeg har nettopp skiftet motor på en 1995 Ford Mondeo, etter å ha skjært den. Byttet til samme motor som stod i fra før å det var en 2 liter Zetec motor. Når jeg startet bilen og kjørte den varm så fylte ekspansjonstanken seg helt full og motoren ble veldig varm. Jeg hadde fylt på kjølevæske til den var opp til nesten max merket, men det var etter bilen hadde gått en stud så ble tanken helt full. Men den synker ned igjen til max merket når motoren blir kald. Er det noen som vet hva som er galt?? Lenke til kommentar
otis Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Prøv også å fylle på radiatoren. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kan være en del luft i kjølesystemet som må ut. Lenke til kommentar
Fa^Xe Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Disse er selvluftende så det skal da ikke være noe problem. Med mindre det er store mengder luft vel og merke Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 2. mars 2007 Del Skrevet 2. mars 2007 det kalles en ekspansjonstank fordi kjøleveska ekspanderer ved forskjellige tempraturer. nivået skal variere!! Det kan jo hende toppakning er defekt eller at motoren koker, men da bør det renne over... mye! sjekk at alle vifter starter og at nåla inni bilen ikke står på rødt.... tut og kjør Lenke til kommentar
epticon Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hei. Jeg har akkurat samma problemet på min Mondeo, jeg har 94 mod. Når jeg først oppdag det for noen dager siden så ble jeg fortalt at det kunne være termostaten som var gåen å dermed ikke slapp kjølevesken gjennom systemet og fem til radiatoren. Prøvde å bytte denne, men det var ikke termostaten. så nå sitter jeg med 2 stk som funker Merket også at når motoren begynte å bli varm mistet jeg mye drakraft og spessielt i bakker oppover.Klart altså ikke å presse bilen til mere enn 50 km/t i 3 gir ved 8% oppoverbakke. Og idag så jeg for først gang at det kom ganske mye hvit røyk fra potta bake. Regner med at det kan være sprengt toppakning men er ikke sikker. En ting jeg er nesten sikker på er at jeg forbrenner kjøleveske. Noen andre ting som kan være feile enn dette? Er en 94 mod, 16v, 2.0L, 136hp, stv vennligst send post til meg. Lenke til kommentar
L O G I M A N Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Her burde du få tatt en kompresjonstest og sjekke om det er noe som lekker i toppen din, evnt at toppakningen er gåen. Det kan være en tett katalysator som er årsaken og. Lenke til kommentar
Mekker`n Skrevet 8. mars 2007 Del Skrevet 8. mars 2007 Hvis det ryker hvitt så kan du skru ut pluggene og se ned på stemplene. den/de sylindrene det lekker vil stemplet være reint og fint og ikke svart. Skjelden mye tull med mondeo motoren, men jeg har et vært borti et par eksempler Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå