Zattaxu Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Har en ISDN-boks, som selvfølgelig er koblet til linja inn i huset (uttak 1). I et annet rom i huset (i samme etasje) er det ett isdn-telefonuttak (uttak 2). Problemet mitt er at jeg ønsker å plassere ISDN-boksen ved uttak 2, (må da forlenge analoge-linja inn til huset, med en ny ledning tror jeg...), uten å strekke ledninger, som ligger langs med listene, fordi det ser så stygt ut. Er det noen som vet hvordan jeg flytter ISDN boksen til uttak 2, enten ved å trekke ledninger som ligger "inni" veggen, eller å flytte isdn-boksen uten å strekke noen nye ledninger... Er det noen som vet hvordan dette gjøres? (hvis noen skjønte spørsmålet.) Hadde satt pris på om de som vet hvordan dette gjøres, kunne svare... takk Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Ring Telenor,og bestill nytt opplegg.Da kommer det en montør hjem til deg ,og flytter boksen.(koster kroner,men da blir det bra) Lenke til kommentar
Bruce Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Når søsteren min flyttet inn i et hus for et par uker tilbake, så ville hun ha det analoge utaket flyttet til datarommet. Dermed dro jeg på ABB og fikk tak i 2 plastikklemmer, som man kobler sammen den analoge tlf kabelen med. Dro på EuroPris og kjøpte tlf kabel 20meter 59kr eller.no Jeg dro ledningen oppå loftet igjen og skjøtet den på der, og borret hull i hjørnet på datarommet og trakk den ned. Kjøpte også et ISDN uttak sånn at jeg kunne koble på den analoge ledningen der.. Totalt ble det ca. 180kr.... Så det er billigere enn å få Telenor til å gjøre det:) Vet ikke hva dem tar for et sånt oppdrag, par tusen kanskje.. Lenke til kommentar
Re-Offender Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Kast ut ISDN boxen og sett inn ADSL box! Lenke til kommentar
Ultra_Fisk Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 18:22, skrev ArticOC:Kast ut ISDN boxen og sett inn ADSL box! ehhhh? Da blir det fint :razz: Trenger jo den da!. Klipp av pluggen på linja fra ut(vegg) og stikkk og kjøp noen klips så du kan koble på en lengre ledning..Gjorde dette oppe her og det funker utmerket... Lenke til kommentar
Zattaxu Skrevet 6. desember 2002 Forfatter Del Skrevet 6. desember 2002 1. Har ikke lyst til å betale for telemontør. 2. Har ikke lyst til å borre hull i mange vegger. 3. For å bruke ADSL, må man ha ISDN boks (det er derfor jeg skal flytte boksen, skal nemlig ha ADSL) 4. Jeg vet at jeg bare kan skjøte den analoge ledningen, men å skjøte den, blir stygt, (hvis ikke jeg får lagt ledningen "inni" veggen) Hvordan flytter jeg da ISDN-boksen? Lenke til kommentar
Andersgh Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Er ikke 100% sikker, men jeg mener at det ikke er nødvendig med ISDN for å få ADSL. Tror dette kum er noe Telenor krever. Hør med noen andre leverandører. Desutem tror jeg det krave fra Telenor ikke er tekkniske krav, men ønske om å suge deg for noen ekstra kroner i måneden. :sad: -Anders- Lenke til kommentar
Sirillion Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Tar jeg ikke helt feil her så strekker den ledningen som går til uttak 2 seg fra den ene utgangen på ISDN boksen. Alternativ 1 : Skaff deg en koblingsboks som er beregnet for skjøting av telefonkabler, denne ser ut som ett uttak bare med helt lokk og koster ikke mange kronene. Alternativ 2 : Skaff deg et uttak til, koble dette til kabelen som går til uttak 2 der ISDN boksen står nå, lag deg deretter en "patch" kabel som du strekker fra denne og bort på det uttaket som ISDN boksen opprinnelig var tilkoblet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå