Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH

larsg

Anbefalte innlegg

Sitter nå med none crapy Geil Ultra 4-4-4-12 800Mhz !

Vurderer disse da det er så mange som har fått dem med D9GMH ....

Om jeg ikke kjøper disse komer jeg til å kjøpe SuperTalent PC6400 4-4-3-8 som har enten:

Micron D9GCT (B6-37E)

Micron D9GMH (B6-3)

Micron D9GKX (B6-25E)

Men ta tar det lit lenger tid til jeg for det og sånt, emn ender opp på samme prisen inkl. moms og frakt !

Hva ville dere ha gjort ?

8139000[/snapback]

Er ikke de du allerede har ganske overklokkingsvennlige?
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Sitter nå med none crapy Geil Ultra 4-4-4-12 800Mhz !

Vurderer disse da det er så mange som har fått dem med D9GMH ....

Om jeg ikke kjøper disse komer jeg til å kjøpe SuperTalent PC6400 4-4-3-8 som har enten:

Micron D9GCT (B6-37E)

Micron D9GMH (B6-3)

Micron D9GKX (B6-25E)

Men ta tar det lit lenger tid til jeg for det og sånt, emn ender opp på samme prisen inkl. moms og frakt !

Hva ville dere ha gjort ?

8139000[/snapback]

Er ikke de du allerede har ganske overklokkingsvennlige?

8150852[/snapback]

Geil bruker stort sett Elpida i de brikkene. Micron i dyrere Ultra Plus.

Mine Ballistix bruker D9GMH og har klokka dem til 1250MHz (2,25V) stabilt foreløpig. På 1300MHz ser det ut som de trenger høyere spenning.

(Skal teste max senere med skikkelig kjøling)

Elpida klarer stort sett opp mot 1GHz. Så ikke dårlig, men ikke blant de aller beste heller.

Lenke til kommentar

Da var snart et slikt sett på vei i posten, skal kjøre med mine 10th anniversary.

Tenker jeg invisterer i en 120MM vifte til de også, slik at de holder seg gode og kalde.

Så får vi se om dette kjører bra sammen.

Noen som vet om disse brikkene klarer 3-3-3-4@800mhz - 2,25V?

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Heisann.. Som dere ser i sig har jeg Corsair Dominator brikker, men vet ikke hvilken rev jeg har.

Rev 1.1 & 1.2 & 1.4 - Micron D9Gxx (B6-x)

Rev 2.1 - ProMOS

Rev 3.1 - Samsung C

Rev 4.1 & 4.2 - Infineon C

Rev 5.1 - Elpida H

Hva er forskjellen på brikkene, og hvordan kan jeg finne ut hvilken rev jeg har?

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Bruker Crusial disse "micron"-greiene i alle deres RAM-brikker? Skal kjøpe ny PC. Står mellom PC4200-brikkene og PC5300-brikkene dere snakker om her. Forresten er TwinMOS bra, og har de også "micron"? De har et sett likt Crusial PC5300, men som er 200kr billigere.

Det jeg sitter å spekulerer på, er da hvilket sett jeg skal gå for. Tenker da på CL-raten. Mere enn 533Mhz trenger du ikke uasnett med mindre du skal klokke, right? Da er PC4200 med CL4 best, right?

Vel, det som er da, er at jeg vurdere å klokke CPU'en (C2D E6600) om et år eller to (ikke sikkert, bare en tanke). Siden dette da blir min først klokk, tenkte jeg å gå til 3Ghz (selvfølgelig om overklokking er aktuellt da).

Så hvilket sett ville dere valgt? Blir ikke CPU-klokk før noen år likevel (om det ihele tatt blir). Er det idet hele tatt muligheter å nå 3Ghz på prossesoren med PC4200?

Eller vil det skade å sette CL-verdien på PC5300-brikkene ned på CL4? (Isåfall kan noen gi "timingsene" eller hva det er på CL4 til meg? Og hva hvert tall står for, så jeg setter rett i BIOS.) Men husk, det bør ikke gå utover systemet.

Jah... Blir ikke klokking om noen år uansett, og ikke sikkert det blir idethele tatt. Så hva ville dere valgt? Mulig å regne ut hvor bra minne man må ha for å nå den og den hastigheten på CPU'en?

Trooor jeg heller mest mot PC4200. Da det er billigere og PC5300 blir unødvendig de første årene med CL5... Men vil gjerne høre hva dere hadde gjort :).

Lenke til kommentar

Leste bare første del av psoten din, men Twinmos må du ikke gå for !

Du må kjøpe de som det er linket til på første siden fra komplett da det er de som har dem inne med D9GMH chip. De andre har også D9 chip, men en "value" utgave av D9 for å si det på den måten så det er lurt å kjøpe dem som det er linket til i første post fra Komplett.no !!

Lenke til kommentar
Bruker Crusial disse "micron"-greiene i alle deres RAM-brikker? Skal kjøpe ny PC. Står mellom PC4200-brikkene og PC5300-brikkene dere snakker om her. Forresten er TwinMOS bra, og har de også "micron"? De har et sett likt Crusial PC5300, men som er 200kr billigere.

Det jeg sitter å spekulerer på, er da hvilket sett jeg skal gå for. Tenker da på CL-raten. Mere enn 533Mhz trenger du ikke uasnett med mindre du skal klokke, right? Da er PC4200 med CL4 best, right?

Vel, det som er da, er at jeg vurdere å klokke CPU'en (C2D E6600) om et år eller to (ikke sikkert, bare en tanke). Siden dette da blir min først klokk, tenkte jeg å gå til 3Ghz (selvfølgelig om overklokking er aktuellt da).

Så hvilket sett ville dere valgt? Blir ikke CPU-klokk før noen år likevel (om det ihele tatt blir). Er det idet hele tatt muligheter å nå 3Ghz på prossesoren med PC4200?

Eller vil det skade å sette CL-verdien på PC5300-brikkene ned på CL4? (Isåfall kan noen gi "timingsene" eller hva det er på CL4 til meg? Og hva hvert tall står for, så jeg setter rett i BIOS.) Men husk, det bør ikke gå utover systemet.

Jah... Blir ikke klokking om noen år uansett, og ikke sikkert det blir idethele tatt. Så hva ville dere valgt? Mulig å regne ut hvor bra minne man må ha for å nå den og den hastigheten på CPU'en?

Trooor jeg heller mest mot PC4200. Da det er billigere og PC5300 blir unødvendig de første årene med CL5... Men vil gjerne høre hva dere hadde gjort :).

8184521[/snapback]

Crucial bruker Micron i brikkene sine.

Det ser ut som de bruker D9GMH både i PC2-4200 og 5300 i dag.

TwinMos har ingen direkte tilknytning til Micron og vil naturlig nok ikke bruke så gode chips til 4200-brikker.

5300-brikkene klarer glatt CL3 eller CL4 om du ikke går for høyt på frekvensen.

Mine Crucial Ballistix bruker samme chips.

Kanskje litt mer utvalgt da, og varmespreder, men de klarer 775MHz stabilt ihvertfall med CL3 (3-3-3-4).

(Uten spesielt høy spenning)

Hvis du ikke skal klokke minnet heller, trenger du strengt tatt ikke mer enn 533MHz. Men du kan få noen få prosent ekstra ytelse ved å gå opp på hastigheten.

(Kommer an på programmene.)

Hvis du klarer 1066MHz, noe mange av disse brikkene klarer, vil du få enda litt ekstra ytelse, siden FSB:RAM kjøres synkront.

Forskjellen mellom synkron/asynkront er ikke alltid så stor da.

Kort sagt, gå for Crucial du, om du skal ha billige brikker som egner seg til overklokking.

Lenke til kommentar
Leste bare første del av psoten din, men Twinmos må du ikke gå for !

Du må kjøpe de som det er linket til på første siden fra komplett da det er de som har dem inne med D9GMH chip. De andre har også D9 chip, men en "value" utgave av D9 for å si det på den måten så det er lurt å kjøpe dem som det er linket til i første post fra Komplett.no !!

8184718[/snapback]

Både 5300 og 4200 er value.

Du tar en sjanse uansett, hvis du er ute etter brikker som klarer mye mer enn 1GHz.

Til moderat klokking vil du ikke få problemer med å overklokke D9GMH-baserte minnebrikker.

3GHz krever ikke mye av minnet på den CPU-en.

Selv om man setter multiplier til minimum, x6, klarer man seg med < 860MHz.

Det klarer de fleste brikkene uten å sette spenningen opp noe særlig.

EDIT:

Minnebrikkene på tilbud igjen på komplett. Dyrere i par.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Promos og samsung er de værste, men de andre er ikke så gode de heller ...

Det står på sleve brikken der det står volt og timmings å sånt, tipper det står sånn:

v1.1

8176113[/snapback]

Gullbrikkene mine klokker som bare f dem, 1200MHz med kun 1x120mm kjøling er ikke uoverkommelig. Mine stopper på 1157 elns, men synes det er veldig bra.

EDIT: Dog di koster "litt" mere. Vet ikke hvilken rev jeg har:O

"5-5-5-15-35 is the secret of Corsairs..Mwahahaha"

Endret av todda7
Lenke til kommentar

Tror prisen øker pga den store populariteten på disse brikkene, dette bunner i "D9-kuppet" :hmm: Kanskje ryktet har nådd komplett.no også? ;)

Alle andre DDR2 brikker har falt de to første dagene denne uka, så litt mystisk om ikke annet.. gleder meg som en unge til å få flokka når jeg omsider får anledningen :dribble:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...