Amored Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Etter at jeg fikk igjen en Xbox 360 fra reparasjon, har jeg ikke kunnet spille mine BETALTE Xbox Live Arcade spill når jeg er offline. Flere som har samme problem? Hvis noen har erfaring med dette, vær så snill å si i fra Jeg har ringt Xbox 360-kundestøtte 2 ganger, og fortalt dem om dette. Begge gangene sa de at jeg skulle få Microsoft Poengene mine tilbake. Har jeg fått noen poeng? Helt riktig! NEI, jeg har ikke det. Litt spesielt at jeg blir lovet poengene tilbake 2 ganger, men at det skjer :S Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Mener å ha lest noe om det og om jeg husker riktig, så mu slette dem fra HDD og laste dem ned på nytt. Det gjør du selvsagt gratis da MP er knyttet opp til Live kontoen din. Tror jeg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Betalte nedlastede spill(pakker) fungerer offline kun på de maskinne de ble nedlastet på, harddisken er i denne samenheng uvesentlig. Det hjelper ikke å laste dem ned på nytt. Jeg er i selv samme situasjon etter jeg fikk min tilbake fra reperasjon. Men siden jeg ikke har nett på hybelen lenger har jeg ikke giddet å kontakte dem. Men etter å ha lest den lange tråden på xbox.com er det slik jeg fatter det ikke noe skikkelig løsning på problemet. Og som du beskriver er alt MS gjør er å gi deg poengene tilbake. For å få arcade-spillene offline igjen er det en løsning. Man oppretter en ny silver-konto, og laster ned spillet fra den. Da vil spillet funke offline på begge kontoene. Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Betalte nedlastede spill(pakker) fungerer offline kun på de maskinne de ble nedlastet på, harddisken er i denne samenheng uvesentlig. Det hjelper ikke å laste dem ned på nytt. Jeg er i selv samme situasjon etter jeg fikk min tilbake fra reperasjon. Men siden jeg ikke har nett på hybelen lenger har jeg ikke giddet å kontakte dem. Men etter å ha lest den lange tråden på xbox.com er det slik jeg fatter det ikke noe skikkelig løsning på problemet. Og som du beskriver er alt MS gjør er å gi deg poengene tilbake. For å få arcade-spillene offline igjen er det en løsning. Man oppretter en ny silver-konto, og laster ned spillet fra den. Da vil spillet funke offline på begge kontoene. 8006802[/snapback] Mine Arcadespill fungerer da like godt som før jeg sendte boxen inn til rep. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Det er snakk om offline her. Når du er online funker alt som normalt. Ellers har du fått samme maskin tilbake igjen... Endret 23. februar 2007 av qoutor Lenke til kommentar
BioNor Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Vet du, jeg har lest online hele veien Unnskyld! Endret 23. februar 2007 av BioNor Lenke til kommentar
Amored Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Alt er i orden nå Fikk tilbake poengene jeg har brukt på de spillene det gjelder. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Idiotisk løsning spør du meg, i profilen din, er det lagret en "bevis/kvittering" på alt du har kjøpt og lastet ned fra marketplace. Det er da rimelig enkelt for Xboxen å skjekke om du har betalt for fullversjonen eller ikke, uavhengig om du er online eller offline. Håper MS kommer med en annen løsning på dette. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Problemet, eller årsaken til at det er slik, er at det ikke skal spres ulovlige kopier. Nå kan man jo logge seg på LIVE med hvilken som helst maskin og laste ned spillene man har betalt for. Men man må jo hindre at eieren av denne andre maskinen ikke får tilgang til spillet uten å ha betalt for dem. Løsningen er helt grei. Det er så vidt jeg har forstått det samme på Wii og VC-spillene, de funker kun på den maskinen de ble lastet ned på. Det som er dårlig er hvor mye styr som må til når det oppstår problemer som med trådstarter her. Jeg har selv opplevd det samme, og det måtte 4 telefoner og et par dagers venting til før jeg kunne spille Arcade-spillene min igjen. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jo ser den. Men hvis Xboxen skjekker om den profilen som er logget inn har betalt for XBLA-spillet (eller noe annet DLC om du vil) når man booter det, hadde ikke det vært en bedre løsning? Jeg kan ikke se noe i veien for at det kunne fungert slik, å straffe de som har fått reparert/erstattet Xboxen sin på denne måten, er mildt sagt tåpelig. Tror dette problemet kommer til å "eksplodere" når Elite lanseres, da dette vil intreffe hos alle som bruker sin "gamle" profil på den nye boksen. Spring updaten er rett rundt hjørnet nå, spennende å se om MS vil endre noe i forhold til DRM policyen sin. Veldig lite fristende å investere i DLC når det skal være sånn. Lenke til kommentar
thomassit0 Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Syns det er tard jeg og, de burde låst dem slik at de fungerer sammen med den GT'en som kjøpte dem, uavhengig av hvilken maskin det er på. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Jo ser den. Men hvis Xboxen skjekker om den profilen som er logget inn har betalt for XBLA-spillet (eller noe annet DLC om du vil) når man booter det, hadde ikke det vært en bedre løsning? Jeg kan ikke se noe i veien for at det kunne fungert slik, å straffe de som har fått reparert/erstattet Xboxen sin på denne måten, er mildt sagt tåpelig. Tror dette problemet kommer til å "eksplodere" når Elite lanseres, da dette vil intreffe hos alle som bruker sin "gamle" profil på den nye boksen. Spring updaten er rett rundt hjørnet nå, spennende å se om MS vil endre noe i forhold til DRM policyen sin. Veldig lite fristende å investere i DLC når det skal være sånn. 8436952[/snapback] Vil ikke si at det blir et problem når man skifter til Elite. Vel og merke vil dem ikke funke offline, men dette er en del av betingelsene man godtar ved kjøpet. Dermed må man være klar over dette om man bytter maskin til Elite. Ellers vil forslaget ditt åpne for "priatkopier", og det er jo nettopp det MS vil unngå. Da kunne jo kameraten bruke din konto offline på sin maskin for å spille de spillene du har betalt for. Elles vil jeg ikke si at MS straffer noen, de fikser problemet for det,, enn om noe tungvint Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ellers vil forslaget ditt åpne for "priatkopier", og det er jo nettopp det MS vil unngå. Da kunne jo kameraten bruke din konto offline på sin maskin for å spille de spillene du har betalt for. 8437414[/snapback] Nei, mente at kun den profilen som hadde betalt for fullversjonen fikk lov til å spille fullversjonen, ikke de andre profilene (som ikke har kjøpt fullversjonen), selv om de er på samme HDD. Dette er mer fair, for da kan vi få spilt spillene våre både online og offline, vi har tross alt betalt for dem. I tillegg blir "piratkopiering," enda vanskeligere å utføre. Er nok veldig mange som ikke er klart over dette, som får seg en liten overraskelse når de bytter maskin. Vær du trygg Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Ja, men for å laste ned fullversjonen av et arcade-spill på en annen maskin må du først kopier/installere Live-kontoen din på denne maskinen. Når du har reist hjem igjen har jo ikke MS noen kontroll over at du har slettet kontoen din. Du kunne jo like gjerne latt være, slik at kameraten din når som helst kunne bruke kontoen din for å spille disse arcade-spillene. At folk ikke leser betingelsen er da ikke MS sin feil (ikka at jeg er noe bedre). Men nintendo bruker altså samme praksis, og jeg vil tippe sony hgjør det samme. Helt vanlig praksis altså. Selv lurer jeg hva som skjer om jeg må levere Wii'en min på reperasjon. Der har jeg jo ikke engang en egen brukerkonto jeg kan logge meg på med om jeg får en ny maskin tilbake Endret 21. april 2007 av qoutor Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 (endret) Ja, men for å laste ned fullversjonen av et arcade-spill på en annen maskin må du først kopier/installere Live-kontoen din på denne maskinen. Når du har reist hjem igjen har jo ikke MS noen kontroll over at du har slettet kontoen din. Du kunne jo like gjerne latt være, slik at kameraten din når som helst kunne bruke kontoen din for å spille disse arcade-spillene. 8437611[/snapback] Skjønte ikke helt hva du ville fram til her, hva var poenget? Er fullt klart over hvordan dette fungerer i praksis idag, har selv eksprimintert med min, og en kompis' konto. Uansett så tror jeg min løsning er bedre for alle. (Minus de som utnytter denne "piratkopieringa" da :!: ) Husk at ikke alle med 360 har like "dyp" innsikt i MS's DRM policy som oss, og veldig mange andre kommer til å få bakoversveis når de tar meg seg sin kjære Elite på hytta f. eks. Nekter å tro at flere enn 2-3% gidder å lese igjennom brukerbetingelsene Edit: Leif Endret 21. april 2007 av Kjeksmestern Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Altså, hva hindrer kameraten din å logge seg på din brukerkonto når du har reist hjem? Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Altså, hva hindrer kameraten din å logge seg på din brukerkonto når du har reist hjem? 8437932[/snapback] Absolutt ingenting. Med mindre den slettes for ordens/sikkerhets skyld, slik jeg gjorde Lenke til kommentar
LarryDik Skrevet 21. april 2007 Del Skrevet 21. april 2007 Ellers vil forslaget ditt åpne for "priatkopier", og det er jo nettopp det MS vil unngå. Da kunne jo kameraten bruke din konto offline på sin maskin for å spille de spillene du har betalt for. 8437414[/snapback] Nei, mente at kun den profilen som hadde betalt for fullversjonen fikk lov til å spille fullversjonen, ikke de andre profilene (som ikke har kjøpt fullversjonen), selv om de er på samme HDD. Dette er mer fair, for da kan vi få spilt spillene våre både online og offline, vi har tross alt betalt for dem. I tillegg blir "piratkopiering," enda vanskeligere å utføre. Er nok veldig mange som ikke er klart over dette, som får seg en liten overraskelse når de bytter maskin. Vær du trygg 8437527[/snapback] Jeg ser et lite problem i at det kun den profilen som har betalt for spillet som skal kunne spille det. Hva hvis en familie har flere kontoer/brukere på samme maskin? Slik det er nå så er jo spillene tilgjenglig for alle kontoer på en maskin, men ditt forslag vil jo medføre at man blir nødt til å betale for spillet flere ganger. Lenke til kommentar
Kjeksmestern Skrevet 22. april 2007 Del Skrevet 22. april 2007 Ja, men det kan vel de fleste ofre til fordel for å ha muligheten til å spille XBLA både online og offline, vil jeg tro. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå