fAight Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Har lyst å vaske bilen min pga mye salt og møkk. Men det er kanskje for kaldt ute? Det er ca 5 minus grader. Vet at en ikke skal vaske bilen når det er kaldt, men hvor mange grader er for kaldt? Tenkte å kjøre en liten runde med "selvvask"/høytrykkspyler for å fjerne det verste salt- og møkklaget. Og deretter tørke den kjapt med pusseskinn. Er vel også lurt å ta på litt silikon langs listene? Flere råd og tips mottas med stor takknemlighet ps. Vaskingen og tørkingen kommer selvfølgelig til å foregå inne i en vaskehall. Lenke til kommentar
Rune-B Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Vakser bilen grundig over og under uansett temperatur ute,men har den ofte stående inni resten av arbeidsdagen(noen fordeler må en ha som buss-sjåfør). Er det ekstra kaldt tørker jeg først av alle gummilister,så på med litt silikon.Og husk litt olje i dørlås. Har aldri hatt problemer når dette er gjort,uansett temperatur. Lenke til kommentar
fAight Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Aha... Ang. silikon, så har jeg hørt at det kan medføre knirkning i dørene? I og med at jeg ikke har garasje hjemme, så tenkte jeg å køre bilen inn i en parkeringshus og la den tørke litt ekstra der, mens jeg vindusshoppet litt i butikkene Lenke til kommentar
pelsdyret85 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Har prøvd og vaske bil i minusgrader... Det som skjer er at såpa fryser fast, så fryser vatnet fast, ikke og anbefale Finn deg heller en vaskehall der du kan late igjen porten eller noke sånn Edit: Hva mener du med knirking i dørene? Når du later dei opp og igjen? det har ihvertfall ingen ting med silikon og gjøre, grunnen til at mann har på silikon på pakingene rundt dørene er fordi at dei ikkje skal fryse fast Endret 22. februar 2007 av alexsnader Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå