Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Hvordan koble sammen 2 laptop'r vha krysset kabel

Anbefalte innlegg

Har drevet i 2,5 dag med å få tilbake slettede filer fra min eksterne harddisk. Ser ikke ut som det virker. Fått tak i en del av filene, men de er ødelagt...

Så nå tenkte jeg å gjøre et søk på den pc'n jeg flyttet filene fra. Den er defragmentert etter at jeg flyttet filene samt at jeg har kopiert noen få filer tilbake på pc'n. Men det er verdt å gjøre et forsøk

Trenger en enkel oppskrift på hvordan jeg går fram for å koble sammen mine 2 laptop'r. Har en krysset nettverkskabel. I tillegg trådløst nettverk.

Har søkt litt på forumet etter temaet, men ikke funnet noe i farta. Regner det som rimelig sikkert at jeg finner noe hvis jeg leter lenge nok, men begynner å bli lei av å bruke fridagene mine på å få tak i filene mine.

Håper noen kan hjelpe meg.

Btw: Fins det noe program som kan fikse ødelagte filer (bildefiler, .jpg og .NEF)?

Takker på forhånd

mvh

El chico

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har vært inne og gjort c: på den laptopen filene er flyttet fra (laptop 1) (må bruke den andre til å søke med, laptop2) og gitt delingstilatelse. Har vært inne på laptop 2 og pinget etter IP adressen til laptop 1, men den finner ingenting...

Det er nok noe mer jeg må gjøre tenker jeg. Har gjort det en gang i tiden, men er ikke kar om å huske hvordan... :hmm:

chico

Lenke til kommentar

Hvis du vet hva den ene PCen heter, så kan du søker etter den på den andre slik:

eks. maskinen heter bjørn, så åpner du en hvilken som helst mappe og skriver \\bjørn i adressefeltet. Da skal du finne den andre PCen, så sant du har delt noe der.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...