indigestion Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Er på utkikk etter ein PDA for bruk i jobben. Tenkjer i utgangspunktet WM-bassert. Den må ha WiFi og Blåtann, men eg treng i fyrste omgang ikkje GPS og mobil. PDAen må gjerne ha tastatur, men eg tar gjerne imot tilbakemeldingar på fordelar og bakdelar med tastatur. Eg kjem nemleg til å skriva ein del på den, og lurer litt på kor lett det er å skriva utan tastatur. Har sett litt på Fujitsu Siemens Pocket Loox C550. Denne har bra skjerm og virkar til å vera eit greit kjøp (3595 hos mpx.no) Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Den har imponerende bra spec. Stussa over Windows Mobile TM 5 PREMIUM..Er d standard? mener jeg har lest innsigelser på WM5 PREMIUM før, men hvis det er WM5 vanlig som en pleier å kalle det, hadde jeg ikke vært i tvil. Den har vel ikke innebygd telefon? Sjekk om FS er flinke med ROM oppgraderinger 1st. Kan hende det er 1st ROM og da kan den jo være ustabil. Sjekk tester, google modell problems bugs :-) Tastatur, det finnes mange bra bluetooth foldable ("store" utfoldbart) kbd. Se om Freedom keyboard støtter modellen. Uten xtra tastatur vil du ha problem med skriving når du f.eks sit på tog..etc. men det er mange virtuelle tastatur SIP - Software Input Panel som er større. Vanesak! :-) Hvis pris og tidspunkt ikke spiller så stor rolle kan du kikke på HTC TyTN og - jeg som jobber for i-mate er forpliktet til å nevne i-mate Ultimate serien, 5 PDAer med topp spec som kjem fra Juni og utover, med Windows Mobile 6. Operativsystemet som kjem om noen måneder. Windows Mobile 5, som FSen du titter på kom rundt september 2005. Vi på i-mate support her i Norge stiller opp for deg hvis du blir kunde av oss ;-) Lykke til! Er på utkikk etter ein PDA for bruk i jobben. Tenkjer i utgangspunktet WM-bassert. Den må ha WiFi og Blåtann, men eg treng i fyrste omgang ikkje GPS og mobil. PDAen må gjerne ha tastatur, men eg tar gjerne imot tilbakemeldingar på fordelar og bakdelar med tastatur. Eg kjem nemleg til å skriva ein del på den, og lurer litt på kor lett det er å skriva utan tastatur. Har sett litt på Fujitsu Siemens Pocket Loox C550. Denne har bra skjerm og virkar til å vera eit greit kjøp (3595 hos mpx.no) 8001416[/snapback] Endret 22. februar 2007 av Knocksock Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Den har imponerende bra spec. Stussa over Windows Mobile TM 5 PREMIUM..Er d standard? mener jeg har lest innsigelser på WM5 PREMIUM før, men hvis det er WM5 vanlig som en pleier å kalle det, hadde jeg ikke vært i tvil. Takk for nyttige tips! Kva slags innsigelser er det du har kome over? Hvis pris og tidspunkt ikke spiller så stor rolle kan du kikke på HTC TyTN //...// med Windows Mobile 6. Operativsystemet som kjem om noen måneder. Windows Mobile 5, som FSen du titter på kom rundt september 2005. Kan ein oppgradere frå WM5 til WM6 når den tid kjem? FSen som nemnt over har skjerm på 640x480pix. Etter det eg har sett er det bra!? Skjermen er og ein av innsigelsane mine mot TyTN utan at eg har prøvd den. (liten i høve til FS C550). Eg er heller ikkje avhengig av GSM-funksjonalitet. EDIT 1: Endå eit spørsmål: Kjører alle PDAer J2ME-software? Altså kan eg kjøra eit program i JAD-format på PDAen. I såfall er det plutseleg veldig aktuelt med ein PDA som har mobilfunksjon... EDIT 2: Knocksock: Kva vil i-mate Ulitimate 6150 kosta? Såg ut til å vera ein kjekk sak. Endret 23. februar 2007 av indigestion Lenke til kommentar
backup Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Kan ein oppgradere frå WM5 til WM6 når den tid kjem? Du har ingen automatisk garanti for dette, det kommer an på to ting: at enheten du kjøper har tilstrekkelig med ROM og at leverandøren av enheter vil støtte "WM6 upgrade". Hvis leverandøren ikke har planer om å gi ut en "WM6 upgrade", kan enheten med WM5 ikke oppgraderes til WM6. Imidlertid, noen leverandører har annonsert at de vil komme med "WM6 upgrade" for enkelte av sine enheter. Googling med søkebegrepet "WM6 upgrade" gir hvem. Lenke til kommentar
Marianneg Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 Jeg vil anbefale deg å ha med tastatur, men klart dette er nok en tilvenningssak. Jeg hadde uten tastatur før og jeg syns det er raskere å skrive en kort mail, legge inn avtaler osv når man kan bruke tastatur. Det er og mer mulig å gjøre det litt mer skjult enn man kan når man må skrive med penn. I dag har jeg HTC TyTn og er veldig godt fornøyd med den, både når det gjelder funskjoner og tastaturet. Lenke til kommentar
Orjanp Skrevet 24. februar 2007 Del Skrevet 24. februar 2007 (endret) Hva med Dell Axim X51v. Har den selv, og er veldig fornøyd. # Microsoft® Windows MobileTM 5.0-programvare med Windows Media Player 10 Mobile # Drives av Intel® XScaleTM PXA270-prosessor med 624 MHz # Praktfull 3,7-tommers TFT VGA-fargeskjerm med en oppløsning på 640 x 480 # Integrert Intel® 2700G-multimedieakselerator med 16 MB-skjermminne # Integrert Wi-Fi (802.11b) og BluetoothTM Trådløs teknologi # Inneholder 64 MB RAM og 256 MB Flash ROM Prisen er nå 3.874 inkl. frakt. Ørjan... Endret 24. februar 2007 av Orjanp Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 26. februar 2007 Del Skrevet 26. februar 2007 Om Fujitsu Siemens kommer med WM6 oppgradering er usikkert. Ta en telefon til Fujitsu Siemens direkte om dette! i-mate Ultimate 6150 - de kunne ikke si..hadde ikke satt pris på telefonen da jeg fikk roadmap presentasjon. Men jeg tipper mellom 4500-7000 kr. Vanskelig, er dårlig til å tippe Man hopper jo opp litt i pris hvis man skal ha en PDA med telefon. Det har kommet mange gode forslag til PDAer - HTC TyTN er en bra PDA, Axim blir jo skrytt opp i skyene her av noen Hvis du kan vente - så vil det nok komme flere PDAer mot sommeren! Evt. se om du kan kjøpe brukt. E-ten har også noen fine PDAer til ok pris. Innsigelsene om WM5 Premium (jeg er usikker på om dette som sagt er standard versjon) har jeg bare "kommet over" - så..dessverre har jeg ikke noe mer info om det. Skjermen på FSen ser til å være bra. Java er vanskelig å si om den støtter bra eller dårlig før man faktisk har den i hånden. Anbefaler deg å google tester av denne og se hva du kommer over. Den har imponerende bra spec. Stussa over Windows Mobile TM 5 PREMIUM..Er d standard? mener jeg har lest innsigelser på WM5 PREMIUM før, men hvis det er WM5 vanlig som en pleier å kalle det, hadde jeg ikke vært i tvil. Takk for nyttige tips! Kva slags innsigelser er det du har kome over? Hvis pris og tidspunkt ikke spiller så stor rolle kan du kikke på HTC TyTN //...// med Windows Mobile 6. Operativsystemet som kjem om noen måneder. Windows Mobile 5, som FSen du titter på kom rundt september 2005. Kan ein oppgradere frå WM5 til WM6 når den tid kjem? FSen som nemnt over har skjerm på 640x480pix. Etter det eg har sett er det bra!? Skjermen er og ein av innsigelsane mine mot TyTN utan at eg har prøvd den. (liten i høve til FS C550). Eg er heller ikkje avhengig av GSM-funksjonalitet. EDIT 1: Endå eit spørsmål: Kjører alle PDAer J2ME-software? Altså kan eg kjøra eit program i JAD-format på PDAen. I såfall er det plutseleg veldig aktuelt med ein PDA som har mobilfunksjon... EDIT 2: Knocksock: Kva vil i-mate Ulitimate 6150 kosta? Såg ut til å vera ein kjekk sak. 8007618[/snapback] Lenke til kommentar
indigestion Skrevet 26. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 26. februar 2007 Takk for alle svar! Heller mot ein med tastatur og mobil. Trur det blir knotete å dra på eit eksternt tastatur, og endå verre å skriva lange avhandlingar m den pennen. Trur og eg har litt is i magen og ventar til WM6 er i salg. Veit de kor tid den er i omløp? Lenke til kommentar
Knocksock Skrevet 28. februar 2007 Del Skrevet 28. februar 2007 April, sies det, vil vi begynne å se oppgraderinger og de 1ste med WM6. Men Ultimate serien fra i-mate vil begynne å komme Juni-Juli. Takk for alle svar! Heller mot ein med tastatur og mobil. Trur det blir knotete å dra på eit eksternt tastatur, og endå verre å skriva lange avhandlingar m den pennen. Trur og eg har litt is i magen og ventar til WM6 er i salg. Veit de kor tid den er i omløp? 8028606[/snapback] Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå