Knuti_ Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Hvordan går den rettsaken egentlig ? Lenke til kommentar
John Abrahamsen Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Han blir slakta levende Lenke til kommentar
Qrt_ Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 17:47, skrev MrA|:Han blir slakta levende Strengt tatt ikke mulig å bli slakta i noen annen tilstand enn levende :razz: Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Ehh, det er mange som fortjener mine penger, men ikke DVD-John. Jeg gir heller bort penger til Røde Kors eller andre som virkelig trenger det. Hvis man først skal donere til noen datafolk, så må det være Opera Software :smile:. Lenke til kommentar
LeD Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 17:37, skrev zup:Svært så kverulerende LeD skulle være da. Er det noe nytt. :smile: Quote: Vel, om du ikke liker amerikansk underholdnings industri, så la vær å se filmene deres. Om de er rik eller super rik, så har de tross alt ikke stjelt en eneste krone Det har ikke jeg heller. Har du? Hvis du ikke har stjelt en krone, så er alt du gjør høymoralsk? Ordet "stjele" er forøvrig meget misbrukt, spesielt av underholdningsindustrien og deres disipler. Quote: og hvordan ville verden vært uten dem. ... Propagandaen deres har virkelig vært effektiv. Quote: Høres ut som mange tillhengere av prisregulering og sosial likhet for alle her. Det kan ikke jeg høre. Men det er en del tilhengere av forbrukeres rettigheter her. At det finnes så mange motstandere av sistnevnte, synes er langt mer urovekkende. Jeg er slett ingen sosialist, heller mer kapitalistisk enn de fleste. Når det gjelder prisregulering er jo DVD-formatet med sine "soner" et grotesk eksempel. LeD Lenke til kommentar
The Jackal Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Må bare gi min fulle støtte til Led. Film/musikk bransjen er på trynet spør du meg. Saksøke en kar for å lage et program er meg helt uforstående. De bør i så fall saksøke de som bruker det. Skjønner selvfølgelig at de er redde for å tape penger, men det blir da det samme som å saksøke microsoft fordi WMP kan rippe CD'er. Det kunne jo faktisk blitt en morsom rettsak. Begge parter har jo godt med penger...så den kunne kanskje dratt ut litt Lenke til kommentar
Eclipsed Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 17:30, skrev Nysil:Støtt DVD-Jon <--- My ass!Jon har bare designa programmet DeCSS!!Resten av gruppa hans laga det! Og så skal liksom få all "æra"? jaja.. Enig her. Når jeg lastet ned programmet sto det i "readme" fila at det var Jon som distributerte det bare og designet programmet. Hvorfor i huleste har de ikke tatt de som virkelig knekte dvd-sperren ! Han er nok litt PR kåt ja...........:smile: Lenke til kommentar
LeD Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 17:58, skrev Menkromsen:Hvorfor i huleste har de ikke tatt de som virkelig knekte dvd-sperren ! De andre som var med på prosjektet ønsket å være anonyme. Quote: Han er nok litt PR kåt ja...........:smile: Vi er vel ikke en smule misunnelige vel? Jeg synes det er flott at han kan være en frontfigur i kampen for våre rettigheter, og frihet i den digital framtiden. Det er vel heller pressen og Økokrim som har blåst opp saken, enn Jon selv. LeD Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 17:30, skrev Nysil:Støtt DVD-Jon <--- My ass!Jon har bare designa programmet DeCSS!!Resten av gruppa hans laga det! Og så skal liksom få all "æra"? jaja.. Jepp for et glimmrende argument, han har altså ingenting med det han er anmeldt for å gjøre, da er det jo ingen grunn til å støtte fyren. LA DE USKYLDIGE BRENNE!! (kunne ikke dy meg :smile:) AtW Lenke til kommentar
zoneman Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Nå må film/musik bransjen snart få øya opp for hvem som faktisk sørger for at de har penger OSS forbrukere å hvis de fucker med mange nokk av oss blir det ******* for dem, å vi har nokk bare sett begynelsen av hva de er villige til å gjøre for å tjene den esktra miliarden. Ærlig talt så er rikdomene fordelt TOTALT feil i denne bransjen. Lenke til kommentar
handbook Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Håper at Økokrim lider en langsom og pinlig død, en gang for alle. Er ikke første gang de finner på noe tull. Norsk lov ble laget for å beskytte enkeltmennesket sine rettigheter. Om den norsken loven fungerer som den skal, skal Jon Lech Johansen kunne vinne fint. Håper han går til erstattningssøksmål mot Økokrim (og Inger Marie Sunde, takler ikke hun). Og så kan økokrim få kritikk fra øverste hold, og så kan de få en heftig omskolering :smile: Lenke til kommentar
Darth Kjell Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Prazor, nevn de gangene Økokrim har tullet da? Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 morsom diskusjon.... høyresiden mot venstresiden :wink: dere som er så bekymret for filmbransjen: - nevn ein fordel ved sonedeling av DVD'er - finn prisen på ein (tom) DVD, trekk fra enorm kvantumsrabatt, gange med salgstall for heile verden... resultat??? vertfall ikkje i nærheten av produksjonskostaden... i tilleg kjem inntekter frå kino, effektar osv.... - for å bruke programmet til Jon må du ha ein (orginal) DVD.... - kvifor skal filmbransjen få bestemme kva OS eg skal køyre... dere som "elsker" Jon: - han har gjort noko ulovleg!?! - viss alle gjer det samme vil det verte anarki.. :wink: min meining: - eg støttar Jon sitt arbeid med å la brukaren bestemme over varen han har kjøpt - eg er imot all kopisikring, fordi den ikkje virkar, fordi det ikkje let _meg_ velge korleis eg vil bruke vara eg har kjøpt kanskje vi kan ha ein poll der vi finn ut kor mange som kjøper ein DVD til 300,- kr, berre for å lage mange kopiar som vi kan gi bort.... :wink: stort sett er vel Led den fornuftige, som vanleg... Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QqZexW9o Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 17:40, skrev viranth:Håper DVD-jon får en sinnsyk bot og fengsel... Makan til dust skal du lete lenge etter, og han ser jo ikke ut heller. Men gi dere da :sad: Dette handler ikke om personen og ikke er dette noe skjønnhets konkurranse heller. Hvis dere ikke kjenner han personlig eller har hatt noe med han å gjøre så hold dere unna. Vi venter spent på dommen siden norske rettsystemet virker litt annerledes enn den amerikanske(ble jo frikjent eller de hadde ikke en god nok sak). Og jeg er enig at verden styres mye fra USA. Tvi tvi sier jeg til alle. Lenke til kommentar
kosh Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 "Dvd-john" <- tragisk person men støtter saka [ Denne Melding var redigert av: kosh på 2002-12-06 18:57 ] Lenke til kommentar
StudInc Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 he-he-he... har nokon her lest økokrim sin tiltale mot Jon?? (http://www.nanocrew.net/DeCSS/norway/) "Handlingen har medført skade for rettighetshaverne fordi de ubeskyttede filmene lett kan kopieres." jaha, what else is new?? kanskje litt feil av angripe den som gjer det mogleg å bryte loven, i staden for den som faktisk distribuerar filmane?? nokon som kan jus her?? det er jo lov å ta backup av lovleg kjøpt matriell i Norge, så korleis er hensynet til forbrukaren i forhold til at utgivaren hindrar denne retten?? økokrim er latterleg, og bør heller sjå på monopol, DVD-soner, og kriminalitet.... ikkje at ein unggutt i norge lagar eit program fordi filmbransjen ikkje klarar å skikkeleg kopibeskyttelse... kan vel berre lage ei ny filendig, kalle det kopibeskyttelse, og saksøke alle som offentlegjer opplysningen om det... kva er kravet til kopibeskyttelse???? :smile: Lenke til kommentar
TheIlluminated Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Jeg tror at DVD-Jon blir å vinne saken, men det er bare fordi den skal holdes i dette landet. Hadde det vært i USA, hadde han vel sikkert fått dødsstraff og i tilegg millionkrav for det han har "gjort". Lenke til kommentar
LeD Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 19:04, skrev StudInc:nokon som kan jus her?? det er jo lov å ta backup av lovleg kjøpt matriell i Norge, så korleis er hensynet til forbrukaren i forhold til at utgivaren hindrar denne retten?? Det er fullt lovlig å kopiere filmer og musikk til privat bruk (herunder til nære venner), men det er ikke kriminelt å hindre slik kopiering. Spørsmålet er da om det er kriminelt å bryte en kopibeskyttelse, med den hensikt å bruke innholdet på en lovlig måte. Lovparagrafen som skal brukes mot Jon ble skrevet for å forby åpning av naboens post, så det er en svært kreativ tolkning Økokrim har kommet med. Quote: økokrim er latterleg, og bør heller sjå på monopol, DVD-soner, og kriminalitet.... Det er nok mye som heller burde vært satt søkelys på, ja. Quote: ikkje at ein unggutt i norge lagar eit program fordi filmbransjen ikkje klarar å skikkeleg kopibeskyttelse... Den perfekte kopibeskyttelse er en utopi. Hadde ikke Jon & co brutt beskyttelsen, så hadde noen andre gjort det noen dager senere. Quote: kan vel berre lage ei ny filendig, kalle det kopibeskyttelse, og saksøke alle som offentlegjer opplysningen om det... kva er kravet til kopibeskyttelse???? :smile: Etter nyere amerikansk standard skal det visstnok ingenting til. Samme hvor elendig beskyttelsen er, så er det ulovlig å forsøke å bryte den, eller å snakke om den. LeD Lenke til kommentar
LeD Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 19:16, skrev Basus:Hadde det vært i USA, hadde han vel sikkert fått dødsstraff og i tilegg millionkrav for det han har "gjort". Han har allerede vært i USA, og vunnet. LeD [edit: å legge inn linker er ikke lett...] [ Denne Melding var redigert av: LeD på 2002-12-06 20:00 ] Lenke til kommentar
diZrupt0r Skrevet 6. desember 2002 Del Skrevet 6. desember 2002 Quote: Den 2002-12-06 19:04, skrev StudInc:he-he-he... har nokon her lest økokrim sin tiltale mot Jon?? (http://www.nanocrew.net/DeCSS/norway/) hm.... ja... fra tiltalen: "Adgangen [til dataene] var uberettiget fordi DVD-filmene var solgt med forutsetning om at brukeren skulle bruke autorisert avspillingsutstyr og respektere kopibeskyttelsen." hm... lese bakpå en dvd-film: "...kun for privat hjemmebruk. Alle andre rettigheter er reservert eieren..". jeg har altså kjøpt en lisens til dette produktet som kun gjelder for privat bruk. greit nok. men det står INGENTING om at jeg MÅ bruke autorisert avspillingsutstyr for å benytte meg av dette produktet. jeg henviser til tiltalen... skjønner lite av det her.. hva jeg gjør med min lisens for privat bruk er min sak så lenge det er til privat bruk! hvis jeg vil skrive ut all rådata fra DVDn og mate bikkja mi med dette, så må jo det være lov? (satt litt på spissen, men dere tar poenget) det er jo "privat hjemmebruk" -- diZrupt0r Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå