Gå til innhold

treng hjelp til kjøp av ny prosessor

Anbefalte innlegg

Hei

--------

eg har lurt på å kjøpe ny prosessor som passer til pc-en, og eg betaler maks 4000,- men gjerne mindre!

treng den beste som er å få til den prisen, og som passer denne pc-en.

AMD athlon 3700+ (ikkje duo)

XFX geforce 7900GT

ABIT KN8 SLI

Hiper type -r 580W

osv....

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
kk, 5200, eller 6000 passer ikkje?

7999101[/snapback]

Nei, disse er for socket AM2.

7999107[/snapback]

kk, kanskje eg kan kjøpe eit nytt godt hovudkort og da? kanskje gå for intel E6600 og då, men vill helst holde 4000,- :)

har dette minnet:

Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched

Endret av xersess
Lenke til kommentar
6600 koster vel 2500 ca og legg til et greit hovedkort til 1500 så holder du 4000 greit da.... eller du kan gå litt over 4000 og kjøpe deg asus p5w-dh deluxe, eller asus p5b premium vista edition som det følger med skjerm til, når det kommer på lager....

7999152[/snapback]

den er god, men passer desse hovudkorta: Corsair TWINX2048-3200C2 DDR-DIMM 2048MB Kit w/two matched?

Lenke til kommentar
De eneste Core 2 Duo-hovedkort som kan bruke vanlig DDR-minne i dag er de fra AsRock.  De er ikke noe spesielt bra i forhold til de dyrere forsåvidt.  Så om du kjøper nytt hovedkort, må du ut med penger for nytt DDR2-minne også.

7999171[/snapback]

og plutseleg kan eg like godt kjøpe ny pc...... :ermm:

Lenke til kommentar

Nei, du må ha DDR2 minne på det hovedkortet.

skal du ha et hovedkort som tar c2d og ddrminne, så er det ikke så veldig mye å velge i, egentlig.. selv har jeg bestilt et asrock 4core775VSTA som tar enten ddr eller ddr2, så jeg kan få en mer smooth overgang fra ddr til ddr2 \ agp\pci-e :)

EDIT:

slått på streken ja...

men du har NOEN andre hovedkort som støtter DDR, jeg mener jeg så på multicom et asus kort med intel chipsett som støtter DDR, bare sånn for opplysning.

men dette og det andre som tar ddr, er bare AGP 8x og støtter ikke c2d...så beklager min lille OT

Endret av Rocket
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...