Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

WOW! 595,- for et slikt sett, skal neimen ikke klage da..

8659942[/snapback]

Men det spørs vel om man får god-chipene på dem lenger?

8659945[/snapback]

Ja jeg er klar over at sjangsen er stor for D9NHL men de kan jo klokkes litt de også. det er tross alt det billigste 2GB, PC5300-settet de har på komplett.

Det blir nok til at jeg følger planen som jeg hadde tenkt og kjøpe 4GB av Ballistix-brikkene men til den prisen RAM ligger på er det vanskelig og motstå. skal ha hovedkort også så jeg må klare og holde meg :hmm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
WOW! 595,- for et slikt sett, skal neimen ikke klage da..

8659942[/snapback]

Men det spørs vel om man får god-chipene på dem lenger?

8659945[/snapback]

Ja jeg er klar over at sjangsen er stor for D9NHL men de kan jo klokkes litt de også. det er tross alt det billigste 2GB, PC5300-settet de har på komplett.

Det blir nok til at jeg følger planen som jeg hadde tenkt og kjøpe 4GB av Ballistix-brikkene men til den prisen RAM ligger på er det vanskelig og motstå. skal ha hovedkort også så jeg må klare og holde meg :hmm:

8659949[/snapback]

For all del, jeg er helt enig i at det er et knallkjøp. Til den prisen kan man ta til takke med det meste, men Micron er jo sjelden direkte dårlig, da.

 

Jeg klarte ikke å motstå Ballistix-fristelsen. Til tross for at jeg fikk brukbare GMH-brikker, har jeg bestilt 4 GB Ballistix PC8000. Er man avhengig så er man avhengig :whistle:

Lenke til kommentar

Etter endel småjusteringer og omrokering av brikkene, er jeg ganske nær å kunne fastslå total stabilitet på "levelige" spesifikasjoner:

 

4 x 1GB DDR2-1180 @ 5-5-5-8 @ 2.26 vDIMM er jo god valuta for pengene.

 

Slenger ved en liten oppdatering. PS: Jeg er langt ifra ferdig med tweakingen ;)

post-100025-1179727462_thumb.png

post-100025-1181400066_thumb.png

post-100025-1181400076_thumb.png

Endret av Quintero
Lenke til kommentar

Quintero: Meget pent resultat med 4 brikker og 4GB :) Artig å se noen gjøre det på et AMD oppsett. Ser du har en 5600+. Greier du 3GHz på den? Selv har jeg Core2 Duo og 2 stk. 1024MB Crucial PC5300 BallistiX. Ser også ut til å makse ut på rundt 1180MHz. Men jeg trenger nok mer Volt enn deg. Men tror det er hovedkortet mitt som sliter litt.

 

Mit: Ja, det er nok stor sjanse for å få D9HNL nå. Men fytti rakkern så billig. Her kan man få seg 4GB for 1190,- Kroner. Rått spør du meg. For noen mnd. siden så betalte jeg vel 1250,- Kroner for 2GB av disse brikkene og fikk D9HNL.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Må bare si TAKK KOMPLETT for de prisene! :D Skal ha meg 4GB nå.. endelig.

 

Edit: Oops.. tenkte ikke på at det blir 4x1GB .. men skitt au.. går noe feil, blir det retur og bytte. Jeg har forøvrig et Asus P5D2-E Deluxe hovedkort, som jeg alltid har vært fornøyd med. Oppdaterer det nå, faktisk. Men når det gjelder hovedkort er jeg generelt tilhenger av Abit og Asus, alltid kvalitet.

 

Sjekket den gamle 1GB RAMen som sitter i systemet mitt nå.. sjokkerende treg. Tror det blir litt å glede seg til her! :) Særlig Photoshop og 3DSM samt noen spill får noe å glede seg over, tipper jeg. Har lyst på Core 2 Duo, men det får bare vente, for det betyr å bygge en ny maskin, og jeg har allerede skraprester fra et gammelt 2.8Ghz system liggende.

Endret av Sundiver
Lenke til kommentar
Quintero: Meget pent resultat med 4 brikker og 4GB :) Artig å se noen gjøre det på et AMD oppsett. Ser du har en 5600+. Greier du 3GHz på den? Selv har jeg Core2 Duo og 2 stk. 1024MB Crucial PC5300 BallistiX. Ser også ut til å makse ut på rundt 1180MHz. Men jeg trenger nok mer Volt enn deg. Men tror det er hovedkortet mitt som sliter litt.

8660639[/snapback]

Angående CPU-klokk er det for tidlig å si - jeg kjører foreløpig bare på stock kjøler og tar det følgelig rolig. Men Orthos (dual) CPU-stress test er rimelig stabilt på 3.0 GHz @ 1.34 vCore, så det ser lovende ut. Revisjon F3 er forøvrig meget gode overklokkere på lav spenning, men skalerer ikke så veldig mye med høyere (egentlig bare positivt).

 

AM2 er særdeles gode plattformer for minnetweaking - trolig de aller beste. De har veldig gode muligheter for individuelle tweaks - spesielt viktig er 6 forskjellige drive strength-kategorier. Men det er synd at divideren ikke går lavere enn 5, for det betyr at prosessoren må opp på 3500 MHz for å nå 700 MHz på minnet... :ermm:

 

Jeg er naturlig nok veldig spent på hvor dette stopper hen. Må nesten registrere meg på XS så jeg kan komme med i DDR2-databasen deres. Det beste resultatet med 4x1GB er DDR2-1200 @ 4-4-4 og hele 2.75 vDIMM - med noen sikkert svindyre G.Skill-brikker (D9GMH). Crucial Value ruler :w00t:

Lenke til kommentar

Det lønner seg nok å handle cellshock utenlands foreløpig.

1100 med frakt, 1400 med frakt og moms, for PC6400 med D9GMH.

Cellshock

Ikke at jeg tror de klokker no bedre enn Ballistix PC6400.

Da må man nok gå for PC8000 CL4, med D9GKX.

Selv da er det ikke 100% sikkert at de er bedre, men større sjanse for virkelig gode brikker.

 

Legg merke til at PC8000 CL4 koster omtrent det samme med frakt og moms, som PC6400 CL4 med D9GMH koster på shg.no. :)

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Fikk 2 slike sett i dag . det ene var d9gmh og det andre er jeg usikker på hadde bare chipper på ene siden.

8666867[/snapback]

 

Da er det andre D9HNL. Var innom en lokal databutikk her i dag. De hadde 3 eller 4 stk. 2GB sett med Crucial PC5300 Value inne. Fikk de til å sprette alle eskene og alle brikkene var enkeltsidige. Altså D9HNL. Tror denne lokale butikken har handlet fra Norek (Som er komplett.no).

 

Så tror det er større sannsynlighet å få D9HNL nå for tiden.

 

Synes nesten det er verdt å betale rundt 1000,- Kroner for Crucial BallistiX PC5300 og være garantert D9GMH. + at man får varmespredere med på kjøpet. Men blir noe annet om man kan håndplukke brikkene, eller få en netshop til å sjekke det for deg, slik at man er garantert D9GMH med Crucial Value også. Da blir det interessant.

Lenke til kommentar
Fikk 2 slike sett i dag . det ene var d9gmh og det andre er jeg usikker på hadde bare chipper på ene siden.

8666867[/snapback]

 

Da er det andre D9HNL. Var innom en lokal databutikk her i dag. De hadde 3 eller 4 stk. 2GB sett med Crucial PC5300 Value inne. Fikk de til å sprette alle eskene og alle brikkene var enkeltsidige. Altså D9HNL. Tror denne lokale butikken har handlet fra Norek (Som er komplett.no).

 

Så tror det er større sannsynlighet å få D9HNL nå for tiden.

 

Synes nesten det er verdt å betale rundt 1000,- Kroner for Crucial BallistiX PC5300 og være garantert D9GMH. + at man får varmespredere med på kjøpet. Men blir noe annet om man kan håndplukke brikkene, eller få en netshop til å sjekke det for deg, slik at man er garantert D9GMH med Crucial Value også. Da blir det interessant.

8666922[/snapback]

 

 

Kan legge til at pakken med d9gmh var merket på utsiden litt annerledes kit of 2 ct12864aa667.16fd mens den andre settet med bare chipper på ene siden var merket kit of 2 ct12864aa667.8fe. Gir jo ingen garanti dette men er jo en pekepinne :)

Lenke til kommentar
Fikk 2 slike sett i dag . det ene var d9gmh og det andre er jeg usikker på hadde bare chipper på ene siden.

8666867[/snapback]

 

Da er det andre D9HNL. Var innom en lokal databutikk her i dag. De hadde 3 eller 4 stk. 2GB sett med Crucial PC5300 Value inne. Fikk de til å sprette alle eskene og alle brikkene var enkeltsidige. Altså D9HNL. Tror denne lokale butikken har handlet fra Norek (Som er komplett.no).

 

Så tror det er større sannsynlighet å få D9HNL nå for tiden.

 

Synes nesten det er verdt å betale rundt 1000,- Kroner for Crucial BallistiX PC5300 og være garantert D9GMH. + at man får varmespredere med på kjøpet. Men blir noe annet om man kan håndplukke brikkene, eller få en netshop til å sjekke det for deg, slik at man er garantert D9GMH med Crucial Value også. Da blir det interessant.

8666922[/snapback]

 

 

Kan legge til at pakken med d9gmh var merket på utsiden litt annerledes kit of 2 ct12864aa667.16fd mens den andre settet med bare chipper på ene siden var merket kit of 2 ct12864aa667.8fe. Gir jo ingen garanti dette men er jo en pekepinne :)

8667296[/snapback]

 

Ok. Tipper at 16fd betyr 16 chipper? Altså dobbelsidig. Og 8fe betyr 8 chipper? Og enkeltsidige

 

Når det er sagt, så sier jeg nok en gang at D9HNL ikke er noen dårlige brikker det heller. Kjørte de helt fint på rundt 820MHz 5-4-3-7-2t. Kan tenke meg at det er praktisk med D9HNL når man skal bruke 4 brikker. Siden de er enkeltsidige vil man ikke stresse minnekontrolleren så mye med 4 slike brikker. Men det er nå en teori.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...