Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

off håper jeg for D9GMH !!

 

Har nå blitt plukket og sien det kom et tips på at de er raskere med pakker som skal komme iløpet av kvelden med posten så la i det doblte i frakt for å få det fort så håper det kommer i kveld :yes:

 

OcMax:

Har selv ikke lest det (driver på), men det står litt om de chippene her

 

Jepp da kom jeg til dette

DDR2 900 15-5-5-5 only needs 1.8v 

Høres jo lovende ut ;)

 

Ikke så lovende

After several tests...sorry to say it can't not boot DDR2 1000 or more (under DS3 Ver1.0)

 

Maybe it's mb's problem, these days I'll get a new mb...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ok. Men det er jo ikke ille i det hele tatt! Da skal jeg være fornøyd! Men som sagt, hovedkortet mitt har mye bugs relatert til RAM. Så får nok ikke testet potensialet med mindre det kommer en ny bios som retter opp problemene.

 

Ser ut som jeg greier å få E4300-en min stabil på 3.3GHz. Men det krever høy v-core. Ligger på mellom 1.52 til 1.55Volt på full last. Mindre enn det og jeg får kræsj i Orthos. Har heller ikke testet lenge nok enda på denne Volten.

 

RAM kjører jeg 'Unlinked' på 667MHz CAS 5-4-4-12-1t. Og standard spenning.

 

The Ghost: Så i den linken du gav at han kjører Command Rate på 2t. Er dette vanlig å kjøre på Core2 Duo systemer? Er det lite vits med 1t?

 

Og som i den linken så har ikke jeg heller greid å få dette minnet til å kjøre på CAS 4. Men TRCD-4 og TRP-4 er ingen problemer. Har dog ikke fått testet det noe over 750MHz grunnet hovedkortet.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Noen som hvet om Geil sine PC2 5300 3ns Orange har samme IC som D9GMH?

8242906[/snapback]

Det er nok PROMOS noe man ikke kjøper med vilje .....

 

Er nokså sikker på at de fleste kjører T2 på c2d og da er de mye mer stabile og klokker lenger !

8242928[/snapback]

 

OK! Takker for infoen.

 

PS! Alltid sjansespill når det gjelder å komme over gode IC på value/billige brikker da disse kan leveres med alskens mulig rart.

 

DDR Chips is like a Box of chocolate! You never know what you gone get!

Endret av Bofur
Lenke til kommentar
Hva står i linjen over D9GMH? Det er denne linjen som folteller deg den korrekte produksjonsdatoen!

8203389[/snapback]

På selve chipen står det 7AD22 på den øverste linjen.

 

På begge klistremerkene står det 200703.

 

Alle brikkene mine har samme merking på disse punktene. Har ikke fått sjekket SPD, btw.

8205036[/snapback]

Jeg fikk sendt et sett til med 4200 brikkene i dag og de ha produksjonskoden: 7CD22, ikke ulikt dine 5300. komplett leverte meg nemlig et sett for lite i den første pakka :( Syns de har rota veldig mye i det siste, men fikk en beklagelse fra de og de forklarte om ombygging av lager o.s.v.

 

Så at prisen på 5300 er 100kr. lavere enn 4200 versjonen nå

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Jeg fikk sendt et sett til med 4200 brikkene i dag og de ha produksjonskoden: 7CD22, ikke ulikt dine 5300.
Hmm, jeg blir ikke helt klok på den koden der. Men det er neppe noen dato - trolig en generell stepping-kode. Regner med du har undersøkt litt på andre fora også?

 

Så at prisen på 5300 er 100kr. lavere enn 4200 versjonen nå

8243270[/snapback]

Det kan kanskje tyde på at de er fri for PC5300 med D9GMH, men egentlig tviler jeg på at en nettbutikk tenker slik. Men OcMax fikk jo ikke GMH på sine, så at de er fri for de chipene virker fremdeles ganske sannsynlig.
Lenke til kommentar

Bestillte akkurat 2 sett for totalt 4gb ram (grei unnskyldning for aa bytte til Vista 64bit I guess :p). Kommer til aa sende tilbake om det ikke er D9GMH/D9GKX though. Tror dere komplett.no blir sure hvis jeg returnerer 1-2 av brikkene og bestiller nye for aa returnere dem igjen om de ikke har riktig chipset? :p Lurer paa hvor lenge man kan holde paa saann foer de reagerer. Angrerettloven burde dog tillate det *shrug*

 

Alternativet er aa stikke bort paa mamoz borte i veien og spoerre om jeg kan faa se hvilke chipset de har paa rammen foer jeg kjoeper den. Tviler paa at de gaar med paa saant, men det er kanskje verdt aa proeve :p

 

Bestillt Ekpress frakt, burde vaere her i morgen tidlig sammen med e6600 og evga 640i. Blir spennende aa se hva disse brikkene klarer!

 

ps. Har noen funnet ut noe mer om D9HNL chipsettet som dukket opp paa en av brikkene tidligere? 72nm er jo interessant :p

Lenke til kommentar
Bestillte akkurat 2 sett for totalt 4gb ram (grei unnskyldning for aa bytte til Vista 64bit I guess :p). Kommer til aa sende tilbake om det ikke er D9GMH/D9GKX though. Tror dere komplett.no blir sure hvis jeg returnerer 1-2 av brikkene og bestiller nye for aa returnere dem igjen om de ikke har riktig chipset? :p Lurer paa hvor lenge man kan holde paa saann foer de reagerer. Angrerettloven burde dog tillate det *shrug*

 

Alternativet er aa stikke bort paa mamoz borte i veien og spoerre om jeg kan faa se hvilke chipset de har paa rammen foer jeg kjoeper den. Tviler paa at de gaar med paa saant, men det er kanskje verdt aa proeve :p

 

Bestillt Ekpress frakt, burde vaere her i morgen tidlig sammen med e6600 og evga 640i. Blir spennende aa se hva disse brikkene klarer!

 

ps. Har noen funnet ut noe mer om D9HNL chipsettet som dukket opp paa en av brikkene tidligere? 72nm er jo interessant :p

8246590[/snapback]

 

Jeg er den som fikk D9HNL brikker. Så det er mindre mikron på disse sammenlignet med f.eks D9GMH? Isåfall forklarer jo det hvorfor noen kunne kjøre det på 900MHz på bare 1.8 Volt. Jeg kjører de helt fint på CAS 5-4-4-12-1t@667MHz. Skal forske litt mer. Det er det j.... hovedkortet jeg sliter med.

Lenke til kommentar
Må jeg fjerne garantilappen på ram brikkene for å finne ut hva slags chips som er brukt?

8248313[/snapback]

Nei det skal ikke være nødvendig .....

 

er litt iritert på komplett nå da jeg bestilte hjem på kvelden kl. 11 igår også klarte dem ike å sendte dem før kl. 18 så da fikk jeg dem ikke å går ....

 

Om jeg for dem idag kunne jeg bare bestilt vanlig service pakke da det bare tar 2dager til meg ....

Lenke til kommentar

Snublet over en interessant link naar jeg proevde aa finne ut mer om D9HNL brikkene:

 

http://www.forumdeluxx.de/forum/showthread...threadid=327883

 

Siden er paa tysk, et spraak jeg ikke snakker :p MEN det skal ikke mye til for aa skjoenne at dette er et samlethread for nettopp den minnebrikken vi diskuterer her :D

 

Nemlig Crucial Value Ram.

 

Paa denne pakken det linkes til paa side #1, DDR2 PC5300 2gbit kit saa har de funnet D9GCT og Samsung minne. Naar de samme ble kjoept en og en istedet for kit fant de d9gmh. I foelge denne traaden er det nesten 100% sikker aa faa D9GMH om du kjoeper en og en 1gb brikke.

 

De har ogsaa en vote oeverst paa siden: 77.5% har funnet D9GMH i sinne brikker, ~8% har funnet andre Micron brikker, ~5% har funnet samsungs brikker og ~10% har funnet noe ganske annet *shrug* (totalt ca 150 votes)

 

Hadde vaert kult om noen andre som faktisk kunne lese tysk gadd aa skumme igjennom resten av traaden (ihvertfall deler av den, den er paa 49 sider!) for aa se etter informasjon om D9HNL brikkene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...