Gå til innhold

Billig ram og HK til E6300?

Anbefalte innlegg

Heisann :)

Jeg er ute etter å fornye datamaskinen min litt. Har lyst til å kjøpe en E6300 cpu og det som jeg da må ha sammen med denne.

Så da er jo spørsmålet hvor billig jeg kan komme meg ut av dette uten at jeg sitter igjen med noe jeg angrer på å ha kjøpt. Jeg syntes det er arti å tyne litt ekstra ut av systemet så det er greit om hovedkortet har muligheter for overklokking. Trenger ikke å være spesielt godt egnet til overklokking da...

Det hadde også vært greit med sli. Sånn i tilfelle jeg skulle ønske det i fremtiden. :cool:

Jeg kan vel ikke bruke den gamle rammen min lenger heller, så jeg må jo ha ny av den også. Gjerne value ram. Holder kanskje med 1GB til å begynnne med? :hmm: Driver en del med photoshop og slikt. Litt spilling er det jo selvfølgelig også.

Så jeg hadde satt pris på om noen kunne gitt meg et forslag på hva jeg bør kjøpe? Aller helst fra komplett. Har et godt forhold med de. Men er det flere hundrelapper forskjell er jeg selvfølgelig åpen for andre forslag.

Endret av Sjefern
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei.

Mine anbefalinger:

Hovedkort (SLI-kort, siden du ønsket det.)

-ASUS P5NSLi

-ASUS P5ND2-SLI

(Hvis ikke SLI-trangen er for stor, kan du også gå for et ASUS P5B - suveren overklokker.)

Minne

-GeiL PC6400 1GB 4-4-4-12

-GeiL PC6400 2GB 4-4-4-12

Disse minnebrikkene er fantastisk gode, spesielt når det gjelder overklokking - og der er billig!

Endret av jaynuz
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar :) De ram brikkene fra komplett var jo veldig hyggelig priset? Men vil man tape mye ytelse på å kjøpe cas5? Er det noen gode tester på slikt noe sted?

8004297[/snapback]

har ingen efaringer, men skal kjøpe det samme snart skjølv :thumbup:

blei anbefalt av kvase om å ta dei..

Endret av xersess
Lenke til kommentar
Tusen takk for svar :) De ram brikkene fra komplett var jo veldig hyggelig priset? Men vil man tape mye ytelse på å kjøpe cas5? Er det noen gode tester på slikt noe sted?

8004297[/snapback]

Sjekk denne tråden.

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopi...0entry8003149

Sannsynligvis får du minne som lett kan overklokkes.

Som du ser er det gode muligheter for å klare bedre timings enn C5.

Du tar en sjanse uansett, siden disse ikke er garantert for høyere frekvens.

Men til den prisen er det sikkert verdt det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...