Gå til innhold

Nextgen konsollers strømforbruk

UrgeLoL

Anbefalte innlegg

Det var mange rykter om ps3's strømforbruk når vi fikk høre at det står en 280 watts strømforsyning i konsollen. Men nå har noe endelig laget en skikkelig test, som viser hvor mye alle konsollene lager. Og testen viser at forskjellene mellom xbox 360 - ps3 - pc er meget småe. Mens at Wii selvfølgelig er i en klasse for seg selv.

Kilde

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hehe, Freke. Tenkte vi kunne få med oss hva som faktisk var realiteten, for når alle fant ut at det var en 280 watts strømforsyning i ps3, så ble det brukt som argument for å ikke kjøpe den. Den bruker så mye strøm bla bla bla. :p Skjønn det den som kan.

Lenke til kommentar

Interessant. Skulle ikke overraske meg om en den neste håndholdte Nintendo-konsollen etter DS blir basert på Wii-hardware med det allerede lave strømforbruket.

Nesten 200W er mye for en konsoll som vil stå på veldig ofte med tanke på spill, blu-ray, nedlasting av filmer etc. Med 1 kr. pr kWh som snart er et faktum blir det fort dyrt. En PS3 som står på hele døgnet i ett år vil da koste deg opptil 1752 kr. i året (200W x 24t x 365 d =1752 kWh). En Wii slipper unna med 158 kr ved 18W. De pengene spart hvert år kan man bruke på 3-4 ekstra spill.

Og husk at Norge har verdens billigste strøm sammenlignet med inntektsnivået. Både rent privatøkonomisk og ikke minst for miljøet har dette mye å si.

EDIT: Nå bør det sies at i store deler av året i Norge trenger man uansett oppvarming som både PS3 og X360 sørger bra for.

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Hehe, Freke. Tenkte vi kunne få med oss hva som faktisk var realiteten, for når alle fant ut at det var en 280 watts strømforsyning i ps3, så ble det brukt som argument for å ikke kjøpe den. Den bruker så mye strøm bla bla bla. :p Skjønn det den som kan.

8000849[/snapback]

Hvis nokon val vekk ein konsoll pga strømforbruk -- då leitar vedkommande etter grunnar for å ikkje kjøpe den. Dummaste eg har høyrd :)

Den kunne brukt det dobbelte, i hus skal den! :)

Lenke til kommentar

Hvis nokon val vekk ein konsoll pga strømforbruk -- då leitar vedkommande etter grunnar for å ikkje kjøpe den. Dummaste eg har høyrd :)

Den kunne brukt det dobbelte, i hus skal den! :)

8001978[/snapback]

Hvis man velger vekk en konsoll pga strømforbruk er det ikke nødvendigvis bare for å finne grunner til å ikke kjøpe den, jeg vil heller si at de som ikke kjøper en konsoll pga strøm, er en som tenker veldig økonomisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...