Gå til innhold

Problemer med dualskjerm-løsning, lcd+crt

Pop

Anbefalte innlegg

Lurer på om noen har en løsning her. Jeg får bare en liten del til å fungere som tenkt.

Har kjøpt en ny LCD-skjerm, 20". Har fra før en CRT 19". Har et GeForce 7900GT. Ønsker å kjøre disse som dualscreen, som en laaang skjerm. LCD-skjermen har nå 1600x1200 @60hz. CRT har pleid å bruke 1280x1024 @85hz. Må også å ha CRT-skjermen til venstre for LCDen, pga skrivebordets utforming.

LCDen skal kjøre spill, filmer og slikt, mens CRTen skal vise f.eks. ssh-klienter, msn o.l. (når LCD viser programmene i fullskjerm).

I driverne (siste versjon fra nvidia, for windows xp) er det kun mulighet for å sette opp som extended skrivebord, finner ingen av de andre mulighetene. Skjermene kan kun stå i èn rekkefølge, som er motsatt av det jeg ønsker. Får ikke satt oppfriskningen på CRT til noe høyere enn LCDen (60hz auau i øynene). Så jeg trenger flere innstillingsmuligheter for skjermene individuelt. Finnes det i driverne, men at de bare ikke synes til vanlig. Husker for noen år siden var det et program som kunne vise til vanlig skjulte innstillinger i nvidia-driverne.

Noen som har noen tips (utenom å skrote CRTen)? ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...