ravna Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kortet ligger på bordet akkurat nå, vifta er full av støv og katt, og jeg vil gjerne ha den av. Den sitter tilsynelatende fast med to plastplugger. Begge har en plugg inne i pluggen som kan trykkes litt ned, men videre kommer jeg ikke. På baksiden av kortet stikker pluggene ut, og de ser ut til å ha mothaker. Inntil videre (redd for å bruke makt) har jeg ikke klart å få klemt dem sammen såpass at de går gjennom hullene. Alle gode og raske tips mottas med stor takk! Lenke til kommentar
Inc Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kanskje hvis du tar ut splinten, klemmer mothakene sammen og dytter haken tilbake gjennom hullet? Lenke til kommentar
Karamell Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Kanskje hvis du tar ut splinten, klemmer mothakene sammen og dytter haken tilbake gjennom hullet? 7999508[/snapback] Exactly ! Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Ta ut katten først. Da blir det lettere! (Beklager, klarte ikke å dy meg) Lenke til kommentar
ravna Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 Ha-ha. Katten ble forvist mens jeg holdt på, vurderer å gi den tilbake hårballen jeg fant. I alle fall, jeg er nok ikke sterk nok i fingrene til å få klemt sammen de splintene (eller så er jeg for feig), men jeg kom langt med 20 q-tips. Får få hjelp til å gjøre det skikkelig. Takk uansett. Lenke til kommentar
CastorFiber Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 (endret) Litt avhengig av type, kan splinten dyttes ut fra undersiden, og opp. Altså putt en nål, heklenål, sykkeleike eller lignende inn fra undersiden der mothakene er, og dytt. Da vil splinten komme ut. Splinten er en "pinne" som sitter midt inne i pluggen, ikke de "mothakene" som må klemmes sammen. Endret 22. februar 2007 av CastorFiber Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132 Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 Noen ganger kan plasten ha blitt så hard at man må bruke makt for å få klemt sammen "hakene" (fra baksiden). Det gjør man enklest med en liten tang (forsiktig) samtidig som man presser på. Da går det til slutt - <popp> - så er plastklipset ute. I verste tilfelle må man (med tank) klippe av plastklipset (fra baksiden. Trykk ut klipset langt nok fra forsiden.). Noe som er like greit dersom kjøler(vifte) er helt uttørket/skjært seg og skal byttes til en ny stillegående "ettermarked-kjøler". Tror ikke det er mange skjermkort jeg har/har hatt som har beholdt "stock kjøler" Unntak her er MSI 7900GTO, Powercolor X1950Pro, HIS 9800Pro IceQ (som jeg kommer på i farten). Her er stock kjøler av så god kvalitet at det tilsvarer en av de bedre (fra ettermarkedet). Vannkjøling er jo for litt mer viderekommende.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå