Gå til innhold

Morrowind

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

nope...jeg snakker hvertfall om morrowind på pc

har mer jeg lurer på mens jeg alt sitter og skriver løs her:

1) Hva er det egentlig med Mournhold? Jeg kommer ikke utenfor veggene i byen, noen som har en ide hvorfor?

2) Hvor møter jeg liksom på de nye dyrene i spillet som Tribunal skulle ha? Har enda ikke sett noe til nye vesen i Morrowind

3)

Lenke til kommentar
<!-- BBCode Quote Start --><TABLE BORDER=0 ALIGN=CENTER WIDTH=85%><TR><TD><font class=postbody>Quote:</font><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR><TR><TD><FONT class=quote><BLOCKQUOTE>

Den 2002-12-18 13:47, skrev CurSe:

Kan jeg ikke kjøpe meg deres "snillhet"? liker dårlig å drepe 6-7 sånne vakter der for det tærer godt på health. Må jo ha 10-15 restore healt portion hver gang jeg skal til Vivec bare for å overleve 20min i byen...

Får jo verdifull rustning av dem,men jeg syns ikke det er verdt det sånn helt liksom..

</BLOCKQUOTE></FONT></TD></TR><TR><TD><HR width=100% color=#333333 SIZE=1></TD></TR></TABLE><!-- BBCode Quote End -->

Du kan ikke kjøpe "snillheten" igjen. Jeg har sånn ca samme problem. Noen Ordinatorer angriper meg, mens andre lar meg gå i fred. Noen som har hatt samme problemet? Jeg aner ikke hva jeg har gjort galt. Og nei jeg har ikke brukt indorill armor i vivec og heller ikke drept noen som har ikke har angrepet meg. Uansett så har jeg blitt medlem av Templet for å se om det hjelper. Gjør det ikke det skal det være mulig å justere holdningen til Ordniatorene via consolet, men jeg har ikke fått testet det enda.

Du kan kjøpe en calm humanoid spell. Husker ikke hvilken magic skill det ligger under, men du kan uansett bare enchante et eller annet med spell'n. Bruk den hvis noen angriper deg som du ikke vil drepe. Da kan du snakke med dem og kanskje få dem til å like deg bedre. (bribe, admire whatever...)

Lenke til kommentar
nope...jeg snakker hvertfall om morrowind på pc

har mer jeg lurer på mens jeg alt sitter og skriver løs her:

1) Hva er det egentlig med Mournhold? Jeg kommer ikke utenfor veggene i byen, noen som har en ide hvorfor?

2) Hvor møter jeg liksom på de nye dyrene i spillet som Tribunal skulle ha? Har enda ikke sett noe til nye vesen i Morrowind

3)

1. Du kommer ikke utenfor veggene. Det er rett og slett ikke mulig. De nye landområdene er Mournhold, og alt som ligger under Mournhold. Det er altså ikke noe utenfor veggene.

2. Disse finner du i hulene under Mournhold bla. Dukker også opp noen et annet sted men det ødelegger litt av historien hvis jeg sier hvor og hvordan.

Når det gjelder problemet som jeg hadde med at noen Ordinatorer angrep meg løste alt seg ved at jeg ble med i Templet.

Lenke til kommentar

er vel herved erklært den som spør mest om hjelp i morrowind, men uansett:

Har fullført "the fourth trial" der jeg skulle bli kalt Neravine av Urshilaku, Ahemussa, Erbenissum og aizab camp(eller noe sånt), og jeg fikk tilbake til "the wise woman" i urshilauku camp for å høre hvordan jeg skal fullføre den femte trial, men det sa hun ikke noe om

hjelp?

Lenke til kommentar

CurSe:

Du skulle blitt Hortator FØRST. Altså blitt champion av de tre store husene.

Dette sto godt beskrevet når du snakket med hu dama.

En viktig ting som står i "alle" FAQ'ene:

IKKE gå opp i level for fort. De fleste monstrene blir mektigere etter som du går opp i level. Ang. Armour rating.. 8) Jeg har vel ca. 220 med min komplette Daedric armour. Problemet er at jeg måtte prioritere altfor mye styrke, brukt masse penger på trening og nå kan knapt bære med meg noen ting lenger :-/

En ting JEG ikke anser som juks er at du legger til en kjøpmann med en god del penger som du kan selge til.

Et spørsmål til dere andre:

1.) Hvor finner jeg folk i Ghostgate? Finner ingen ting, fant bare den Shrine-saken.. Har henta Wraithguard og vært inne i Raw Glass gruva og stjælt litt..

Lenke til kommentar

CurSe:

http://www.bullhonkie.com/morrowind/#s2.2

Uansett så vil jeg anbefale disse to sidene som de beste uoffisielle FAQ'ene:

1: http://www.bullhonkie.com/morrowind/

2: http://home.austin.rr.com/shakti/morrowind/

Kan dog være en del spoilers på sida til Bullhonkie.

Les det du kan på de før du spør mer i forumet, og en annen ting, les ALT som blir fortalt deg og som står i journalen før du begynner på en quest, hvis ikke så er du fortapt :wink: Mulig du må lete frem et gammelt savegame, for du blir fortalt at hvis du blir utnevnt til Nervarine før Hortator så kommer ikke "the Three Great Houses" til å gidde å snakke med deg..vet ikke om dette stemmer da jeg følgte instruksjonene til dama..

Lenke til kommentar

Det e bra sigbjørn.... Eg kan no opplyse at eg har ne armor-rating på ca.190(light-armor) Har så å si trent opp alt eg kan(hos trenera), og holder på med å bli bedre i "minor skills" Er på level 57 trur jeg. Tips til skills man bør trene opp er sneak, security, strength, agility. sneak og security for å finne de feteste tingene. Strength for å bære "de fete tingene" og agility.... tja, bare for å ha det. Er også fint å ha personality-skillzen oppgradert så folk liker deg og røper ting for deg. En liten kode man kan skrive i konsollen er fillmap. Hvis du ikke har kartet så forenkler dette saker å ting en del... Stå på! Beste spillet jeg har spilt på evigheter!

Lenke til kommentar

ok listen up... er blitt hortator av house hlaalu, fordi at jeg har visst joinet dem før jeg begynte på oppdragene fra han kisn i Balmora(husker ikke navnet akkurat nå), men once again så skjer det noe dritt:

Når jeg drar til Ald Ruhn for å bli House Redoran Hortator viser de meg ingen velkomst bl.a fordi at jeg ikke er medlem(kan heller ikke bli medlem fordi at jeg er en spion bla bla bla sier dem), men jeg kan ikke snakke om noe hortator greier med dem. Er det fremdeles mulig for meg å bli Redoran Hortator? Snakket med en fyr ved siden av Morag Tong og han var ikke negativt innstilt på det,men han skulle drøfte det med Temple og de andre Councilers. Jaja,greit nok tenkte jeg og dro ut på eventyr så det gikk vel en ukes tid(i morrowind tidsskjema) og dro tilbake for å høre hva han mente, men nei. Fikk de samme svarene når jeg spurte han om Redoran Hortator(nei du må vente litt mens jeg drøfter det).

:grumpy:

Vær så snill og svar på dette*bøyer seg i støvet*(nok smisking)

Lenke til kommentar
Hvordan kan jeg på enkleste måte få tak i glass armor?

Er jo altfor dyrt! :shrug: Er det noe sted der jeg kan *naske* det? :wink:

Det eneste stedet som jeg kan komme på sånn i farten som har et komplett sett (minus en del eller noe) er i Ghost Gate, i et av tårnene der. Husker ikke helt, men du finner det sikkert.

Lenke til kommentar

Det eneste stedet som jeg kan komme på sånn i farten som har et komplett sett (minus en del eller noe) er i Ghost Gate, i et av tårnene der. Husker ikke helt, men du finner det sikkert.

Ja, jeg har sett der. Der er det flere folk som bærer glass armor, i tillegg til en fyr som selger. Men hvordan skal jeg da få tak i armoren? Han som selger er i et eget lite rom, og deler av settet er lagret i kasser. Kan jeg klare å snike meg, og stjele armoren?

Lenke til kommentar
(..snip..) Ja, jeg har sett der. Der er det flere folk som bærer glass armor, i tillegg til en fyr som selger. Men hvordan skal jeg da få tak i armoren? Han som selger er i et eget lite rom, og deler av settet er lagret i kasser. Kan jeg klare å snike meg, og stjele armoren?

Så sant sneak skillen din er høy nok burde ikke det være noe problem. Chameleon eller invisibility vil også hjelpe litt her, bare pass på at ingen ser at du bruker det. Når du skal stjele det må du bare passe på at han du stjeler det av står med ryggen til.

Lenke til kommentar

Har sneak på noe å 90. Er på level 58. Mangler bare å bli hortator i Telvanni. Alle skillzen mine er over 50 og vel så det 8) Har fullført tribunal, men har enda ikke orket å fullføre originalen(fordi det er så mange andre småoppdrag!!!), men skal gjøre ett seriøst forsøk denne uka :roll: Ett lite spørsmål her da... Hvor mye penger har dere hatt på en gang? Uten å jukse da... Satte rekord i går med 234K... Brukte over 100k på å oppgradere meg selv etter det da, men har screenshot.

Lenke til kommentar
Ett lite spørsmål her da... Hvor mye penger har dere hatt på en gang? Uten å jukse da... Satte rekord i går med 234K... Brukte over 100k på å oppgradere meg selv etter det da, men har screenshot.

si meg...hvordan i alle dager er det mulig å få så mye penger? har liksom hatt 30k på det meste. Selger dere unna masse dritt eller finner dere liksom bare en 10-15k liggende i en kiste en eller annen plass? Telvanni huset er i Sadrith mora, right? Er hortator av Hlallu og Redoran, og neravine av alle campene

Lenke til kommentar

Det er et fullt sett, i underetasjen på Ald'Ruhn Fighetrs Guild. Tror det er lock 100 inn den døren, men med brukbar security eller en spell/scroll så er jo det barnemat.

Er forresten millionær selv på morrowind, men jeg bruker en merchant mod. Alle (viktige) har 10 ganger så mye penger. De var jo latterlig fattige fra før...

Lenke til kommentar

si meg...hvordan i alle dager er det mulig å få så mye penger? har liksom hatt 30k på det meste. Selger dere unna masse dritt eller finner dere liksom bare en 10-15k liggende i en kiste en eller annen plass? Telvanni huset er i Sadrith mora, right? Er hortator av Hlallu og Redoran, og neravine av alle campene

Er bare i mournhold å selger unna siggen :-)... Du må til tel-mora eller hvor det nå var for å bli godkjent som hortator første gang av telvanni... oppe i ett tårn hos en fyr. Dette blir du tipset av hos en som utnevner deg til hortator første gang. Hos meg var det hos sarethi i ald-ruhn(redoran). Har enda bare en fame-rating på 27.. Har vært nesten overalt.. Hva kommer det av? Vil opp i ihvertfall 50.. :yes:

Lenke til kommentar

er nå hortator av hlaalu og redoran, men det er noe merkverdig med Telvanni.

Jeg har snakket med master aryon i Tel Vos(tror jeg det var) og fikk hans stemme for å bli hortator. Han sa hvilke personer jeg måtte oppsøke med det samme og de har jeg vært og snakket med og fått deres stemme. Det som er litt rart er når jeg er i Sadrith Mora og skal bli Hortator, for de folkene inni council hall sier at dette er såpass alvorlig at jeg må snakke med de samme personene som master aryon ba meg snakke med(og jeg har fått stemmene deres).

har jeg glemt noe uhyre viktig eller?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...