TiduZ Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Heisan! Jeg og en kompis har tenkt oss opp til min hytte nå til helga, og med oss har vi vær vår bærbare maskin. Hytta har såklart ikke internett, så vi tenkte vi skulle bruke en twistet nettverkskabel slik at vi kan spille over lan. Så er spørsmålet mitt: Er det bare å hive i kabelen i begge maskinene slik at de er bundet ilag og så er det bare å spille i vei, eller er det noen innstillinger som må gjøres først? Takker for alle svar. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Har du to maskiner, og en krysset kabel, og du skal bruke TCP/IP- protokollen, må du konfigurere litt manuelt, ja. Hvis spillet ikke krever TCP/IP, er det letteste å bruke IPX- protokollen. Den krever ikke annen konfigurasjon enn at du sørger for at maskinene er i samme arbeidsgruppe. Endret 22. februar 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
TiduZ Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Vi skal spille diablo 2, og det har vel en TCP/IP protokoll det bruker. Noen som har lyst til å si meg hva jeg må gjøre? Skulle gjerne funnet det ut selv, men har matteprøve i morgen jeg må lese til Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå