Gå til innhold

Morrowind

Anbefalte innlegg

Jeg begynte å spille morrowind for ca 2 uker siden og er vel egentlig hekta på det nå,men det er noen ting jeg lurer på:

1: Når jeg slåss mot noen, hvorfor slår de meg ned i bakken og jeg blir liggende der en stund mens det aldri skjer når jeg slår til dem?(skjer ikke bestandig,men litt for ofte)

2: Har sånn armor rating(eller noe sånt) på 104, er det bra?

3: Er level 11 mye? hvor mange er det?

4: Hvor finner jeg folk med masse gull? har våpen og rustninger verdt over 60000 gull som jeg vil selge,men ingen har nok penger til at jeg vil selge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpmennene er jo vanvittige fattige ja. Heldigvis kom jeg over en "snakkende krabbe" . Det viste seg at krabben var kjøpmann!! Han hadde ganske bra med cash også. Når han gikk tom for penger var det bare å vente i ca. ett døgn. Da hadde han fullt opp med penger igjen. Da jeg møtte denne karen kunne jeg endelig få solgt unna en hel haug med verdifulle våpen og penger var ikke lenger noe problem.

En stund siden jeg har spilt nå så jeg husker ikke akkurat hvor han var, men jeg tror det var på noen øyer utenfor "Bal Fell"

Lenke til kommentar

Når det gjelder "Knockdown" husker jeg ikke riktig hva som avgjorde om det skjer eller ikke. Jeg tok iallefall en masse knockdown på fiender med min "bounded" longbow.

Lvl. 11 er ikke veldig mye. Du har langt igjen! :smile:

Å selge dyre ting er ikke så lett i Morrowind.

Mudcrab (øst for Vivec et sted på en liten øy) har 10 000.

Creeper i Caldera har 5000.

Disse to karene betaler alltid fullpris!

Jeg synes Creeper er greiest å selge til fordi han er enkel å komme seg til og fra.

Skal du selge ting som er dyrere enn 5000 eller 10000 må du drive med litt kreativ kjøp/salg. Du trenger da litt cash på forhånd.

Du kan selvfølgelig sette salgspris på en dyrer ting ned til det kjøperen har råd til, men det er ikke alltid så artig. (hvis du har et sverd til 80000:))

Lenke til kommentar

Ellers går det ann å laste ned mod`er som plasserer rikere kjøpmenn på lett tilgjengelige steder. (noen anser dette som juks, men i ett singleplayer spill er alt somgjør spillet morsommere lov, og dette gjør så definitivt spillet morsommere)

Knockdown går på stamina. Hold staminaen godt over null så slipper du å gå i bakken.

Lenke til kommentar

Hmmm, jeg har 236 i armor rating, og det er med helt normal spilling uten mods. (Nå er jeg vel rundt lvl 50 da)

Det er mye artig armor å finne i spillet. Både spesielle magiske og vanlige som gir bra ac. Det er bare å lete, og passe på å gjennomsøke vanskelig tilgjengelige steder og kister/skap med kranglete låser.

Lenke til kommentar

jeg jukser ikke i morrowind(eller bruker noen from for mod), men grunnen til at jeg har såpass "mye" i armor rating er at jeg fant en død fyr som hadde en lekker rustning på seg, og det ga armor rating på noen og 90...så drepte jeg en fyr i sargon som hadde en cuirass(eller noe sånt) som var bra(130 et eller annet i armor).

Er det mange levels? jeg er på 11 som sagt

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 15:50, skrev CurSe:

jeg jukser ikke i morrowind(eller bruker noen from for mod), men grunnen til at jeg har såpass "mye" i armor rating er at jeg fant en død fyr som hadde en lekker rustning på seg, og det ga armor rating på noen og 90...så drepte jeg en fyr i sargon som hadde en cuirass(eller noe sånt) som var bra(130 et eller annet i armor).

Er det mange levels? jeg er på 11 som sagt

Mener max level er 75. Men jeg er ikke helt sikker.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-08 16:14, skrev skaarj.:

blir det noen level forandring i exp packen tributal?

Hva inneholder egentlig den pakken? ny verden?

Så langt jeg vet er det ingen level forandringer.Har hvertfall ikke merket noen så langt.

Pakken inneholder noen ekstra oppdrag, og en ny by.Denne byen er til gjengjeld ganske stor. Har ikke begynnt på noen av oppdragene der enda, bare tittet litt rundt i byen.

Lenke til kommentar

Når det gjelder armor saker:

Har skaffet meg Glass armor (ja, hele pakken selges i Ghostgate, i den gangen "under" tempelet)

Glassarmor er vanvittig dyrt MEN: bare den har 94 armor rating + at det er LIGHT :smile: så den som har heavy armor skill bør nok trene litt :wink: Men det er en ting jeg lurer på, finnes det noe Glass Blunt weapon? Bruker selv Veloth's Judgement. Den hammern er genial. Men har sett at noen av kompisene har brukt warhammers som tar 5-90 i dmg. Holder på med mainquesten. De folkan i 6th house er brutale. Bra at jeg har høy Conjuration skill, summon noen chaos astronath nå å da :wink:

Lenke til kommentar

Flere spørsmål:

1) Hvorfor angriper vaktene i Vivec meg når jeg er der? Hadde sånn indoril rustning over hele meg, og nå vil plutselig alle de drepe meg SELV om jeg ikke har noe indoril greier på meg lenger?

2) Hvor finner jeg Mehra Milo? Hun skal visst være i Ministry of truth men jeg aner ikke hvor i Vivec det ligger

3) Hvordan øke raskt i level? ER snart ferdig med øks og spyd...er ferdig med long blade...er det kun våpen som gjør at man øker i level?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 12:38, skrev CurSe:

Flere spørsmål:

1) Hvorfor angriper vaktene i Vivec meg når jeg er der? Hadde sånn indoril rustning over hele meg, og nå vil plutselig alle de drepe meg SELV om jeg ikke har noe indoril greier på meg lenger?

2) Hvor finner jeg Mehra Milo? Hun skal visst være i Ministry of truth men jeg aner ikke hvor i Vivec det ligger

3) Hvordan øke raskt i level? ER snart ferdig med øks og spyd...er ferdig med long blade...er det kun våpen som gjør at man øker i level?

1) Sorry, gutta husker at du har gått i Indoril en gang, så nå er du offisiellt hatet av dem...

2) Mehra Milo jobber i Biblioteket v/ Hall of Wisdom første gang Caius ber deg snakke med henne. Andre gang er hun tatt til fange i Ministry of Truth (den store, flyvende steinen du ser ved å titte oppover utenfor Hall of Wisdom). Først må du komme deg inn i rommet hennes utenfor biblioteket inni Hall of Wisdom. Der ligger en lapp til deg under navnet Amaya.

3)Du øker level ved å forbedre dine Major og Minor skills, uavhengig av hva disse er.

Ellers, sjekk forumet på http://www.morrowind.com

Lenke til kommentar

Kan jeg ikke kjøpe meg deres "snillhet"? liker dårlig å drepe 6-7 sånne vakter der for det tærer godt på health. Må jo ha 10-15 restore healt portion hver gang jeg skal til Vivec bare for å overleve 20min i byen...

Får jo verdifull rustning av dem,men jeg syns ikke det er verdt det sånn helt liksom..

Lenke til kommentar

Det man kan gjøre er å lage en character med så lave 'skills' som mulig. Litt vrient i begynnelsen, men etterhvert vil 'statsene' øke lett som bare det! :smile: Er en stund siden jeg har spilt nå så jeg husker ikke navna på alle tinga.

Jeg regna meg fram til et nært ideellt opsett for en 'fighter' fyr. På slutten kunne jeg drepe så og si hvem som helst (inkl. Dagoth-Ur) lett som bare det, og som regel uten å bruke en eneste healing-sak. :smile: Etter da ble det litt kjedelig. :/ alt ble FOR lett.. :sad:

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-12-18 13:47, skrev CurSe:

Kan jeg ikke kjøpe meg deres "snillhet"? liker dårlig å drepe 6-7 sånne vakter der for det tærer godt på health. Må jo ha 10-15 restore healt portion hver gang jeg skal til Vivec bare for å overleve 20min i byen...

Får jo verdifull rustning av dem,men jeg syns ikke det er verdt det sånn helt liksom..

Du kan ikke kjøpe "snillheten" igjen. Jeg har sånn ca samme problem. Noen Ordinatorer angriper meg, mens andre lar meg gå i fred. Noen som har hatt samme problemet? Jeg aner ikke hva jeg har gjort galt. Og nei jeg har ikke brukt indorill armor i vivec og heller ikke drept noen som har ikke har angrepet meg. Uansett så har jeg blitt medlem av Templet for å se om det hjelper. Gjør det ikke det skal det være mulig å justere holdningen til Ordniatorene via consolet, men jeg har ikke fått testet det enda.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...