Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vaske bilen i minusgrader?

fAight

Anbefalte innlegg

Har lyst å vaske bilen min pga mye salt og møkk. Men det er kanskje for kaldt ute? Det er ca 5 minus grader. Vet at en ikke skal vaske bilen når det er kaldt, men hvor mange grader er for kaldt?

Tenkte å kjøre en liten runde med "selvvask"/høytrykkspyler for å fjerne det verste salt- og møkklaget. Og deretter tørke den kjapt med pusseskinn. Er vel også lurt å ta på litt silikon langs listene?

Flere råd og tips mottas med stor takknemlighet :)

ps. Vaskingen og tørkingen kommer selvfølgelig til å foregå inne i en vaskehall.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vakser bilen grundig over og under uansett temperatur ute,men har den ofte stående inni resten av arbeidsdagen(noen fordeler må en ha som buss-sjåfør).

Er det ekstra kaldt tørker jeg først av alle gummilister,så på med litt silikon.Og husk litt olje i dørlås.

Har aldri hatt problemer når dette er gjort,uansett temperatur.

Lenke til kommentar

Aha...

Ang. silikon, så har jeg hørt at det kan medføre knirkning i dørene?

I og med at jeg ikke har garasje hjemme, så tenkte jeg å køre bilen inn i en parkeringshus og la den tørke litt ekstra der, mens jeg vindusshoppet litt i butikkene :p

Lenke til kommentar

Har prøvd og vaske bil i minusgrader... Det som skjer er at såpa fryser fast, så fryser vatnet fast, ikke og anbefale :p

Finn deg heller en vaskehall der du kan late igjen porten eller noke sånn ;)

Edit: Hva mener du med knirking i dørene? Når du later dei opp og igjen? det har ihvertfall ingen ting med silikon og gjøre, grunnen til at mann har på silikon på pakingene rundt dørene er fordi at dei ikkje skal fryse fast :yes:

Endret av alexsnader
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...