Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

Spørsmål vedr crew på The eXperience


Anbefalte innlegg

Er flere ting som kunne ha blitt gjort bedre ang. crew.

For eksempel det å ha en felles blå t-sjorte for _alle_ de forskjellige crews var litt teit. Det burde ihvertfall ha stått hvilket crew man er fra. (Eller, det sto jo det på den tingen man egentlig skulle ha rundt halsen, men det er jo litt teit da..)

 

Og trøbbel var det nok av. Bare spørr El. eller Tech. De fikk jo en haug med henvendelser, som _egentlig_ skulle ha blitt tatt hånd om av Support.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Må si meg veldig enig. Var MANGE folk i fjord som kom å skulle ha tak i tech for å få hjelp med litt "datatrøbbel" som virus, driverhjelp osv. i fjord.  Support skulle vært underlagt tech.

8255395[/snapback]

Het ikke crewet TECH::Support da?

8256847[/snapback]

INFO::support ja

Lenke til kommentar
Er flere ting som kunne ha blitt gjort bedre ang. crew.

For eksempel det å ha en felles blå t-sjorte for _alle_ de forskjellige crews var litt teit. Det burde ihvertfall ha stått hvilket crew man er fra. (Eller, det sto jo det på den tingen man egentlig skulle ha rundt halsen, men det er jo litt teit da..)

 

Og trøbbel var det nok av. Bare spørr El. eller Tech. De fikk jo en haug med henvendelser, som _egentlig_ skulle ha blitt tatt hånd om av Support.

8258664[/snapback]

 

:D Fikk hele tiden de rareste spørsmålen ja. "Det er tomt for dopapir på dassen" :huh:

 

Lurer på om vi skal gå med egen hjelm med lys på. Da vil de kanskje slutte å plage meg om WC ol.

(Men får vel alle mulige andre spørsmål siden jeg sikker blir mye mer synlig. :roll:

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, har selv vært leder for infodesk ved flere 100-200 stk. lan, og vi har alltid delt opp tech:support og infodesk. Vi har også gjort det slik at infodesk har vært en viktig spiller i å styre lanets infrastruktur. Sjekke at alle avdelinger holder tidsskjemaer, og snakke med stabsledere om evt. ledig crew og evt. overføre de dit det trengs hjelp. Desken har også tatt alt av ansvar for info ut til deltakere. Det eneste desken ikke har gjort, er å hjelpe til under selve compoen med å kontakte riktige deltakere og få de inn på riktige servere / kamper osv. til riktig tid (selv om vi har prøvd).

 

Det jeg har sett etter når jeg har fått crew til i-desk er hvor flink personen er til å snakke for seg og gi gode svar, hvor effektivt personen jobber og hvor god den er til å sammarbeide. Kunnskaper innenfor webprogramering har også vært kjekt å ha. Det kan spare mye arbeid.

 

Dette med at i-desk holder litt orden i infrastruktur har vært at f.eks. hvis game crew finner ut at det trengs en ghoste vegg, så sier de ifra til i-desk. I-desk har så ansvaret for å finne ledige folk som kan sette opp dette, og ta kontakt med den som har hatt ansvar for rigging og utstyr for å få skaffet noe som kan brukes til det.

 

Min erfaring fra i-desk er at mesteparten av jobben er å legge info ut på interne nettsider, storskjerm og svare folk på irc kanalen. I teorien skal det gå ann å gjøre hele jobben via disse informasjons-kanalene, men det løser seg jo ikke i praksis. De største toktene for deksen er under innsjekking, og påmelding til compoer.

 

Nå, etter at jeg har brilliert litt med mine erfaringer, så kommer det egentelige sp.målet ved denne posten.:p Hvordan er det med crew til info:info?

Endret av SimDaDim
Lenke til kommentar

Kokkolocco, det er jo hva infodisk gjør. Kommer det en deltaker til infodisken, så får den enten svar på stitt sp.mål, eller dirigert vidre til tech:support eller evt. et annet sted. Dersom deltakeren har et sp.mål vedrørene strøm, vakthold eller felter innen for en annen avdeling, så er det i-desks oppgave å skaffe denne informasjonen via samband, så vidreformiddle til deltaker som spurte. Men hvis desken har gjort jobben sin, så skal all denne infoen allerede ligge ute på interne nettsider.

 

L, klart det hadde vært spennende å blitt tilbudt noe slikt. Men vil ikke dytte meg på. Dere har vel en stab fra fjordåret regner jeg med som også sitter på en del gode erfaringer?

Lenke til kommentar

L, klart det hadde vært spennende å blitt tilbudt noe slikt. Men vil ikke dytte meg på. Dere har vel en stab fra fjordåret regner jeg med som også sitter på en del gode erfaringer?

8346793[/snapback]

 

Vel i fjor var det tegn til anarki i info info. Men så tok en liten blondis over og styrte skuta riktig retning. Nå har jeg ingen ting negativt å si om personene i infi info. Men som et team fungerte det heller dårlig.

Dårlig planlegging og lite tegn til hvem som var sjef.

 

Og et jævla mass om skjøte ledning osv. Akkurat som vi 2-3 i pwr ikke hadde nok å gjøre. Men vi skal ta en runde med INFO nå neste gang. Så kan vi ta oss av det viktige.

 

Så bare søk. Det er bedre at vi har en mann som kan mye, så kan de andre lære fra han. Det vill uansett ikke bare en sjef og masse undersote.

 

Og de som klagde på at de hadde mye vakter. Jeg var i jobb 15-16 timer hver dag til det roet seg i løpet av åpnings dagen.

Så hadde jeg standby vakt 24\7 til jeg dro hjem. Som bort i mot siste mann ut døren. Og vis Fubar sier noe annet.

 

Så får han ikke strøm til pc'en sin. :cool:

Lenke til kommentar
Men så tok en liten blondis over og styrte skuta riktig retning.

Hører det er flere som sier at hun var topp, og bra, og søt, og sexy, og deilig, og best osv.. Alle som mener dette aner ikke hva havet er for noe, denne personen egnet seg ikke som leder.

 

Jeg opplevde at både chief og crew i info:info som en gjeng som egentlig ikke trengte å være der, chief gikk bare rundt med den såre handa si og sutra, mens hun viste frem bilder av en stakkar som satt og runket til henne på MSN.

"Blabla, kebaben sin er kommet" kunne også høres på samband, noe det absolutt ikke skulle brukes til.

Info hadde ingen info å komme med, for de visste ingenting selv. Hvor denne feilen ligger, aner jeg ikke, men chief kunne godt ha gjort noe annet enn å svinse rundt i hallen. Info trenger ikke å sitte med hendene i fanget (evt. den ene handa på datamusa), mens de venter på å få informasjon, de kan kontakte andre i crewet for å spørre om ting de burde vite.

 

Husker godt siste kvelden på HWLAN, da måtte jeg regelrett kjefte opp en i info:info for at han ikke klarte å fylle vann i vannkannene som sto i hallen, da ble det først gjort noe ... jeg var bare deltager.

... Og en ting til, hvor mange deltagere visste om vannkannene, microen og vannkokerne? :roll:

 

 

Om jeg har muligheten, tar jeg gjerne chiefstillingen i år for å sørge for at både crew og deltagere blir informert.

Lenke til kommentar

Sa ikke at hun var perfekt. Men det ble bedre enn det var til å begynne med. Jeg har lite erfaring med henne, hun kom inn i et senere tidspunkt når det værste for PWR var over.

Hva skjønnhet blabla var dritter jeg i. Hun var alt for ung for min smak uansett. Men en ting jeg beit meg i var at hun knakk tommelen på wresling showet, men kom rett tilbake igjen etter en tur på legevakten. Tøff var hun i det minste.

 

Men hvem som tar over INFO i år? Jeg ser på den stillingen som helt åpen.

 

Eks om det kommer en som har mer erfaring enn meg i pwr, så blir han sjefen i mitt team.

Lenke til kommentar

Vet ikke om jeg har tatt det fram før og kan ikke huske å ha lest det andre steder på hw-lan relaterte forum, men synes det i tillegg til info::info burde vært et crew som spredte informasjon mellom hvert crew som for eksempel kunne hatt navnet info::spread eller info::flyt. På denne måten skulle vært crew ha den informasjonen de trengte.

Endret av icebyte
Lenke til kommentar

Da snakker du med meg. :) Dvs innen uka er omme, så skal det ligge ute informasjon her på forumet vedr crew. Hva det innebærer, hvilke crew vi skal ha, og selvfølgelig søknadsskjema.

 

Crew er et av områdene vi var altfor dårlige på i fjor, og da snakker jeg om samarbeid, hva crewet fikk av beskjeder, mat osv. Dette er områder vi jobber hardt med for å ordne i år. Jeg kan ikke garantere at noe ikke vil feile, men vi skal i hvertfall jobbe aktivt for å luke vekk alle feil fra HWLAN.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...