Gå til innhold

To skjermkort - 3 skjermer?

eirikbr1979

Anbefalte innlegg

Jeg har pt to skjermer som begge er koblet til ett skjermkort. Nå vurderer jeg en skjerm til - kan jeg uten videre sette inn et skjermkort til i maskinen min og kjøre en tredje skjerm i DVI-D på dette? Jeg bruker Vista Ultimate. Det må være spillkort da formålet med en ny skjerm i såfall blir dette og jeg vil ikke bytte ut de to jeg allerede har.

eirik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Burde funke fint det, men du kan da ikke kjøre SLI eller crossfire.

7999958[/snapback]

Det er jeg ikke så opptatt av heller, jeg vil spille på den store skjermen og bruke alle tre når jeg jobber i windows. Betyr dette at jeg ikke trenger å bry meg om at kortene skal være like også? Vil dette på noen måte medføre ytelsesnedgang?

Eirik

Lenke til kommentar

Så lenge du bare bruker en skjerm til å spille så spiller det ingen rolle for ytelsen hvor mange inaktive skjermkort du har i PCen.

Det skal fungere fint å ha ulike skjermkort. Man kan også ha skjermkort som er beregnet for SLI eller crossfire, men man må slå av SLI eller crossfire i driveren for å få bilde på mer enn en skjermutgang. Hele hensikten med SLI og Crossfire er å samle datakraften fra flere skjermkort inn på en skjermutgang.

Jeg har selv brukt et AGP skjermkort sammen med to PCI skjermkort for å få totalt 4 skjermer. Dette er dog noen år siden på Windows 2000. Windows 95, 98 og ME støtter bare inntil 9 skjermer, mens 2000, XP og jeg antar også vista, støtter inntil 64 skjermer. OSet skal altså ikke være noen begrensning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...