Gå til innhold

Bedre kjøling til mitt 8800 GTX kort


scybert

Anbefalte innlegg

Dersom du har tre 120 vifter så skal dette være nok kjøling, men kjølingen blir faktisk dårligere dersom du kjører med platen av når du har nok vifter. Det du må sjekke er om alle blåser inn eller om en eller to suger luft ut av kabinettet.

 

Kan være ok å se om du har masse ledninger hengende fritt og som sperrer

luftstrømmen eller om det er fritt frem. Hvis ikke så er det bare å finne frem stripsen og feste dem slik luften kommer frem.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hvis han har tre 120vifter som er dårlig plassert, med masse drit rett foran dem så har han ikke nok kjøling. Luftflyt som er bra for cpu trenger ikke nødvendigvis gi god kjøling for gpu heller.

8006274[/snapback]

 

 

 

Som jeg sa, så var det avhengog av at han ikke hadde masse drit foran, men ryddet opp i kabinettet sitt. Er klar over at luft til cpu ikke nødvendigvis kommer gpu tilgode., men dersom han kjører stockhsatighet, så skal det holde med de viftene han har om han ikke har et kabinet som er helt på jordet og at alloe kablene flyter rundt omkring

Lenke til kommentar
Ja. De krever ekstremt mye strøm, og alt det skal ut igjen som varme.

8006110[/snapback]

 

kjører jeg litt overkill på psu da(kjører med en psu på 850w)...men den avgir nesten ikke varme,for den belastes jo ikke så sabla mye ennå :) Men meningen var å sette inn et gtx-kort til :) men kan bare glemme det i det kabinettet...er litt lite i fra før... ;)

Endret av scybert
Lenke til kommentar
Ja. De krever ekstremt mye strøm, og alt det skal ut igjen som varme.

8006110[/snapback]

 

Ja,det skal jeg love deg at trenger..nå kjører jeg litt overkill,men kjører med en psu på 850w...men den avgir nesten ikke varme,for den belastes jo ikke så sabla mye ennå :) Men meningen var å sette inn et gtx-kort til da :) men klan bare glemme det i det kabinettet...er litt lite i fra før... ;)

8008548[/snapback]

 

alle kablene mine går i krympestrømper,så det er ikke problemet :) det er 2x 120mm inn å 1x120mm ut :)

er ingenting forran viftene,så de blir ikke forhindret..Det er Mist-vifter som har relativt høy volum-levering. :)

 

Her er en link til kabinettet :

http://www.microplex.no/product.aspx?pid=P...ANDV2&mcat=c432

Endret av scybert
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...