olek21 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hei! Nå siger dagene seg nærmere min 17årsdag og med det så skal jeg feire med ny gitar. Begynte å spille gitar for... 4 år siden og har spilt sånn i ny og ne. Merke nå da at gitaren jeg spiller på ikke oppfyller mine ekstremt strenge krav for en gitar (ha 6 strenger og lage fin lyd) og jeg derfor har vurdert å kassere denne. Har noen noe fine forslag til akustisk gitarer? Vil aller helst ha ny og ubrukt en, med fin lyd, stålstrenger og ganske lettspilt. Morgan går vel for å være ganske bra? Gi gjerne lenker til internett sider o.l Lenke til kommentar
jacoP Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ibanez har mange fine modeller som lager god lyd og er gode å spille på. Skal selv kjøpe meg akkustisk gitar dette året og jeg tror jeg kommer til å gå for en Ibanez med stålstrenger og mikrofon Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Hver gang folk spørr, så viser jeg til min første gitar Ibanez AEL 10E Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Hver gang folk spørr, så viser jeg til min første gitar Ibanez AEL 10E 8003411[/snapback] Joda, den var gør fin den Men jeg har ikke behov for noe halv elektrisk, vil ha pure akustisk. Likte fargen og at den er sånn kutta av på under siden av fretsa (riktig ord bruk??). Lenke til kommentar
srbz Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Cutaway heter det ja. Tenkte på å kjøpe en selv, men jeg ville ikke ta meg råd til det. Skal vurdere det på nytt når jeg først får råd. Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Morgan går vel for å være ganske bra? 8001479[/snapback] Heller ganske dårleg. Ibanez og Takamine er mine råd. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Jeg har en Ibanez AEL-40SE RLV Ak-Gitar. Det er en akkustisk gitar, og den akkustiske lyden er meget bra, synes jeg. Synes det innebygde stemmeapparatet er en stor bonus. Man slipper å be alle andre om å være heelt stille når man skal stemme. Nå er det slik at akkustiske gitarer som har cutaway, ikke låter like bra som de som har "tradisjonell" fasong. Det blir litt spedere tone i dem, særlig gjelder det bassen. Hvis den akkustiske lyden er viktig for deg, så bør du finne deg en gitar uten cutaway, og også helt uten pickup. Så bruker du alle pengene på det du er ute etter, den naturlige lyden. Link til bilder: http://www.mamut.com/nmd/subdet397.htm Endret 24. februar 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
olek21 Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Lyd er "crucial" for meg, det blir nesten det samme hvordan gitaren ser ut så lenge lyden er best mulig Skal forhøre meg med forhandler når jeg blir frisk igjen Lenke til kommentar
Mr. Bojangles Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Cutaway er ikke bare for utseendets skyld, det blir lettere å komme til på de laveste båndene, noe som kan være en fordel. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Lyd er "crucial" for meg, det blir nesten det samme hvordan gitaren ser ut så lenge lyden er best mulig Skal forhøre meg med forhandler når jeg blir frisk igjen 8018372[/snapback] Hvis det kun er lyden du er ute etter, og utseende ikke spiller noen rolle, bør det ikke være noe tvil om hva du skal velge! Furch Durango Line "40" Helt straight gitar med helt nøytralt utseende. Personlig syns jeg den er nydelig å se på, men den er ikke veldig fancy. Lyden er helt fantastisk - noe av det beste jeg har hørt!! Jørn Fodnestøl var ikke i tvil da han kjøpte seg akkustisk gitar - Han gikk for Furch Prisen i Norge ligger på ca 4000, så er ikke så ille Endret 25. februar 2007 av Mojo Pin Lenke til kommentar
KimNK Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Furch låter kongeleg! Ein i klassa har ein 32-SM. Klaraste og mest nøytrale lyden eg har vore borti i ein kassegitar. Endret 25. februar 2007 av KimNK Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 (endret) Skal en tur til Praha om en fjorten dagers tid. Gjett hvem som skal ha med deg en tom gitarbag, med reklame fra en norsk musikkhandel på. Gitarene er lagd i Tsjekkia, og koster litt over halvparten der. Endret 25. februar 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 25. februar 2007 Del Skrevet 25. februar 2007 Skal en tur til Praha om en fjorten dagers tid. Gjett hvem som skal ha med deg en tom gitarbag, med reklame fra en norsk musikkhandel på. Gitarene er lagd i Tsjekkia, og koster litt over halvparten der. 8025561[/snapback] Hvilke gitarer? Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Å, beklager- det var snakk om Furch rett over. Furch- gitarene lages i Tsjekkia. Lenke til kommentar
Mojo Pin Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Å, beklager- det var snakk om Furch rett over. Furch- gitarene lages i Tsjekkia. 8027876[/snapback] Okei Kos å få dem så billig da!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå