Gå til innhold

overklokke x1950pro: hva skal jeg bruke?

Anbefalte innlegg

Tja. Etter en del googling så er jeg like grønn... Har powercolor x1950pro extreme edition på 594\1390mhz. Lurer på om noen har erfaring med klokking av slike kort da googlingen egentlig ga meg inntrykket av at kortet er meget lite klokkevillig; om det er klokkemulig i det hele tatt :cry:

Setter pris på om noen vet, og kanskje har noen tips til verktøy :ph34r:

Edit: leif....

Endret av Zopilote
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Last ned ATI tool på techpowerup.com også prøva du :)

8001852[/snapback]

Takk for tipset, men ser på siden dette: Full support for all ATI and NVIDIA cards. Only X1950 Pro overclocking is not supported.

Vet ikke om dette er reellt.. Har du prøvd med x1950pro?

Lenke til kommentar
du må disable nokon service først

kontrollpanel>administrative verktøy>datamaskinbehandling>tjenester og programmer>tjenester. Der diable du ATI smart og ATI hotkey poller.

Då trur eg at det vil ordne seg...

8002444[/snapback]

Okey. Nå fant jeg ut at rivatuner funka likevel :blush: . Skal fikle litt med den nå :w00t:

Fikk kjerna på 621 på første forsøk og scora 100 poeng bedre i 3dmark05 allerede(cpu på stock), så nå er det å finpusse kjerna og klokke minnet litt så skal jeg legge ett resultat her.

Lenke til kommentar

kontrollpanel>administrative verktøy>datamaskinbehandling>tjenester og programmer>tjenester. Der diable du ATI smart og ATI hotkey poller.

8002444[/snapback]

Okey. Nå fant jeg ut at rivatuner funka likevel :blush: . Skal fikle litt med den nå :w00t:

Fikk kjerna på 621 på første forsøk og scora 100 poeng bedre i 3dmark05 allerede(cpu på stock), så nå er det å finpusse kjerna og klokke minnet litt så skal jeg legge ett resultat her.

8002664[/snapback]

Men du burde kanskje sane for artifact med ATI tool.

Lenke til kommentar

8002444[/snapback]

8002664[/snapback]

Men du burde kanskje sane for artifact med ATI tool.

8002682[/snapback]

Ok. Will do.

Lenke til kommentar

Det er opptil deg kor lenge du vil køyre, men personleg så bruka eg å kjøyre 15 sek og så tar eg opp 10 mhz, køyre 15 sek til osv. Men då det seier stopp eller om eg begynner å artifacts, tar eg ned 10 mhz og køyrer gjerne frå 10 til 30 min. Det er eg nsten 100% sikker på at det er stabilt.

Temperatur? hmm. Til dagleg ville eg ikkje ha over gått 90 grader då, helst under 85 grader. Det kan hende at det er mange som meinar at dette er alt for høgt, but this is my opinion...

Lenke til kommentar
Det er opptil deg kor lenge du vil køyre, men personleg så bruka eg å kjøyre 15 sek og så tar eg opp  10 mhz, køyre 15 sek til osv. Men då det seier stopp eller om eg begynner å artifacts, tar eg ned 10 mhz og køyrer gjerne frå 10 til 30 min. Det er eg nsten 100% sikker på at det er stabilt.

Temperatur? hmm. Til dagleg ville eg ikkje ha over gått 90 grader då, helst under 85 grader. Det kan hende at det er mange som meinar at dette er alt for høgt, but this is my opinion...

8002825[/snapback]

Takker. Da er jo 69grader ingenting å bry seg om da :p

Poster resultater senere

Lenke til kommentar

Høh. Etter en lite jakt på eldre drivere(da jeg tenkte at dem kunne problemet) fant jeg på ati's sider en egen catalyst for x1950pro. Pussige greier... Skal prøve den, og hvis det er bare drit så skal jeg teste eldre catalyst versjoner og kanskje omega drivere...

Kommer ett resultat i løpet av kvelden/natta.

Lenke til kommentar

Puh. Etter utallige omstarter og trikserier viser det seg at overdrive funksjonen i ccc kunne brukes. De andre kunne stille på kjerne, men starks jeg var borti minnefrekvensen døde hele opplegget :hmm:

Fant ut at å la overdrive finne verdiene selv var et must for å få klokka der i det hele tatt.... Endte opp på 621/1594.

Grei klokk det, men null action i 3dmark05 (9306), omtrent det samme som før klokken.

Tror det er cpu som er flaskehalsen der, for jeg hadde tidligere klokka cpu til 2,75 (stock; 2,4) og da fikk jeg 9535 poeng... Uten gpu klokk..

Men takk for hjelpa endog, det var meget lærerikt :thumbup::thumbup::thumbup:

post-100562-1172195233_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...