Sjefern Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Heisann Jeg er ute etter å fornye datamaskinen min litt. Har lyst til å kjøpe en E6300 cpu og det som jeg da må ha sammen med denne. Så da er jo spørsmålet hvor billig jeg kan komme meg ut av dette uten at jeg sitter igjen med noe jeg angrer på å ha kjøpt. Jeg syntes det er arti å tyne litt ekstra ut av systemet så det er greit om hovedkortet har muligheter for overklokking. Trenger ikke å være spesielt godt egnet til overklokking da... Det hadde også vært greit med sli. Sånn i tilfelle jeg skulle ønske det i fremtiden. Jeg kan vel ikke bruke den gamle rammen min lenger heller, så jeg må jo ha ny av den også. Gjerne value ram. Holder kanskje med 1GB til å begynnne med? Driver en del med photoshop og slikt. Litt spilling er det jo selvfølgelig også. Så jeg hadde satt pris på om noen kunne gitt meg et forslag på hva jeg bør kjøpe? Aller helst fra komplett. Har et godt forhold med de. Men er det flere hundrelapper forskjell er jeg selvfølgelig åpen for andre forslag. Endret 22. februar 2007 av Sjefern Lenke til kommentar
jaynuz Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Hei. Mine anbefalinger: Hovedkort (SLI-kort, siden du ønsket det.) -ASUS P5NSLi -ASUS P5ND2-SLI (Hvis ikke SLI-trangen er for stor, kan du også gå for et ASUS P5B - suveren overklokker.) Minne -GeiL PC6400 1GB 4-4-4-12 -GeiL PC6400 2GB 4-4-4-12 Disse minnebrikkene er fantastisk gode, spesielt når det gjelder overklokking - og der er billig! Endret 22. februar 2007 av jaynuz Lenke til kommentar
xersess Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 kr 1.095,-DDR2 PC5300 2048MB http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312372 kr 1.090,-Asus P5B, P965, Socket-775 http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=321781&cks=ACC Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Tusen takk for svar De ram brikkene fra komplett var jo veldig hyggelig priset? Men vil man tape mye ytelse på å kjøpe cas5? Er det noen gode tester på slikt noe sted? Lenke til kommentar
xersess Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Tusen takk for svar De ram brikkene fra komplett var jo veldig hyggelig priset? Men vil man tape mye ytelse på å kjøpe cas5? Er det noen gode tester på slikt noe sted? 8004297[/snapback] har ingen efaringer, men skal kjøpe det samme snart skjølv blei anbefalt av kvase om å ta dei.. Endret 23. februar 2007 av xersess Lenke til kommentar
Loke_h Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Tusen takk for svar De ram brikkene fra komplett var jo veldig hyggelig priset? Men vil man tape mye ytelse på å kjøpe cas5? Er det noen gode tester på slikt noe sted? 8004297[/snapback] Sjekk denne tråden. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry8003149 Sannsynligvis får du minne som lett kan overklokkes. Som du ser er det gode muligheter for å klare bedre timings enn C5. Du tar en sjanse uansett, siden disse ikke er garantert for høyere frekvens. Men til den prisen er det sikkert verdt det. Lenke til kommentar
Sjefern Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 Den er god. Da blir jeg nok å gå for de brikkene der. Og siden det hovedkortet er såpass bra tenker jeg at jeg dropper sli-drømmen min og går for en pci-e Takk for hjelpen alle sammen! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå