scybert Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei! Jeg har problemer med å kjøle mitt asus 8800 gtx kort. Noen som har/hatt samme problem?? Hva kan gjøres for å bedre kjølingen?Kortet kjører over 80 gr ved vanlig belastning uten å overklokkes. Takker for svar! Systemet består av: nVGA 680i sli hk, E6600 core 2 due, corsair dominator 8500 c5d minne, asus geforce 8800 gtx,Lian Li kabinett. Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Hei: Prøv å ta av side deksel/døra og se om tempen går ned hvis den gjør det så er det dårlig gjennomstrømning(litt vil den gå ned uansett men) Har gtx selv ligger på 59 idle 21 grader i rommet. Har 2 stk 120mm som drar lut inn i kabinettet og en 80mm som drar ut. Kommer opp i ca 70 load Endret 22. februar 2007 av slimjim Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Hei:Prøv å ta av side deksel/døra og se om tempen går ned hvis den gjør det så er det dårlig gjennomstrømning(litt vil den gå ned uansett men) Har gtx selv ligger på 59 idle 21 grader i rommet. Har 2 stk 120mm som drar lut inn i kabinettet og en 80mm som drar ut. Kommer opp i ca 70 load 8002173[/snapback] Det har jeg. Kjører med sideplaten av. Har du noen vifter som blåser på selve grafikkortet? Mitt kabinett er utstyrt med 3 x 120mm vifter,men fremdeles for liten kjøling.. hvilken spenning kjører du kortet på? Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) kjører alt på default ikkeno klokk her. Edit. Jeg har 1 120mm som blåser rett på gpu. og en 80mm som drar ut luft på baksiden under gpu. Endret 22. februar 2007 av slimjim Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 kjører alt på default ikkeno klokk her. Edit. Jeg har 1 120mm som blåser rett på gpu. og en 80mm som drar ut luft på baksiden under gpu. 8002327[/snapback] drar ut på baksiden??problemet hos meg tror jeg nok er at sirkulasjonen blir for dårlig..en annen ting..kan du kjenne om det kommer luft ut på ditt kort,der eksosportene er? Hos meg virker det som om viften på gfx kortet går i sin egen luft å ikke kvitter seg med den... Lenke til kommentar
fredblic Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Last ned Rivatuner. der kan du stille inn viftehastigheten på skjermkortet. trykk på knappen i den røde ringen på bildet nedenfor. så haker du ut enable low-level fan control og så trykker du detect now. så skal det komme opp en slider der du kan stille viftehastigheten prosentvis. (eller den er der allerede, bare du kan ikke stille på den.) rivatuner.bmp Endret 22. februar 2007 av fredblic Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Last ned Rivatuner. der kan du stille inn viftehastigheten på skjermkortet. trykk på knappen i den røde ringen på bildet nedenfor. så haker du ut enable low-level fan control og så trykker du detect now. så skal det komme opp en slider der du kan stille viftehastigheten prosentvis. (eller den er der allerede, bare du kan ikke stille på den.) rivatuner.bmp 8002624[/snapback] takker for den! men er ikke det omtrent det samme som du kan gjøre med softwaren som fulgte med kortet da?(overklokkings-prog varen) Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har ikke noen kort under gpu. Har fjernet slot dekslene(hvis det heter det),og fått plass til en 80 vifte der som drar luft ut. Håper jeg forklarte meg bedre Ja min vifte på gpu blåser luft ut av eksosporten . Sjekk med en røyk eller lighter. Du har vel ikke glem å ta av noen klistremerker som blokerer? skulle vere et på mitt men det var det ikke Lenke til kommentar
Vinci Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har 2stk 92mm vifter som blåser kald luft over kortet mitt. Dette sammen med å ha satt vifta til 85% i rivatuner gjør at kortet mitt kjører på 47 grader idle og opp i 65 under load. Dette med er en relativt mild klokk 620/985. Har en god del vifter i kabinettet (7 tilsammen) Så har ganske bra luftstrøm i kabinettet. Vinci Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har ikke noen kort under gpu. Har fjernet slot dekslene(hvis det heter det),og fått plass til en 80 vifte der som drar luft ut. Håper jeg forklarte meg bedre Ja min vifte på gpu blåser luft ut av eksosporten . Sjekk med en røyk eller lighter. Du har vel ikke glem å ta av noen klistremerker som blokerer? skulle vere et på mitt men det var det ikke 8002657[/snapback] har ingen kort der jeg heller hvordan plasserte du en vifte der da? laget deg noen braketter å skrudde fast eller? hehe..nei,har fjernet alt av klistremerker å fjernet en av slot-portdekslene også det nærmest eksosporten. Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har 2stk 92mm vifter som blåser kald luft over kortet mitt. Dette sammen med å ha satt vifta til 85% i rivatuner gjør at kortet mitt kjører på 47 grader idle og opp i 65 under load. Dette med er en relativt mild klokk 620/985.Har en god del vifter i kabinettet (7 tilsammen) Så har ganske bra luftstrøm i kabinettet. Vinci 8002685[/snapback] oi såpass!tviler på det er plass til så mange vifter hos meg..da må jeg lage meg noen braketter å feste de rundtom Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har ikke noen kort under gpu. Har fjernet slot dekslene(hvis det heter det),og fått plass til en 80 vifte der som drar luft ut. Håper jeg forklarte meg bedre Ja min vifte på gpu blåser luft ut av eksosporten . Sjekk med en røyk eller lighter. Du har vel ikke glem å ta av noen klistremerker som blokerer? skulle vere et på mitt men det var det ikke 8002657[/snapback] har ingen kort der jeg heller hvordan plasserte du en vifte der da? laget deg noen braketter å skrudde fast eller? hehe..nei,har fjernet alt av klistremerker å fjernet en av slot-portdekslene også det nærmest eksosporten. 8002692[/snapback] Brukte bare noen stips. Men som en test så kan du jo bare teipe den fast. Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Jeg har ikke noen kort under gpu. Har fjernet slot dekslene(hvis det heter det),og fått plass til en 80 vifte der som drar luft ut. Håper jeg forklarte meg bedre Ja min vifte på gpu blåser luft ut av eksosporten . Sjekk med en røyk eller lighter. Du har vel ikke glem å ta av noen klistremerker som blokerer? skulle vere et på mitt men det var det ikke 8002657[/snapback] har ingen kort der jeg heller hvordan plasserte du en vifte der da? laget deg noen braketter å skrudde fast eller? hehe..nei,har fjernet alt av klistremerker å fjernet en av slot-portdekslene også det nærmest eksosporten. 8002692[/snapback] Brukte bare noen stips. Men som en test så kan du jo bare teipe den fast. 8002735[/snapback] hehe..er nok en mer perfeksjonist enn det men strips kan brukes til så mangt Lenke til kommentar
slimjim Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kom med noen resultat og hva du har gjort når du har fått løst ditt varme problem. Lykke til Lenke til kommentar
Spirre Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 du kan jo skaffe deg en slik som dette og montere ønsket vifte i den linky: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=FB123&mcat=c181 Lenke til kommentar
scybert Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 du kan jo skaffe deg en slik som dette og montere ønsket vifte i den linky: http://www.microplex.no/product.aspx?pid=FB123&mcat=c181 8003016[/snapback] tusen takk for tipset! var ikke værst utseende heller på den Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 hmm..jeg trodde kjølesettet på 8800 kort var mer eller mindre overlegent på kjøling i forhold til 7900 modellene..But I guess I was wrong Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Scortech: Kjøleren på 8800-kort er overlegent det meste, men 8800-kortene blir SYKT varme... Lenke til kommentar
Scortech Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Åh..hmm..takker for infoen Herr brun..den er brun.hehe Så at alle 8800 GTX blir sabla varm under spilling er normalt altså... Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Ja. De krever ekstremt mye strøm, og alt det skal ut igjen som varme. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå