Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fant noen brikker nå, er disse klokkevennlige til mitt nye oppsett som følger under ?

 

Maskin til kompis.

8779324[/snapback]

 

De brikkene du har linket til har i en del tilfeller D9GMH, men liten sannsynlighet for å få det nå. Send en e-post og spør, hvis du vil satse på de brikkene.

Hvis du skal være helt sikker, bør du heller satse på Ballistix.

Men det er nesten dobbel pris.

Ballistix

Alternativt.

OCZ

Klokker veldig bra.

 

EDIT:

D9HNL har jeg testet, så du kan se resultater litt tilbake i denne tråden.

Klarte lett 800+ (860) CL5, og 700+ (726) CL4.

Hvis FSB 400 holder for overklokking, og det tror jeg siden du har valgt en E4300, kan du gå for de billige brikkene.

E4300 har en FSB-vegg på maks 400.

Alternativt kan du jo velge en E4400, da har du enda mer å gå på før FSB og minne gir deg trøbbel.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Vel budsjettet på den maskinen er allerede 500 kroner overpriset ser du, bestilte psu og skjermkort idag og var heldig fant meg et demobrukt av typen med kun mulig slitasje på emballasje og derfor 400 kroner i avslag. De pengene gikk til en FSP 500 watt. håper dette blir bra,

han fyren her er ikke så opptatt av RÅ ytelse, men god ytelse og mye for penga, klokker den opp litt denne cpu. til 3ghz eller noe og det kan bli ganske så greit for han tror jeg. ;)

 

Skal sende en mail til dem jeg kjøper av for å høre om det er mulig å få med disse brikkene. ( blir det veldig forskjell hvis det ikke blir dem ? )

Lenke til kommentar
Vel budsjettet på den maskinen er allerede 500 kroner overpriset ser du, bestilte psu og skjermkort idag og var heldig fant meg et demobrukt av typen med kun mulig slitasje på emballasje og derfor 400 kroner i avslag. De pengene gikk til en FSP 500 watt. håper dette blir bra,

han fyren her er ikke så opptatt av RÅ ytelse, men god ytelse og mye for penga, klokker den opp litt denne cpu. til 3ghz eller noe og det kan bli ganske så greit for han tror jeg. ;)

 

Skal sende en mail til dem jeg kjøper av for å høre om det er mulig å få med disse brikkene. ( blir det veldig forskjell hvis det ikke blir dem ? )

8784039[/snapback]

 

D9HNL klokker på langt nær like godt som D9GMH, men hvis du skal klokke til 3GHz, trenger du faktisk ikke mer enn DDR2-667, med 9x multiplier og FSB 333.

Selvfølgelig kan man få noen få % ekstra ytelse hvis man kan klokke brikkene til DDR2-1000-hastighet eller mer.

Dessuten kan D9GMH klare lavere timings på samme hastighet.

(Mine Ballistix klarer faktisk 3-3-3-8 på godt over DDR2-800, med litt ekstra spenning)

Men det utgjør normalt veldig lite bortsett fra i benchmarks.

 

Uansett kan man jo bare sende en e-post og spørre om de har D9GMH.

 

EDIT:

Her er alternative brikker som ligger litt over D9HNL, når det gjelder klokkeegenskaper, men koster bare fra 705,- (2x1GB)

Geil

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar

Phinex:

Likegyldig om du får D9GMH eller D9HNL. Hadde jeg vært deg med ditt "prosjekt" ville jeg kjøpt det billigste PC5300/5400 2GB kittet jeg fant. Kjøpte selv et Kingston kit til 595,- fra netshop helt supert.

 

Gå for dette til 537,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=62094

 

Selv kjøpte jeg Ballistix til 1000,-, men det er fordi jeg er litt over middels interresert i hardware.

 

DDR2 prisene er helt ville(lave) nå om dagen og dette kittet'et jeg linker til gjør jobben for de aller fleste. De vil ikke merke forskjell med noe annet kit.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Phinex:

Likegyldig om du får D9GMH eller D9HNL. Hadde jeg vært deg med ditt "prosjekt" ville jeg kjøpt det billigste PC5300/5400 2GB kittet jeg fant. Kjøpte selv et Kingston kit til 595,- fra netshop helt supert.

 

Gå for dette til 537,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=62094

 

Selv kjøpte jeg Ballistix til 1000,-, men det er fordi jeg er litt over middels interresert i hardware.

 

DDR2 prisene er helt ville(lave) nå om dagen og dette kittet'et jeg linker til gjør jobben for de aller fleste. De vil ikke merke forskjell med noe annet kit.

8785224[/snapback]

 

 

Hmm, jeg tror jeg går for det jeg har valgt nå, vil unødvendig bestille Valueram. Og dette jeg ser var ikke mange kronene dyrere uansett.

 

Men ikke for at du skal misforstå, jeg er kresen på hw :p men kompisen jeg bygger til er ikke så nøye på det,

Han ønsker bare en oppgradering fra sitt gamle (sempron 1800+, 512, x600pro etc) og dette blir en kraftig overgang. :p

Lenke til kommentar
Phinex:

Likegyldig om du får D9GMH eller D9HNL. Hadde jeg vært deg med ditt "prosjekt" ville jeg kjøpt det billigste PC5300/5400 2GB kittet jeg fant. Kjøpte selv et Kingston kit til 595,- fra netshop helt supert.

 

Gå for dette til 537,-

https://prisguiden.no/product.php?productId=62094

 

Selv kjøpte jeg Ballistix til 1000,-, men det er fordi jeg er litt over middels interresert i hardware.

 

DDR2 prisene er helt ville(lave) nå om dagen og dette kittet'et jeg linker til gjør jobben for de aller fleste. De vil ikke merke forskjell med noe annet kit.

8785224[/snapback]

 

 

Hmm, jeg tror jeg går for det jeg har valgt nå, vil unødvendig bestille Valueram. Og dette jeg ser var ikke mange kronene dyrere uansett.

 

Men ikke for at du skal misforstå, jeg er kresen på hw :p men kompisen jeg bygger til er ikke så nøye på det,

Han ønsker bare en oppgradering fra sitt gamle (sempron 1800+, 512, x600pro etc) og dette blir en kraftig overgang. :p

8785777[/snapback]

 

Hvis jeg skulle satt opp den pc-en ville jeg bytta skjermkort til et 8800 GTS 320MB, og heller redusert på kabinett og evt. hovedkort.

Dessuten var det satt opp to strømforsyninger. :)

Lenke til kommentar
Phinex:

Hmm, jeg tror jeg går for det jeg har valgt nå, vil unødvendig bestille Valueram. Og dette jeg ser var ikke mange kronene dyrere uansett.

Crucial brikkene du bestiller er nettopp Valueram ;) Men klart er det ikke mer enn noen få kroner så er Crucial et godt testet kit her på forumet. Endret av Theo343
Lenke til kommentar

8785224[/snapback]

8785777[/snapback]

Hvis jeg skulle satt opp den pc-en ville jeg bytta skjermkort til et 8800 GTS 320MB, og heller redusert på kabinett og evt. hovedkort.

Dessuten var det satt opp to strømforsyninger. :)

8787477[/snapback]

Heisann, fikk skjermkortet til 995 kroner og har bestilt det nå, han er ikke opptatt av å kjøpe et skjermkort til over 2000 kroner, selv om det ytelse er bedre og så videre. Det blir for mye, pcen her har akkurat hva han trenger.

 

To psu fordi jeg glemte å ta bort den andre, det skulle være greit nå ;)

 

Phinex:

Hmm, jeg tror jeg går for det jeg har valgt nå, vil unødvendig bestille Valueram. Og dette jeg ser var ikke mange kronene dyrere uansett.

Crucial brikkene du bestiller er nettopp Valueram ;) Men klart er det ikke mer enn noen få kroner så er Crucial et godt testet kit her på forumet.

8789287[/snapback]

 

Ah, leste meg bare på den testen som var linket til på produktet. synes de virket bra, skal høre med nettbutikk om det er mulig å få d9gmh.

 

For de er bra til mitt oppsett, eller spør jeg dobbelt opp nå ? :p

Lenke til kommentar

Jeg har D9HNL minne (Crucial PC5300 2x1GB) og fikk de opp i 980mhz på CL5 (5-5-5-15) 2,0 Volt

 

Krasj ved 990mhz. Kjørte ikke memtester, men ingen problemer under CPU-benching, surfing osv. i en times tid på 980mhz.

Endret av sgc
Lenke til kommentar

Ja, stabilt i windows under CPU-benching... Gjorde ingen mem-benching, men kan godt hende du må ned noen mhz for å finne stabil minnehastighet. Poenget er vel uansett at du kan forvente stabil 450+mhz med cl5 hvis øvrig hardware er adekvat.

 

Halvveis OT: Var inne og surfet litt på komplett.no i sted, og tror du ikke de hadde lagt ut Crucial PC5300 CL3 Tenth Anniversary brikke 1024mb til kr. 325! Måtte bare lynbestille denne. Mamoz påstod at de kunne bestille den fra Norek (at de hadde brikkene på lager) til kr. 395 per stk, men tviler litt på at norek har disse brikkene igjen. Det er håndplukkede D9GMH-brikker, som sist ble observert i nettbutikkene rundt nyttårstider hvis jeg har rett.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...