Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eg kjørte både Corsair PC6400 CL5 brikker og Crucial PC5300 CL3 brikker i dual channel, så eg ser ikkje at dte blir problem med deg OcMax :)

 

Edit: Corsair er med ProMos og Crucial er med D9GMH.

8619033[/snapback]

 

Bra å høre! For da har jeg som sagt muligheten for å kjøre 4GB senere med Vista 64 bit. Har hørt at hovedkortet mitt sliter på 800MHz med 4 stk. 1024MB brikker, men er jo bare å kjøre de på 667MHz isåfall.

 

Men så lenge jeg kjører Windows XP 32bit eller Vista 32bit så kommer jeg kun til å kjøre de D9GMH brikkene som vel kommer de neste dagene. Er lite vits med mer enn 2GB i Windows 32bit uansett.

Lenke til kommentar
Ja de vil gå fint i 4gb

 

Mine Crucial Ballistix 6400

Greier 1200mzh [email protected](4gb)

Kjører nå 1066mzh [email protected](4gb)

 

Ikke sett så mange som greier og kjøre så høyt med 4gb

Mange må gå ned på mzh i et 4gb oppsett.

Systemet er 100% stabilt med disse brikkene.

8618987[/snapback]

 

Pent det der ;) Selv får ikke jeg 1200 Mhz stabilt, uansett volt. Tror det er en slags FSB wall. Mine er uansett 100% stabile på 1162 Mhz (hakket under 1200 Mhz med unlinked) 5-5-5-15 på 2.3 volt. Er ganske sikker på at jeg kan senke volten litt her. Mine brikker vil heller ikke stabilisere seg på 1066 Mhz 4-4-4-12, men de er 100% stabile på 1000Mhz 4-4-4-12 2.2 volt. Tror jeg i hvertfall kan senke volten til 2.15 eller 2.1 her.

 

800 Mhz går 100% stabilt på 3-3-3-8 2T med subtimings 2-15-3-8 (tRRD-tRC-tWR-tWTR) på 2.2-2.25 volt, mens de samme innstillingene med 1T (ca. 600 Mb/s ytelsesøkning med 1T kontra 2T) på 2.35 volt.

 

Jeg fikk aller best score i Everest med 800Mhz 1T på tweakede timings, men jeg har sett at de aller fleste spill får høyest ytelse (mest FPS) med mye Mhz, og timings er ikke så viktig, så mine brikker kjører til vanlig på 1162 Mhz 5-5-5-15.

 

Men hva er egentlig stabilt? Jeg kjører mine i dobbel memtest til minst 400% coverage i windows før jeg sier de er stabile, men det funket ikke på 1200 Mhz.

 

På 1200 Mhz var de aldri stabile i memtest, men jeg klarte 5 timer+ (skrudde av selv) på de flekvensene med Orthos blend, så de er i hvertfall på grensen til å bli stabil.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri prøvd memtest for Windows, men mitt inntrykk har alltid vært at f.eks dual Prime95 eller Orthos har vist ustabilitet mye fortere enn memtest for DOS (Som jeg har prøvd). Dette gjelder både på minne og CPU.

 

Men når jeg får de nye brikkene og begynner å klokke så ser jeg jo at jeg må prøve memtest for Windows...

 

Edit: Takk for svar tharshan og SNIPPSAT.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Litt av problemet med memtest dos,særlig for 680i

Er at det ikke oppdager feil viss du gir for høy volt.

 

Dette er mange som har slitt med.

På 2.3-2.4v passer de fint i memtest

men vil bli ustablit i win(680i)

 

Nå er det sikkert at minne blir ødelagt på 2.4v(680i)

 

Mine corsair 8500cd5 tok kvelden etter 5 månder

på 2.2v 1150mzh.

(gikk greit ikke noe problem komplett satt pengene in på min konto)

 

Så jeg holder meg på 2.1v

Ikke lyst og ødlegge disse brikkene.

P.g.a dårlig minnekontroller på 680i kortene.

Lenke til kommentar
Litt av problemet med memtest dos,særlig for 680i

Er at det ikke oppdager feil viss du gir for høy volt.

 

Dette er mange som har slitt med.

På 2.3-2.4v passer de fint i memtest

men vil bli ustablit i win(680i)

 

Nå er det sikkert at minne blir ødelagt på 2.4v(680i)

 

Mine corsair 8500cd5 tok kvelden etter 5 månder

på 2.2v 1150mzh.

(gikk greit ikke noe problem komplett satt pengene in på min konto)

 

Så jeg holder meg på 2.1v

Ikke lyst og ødlegge disse brikkene.

P.g.a dårlig minnekontroller på 680i kortene.

8619336[/snapback]

Okey, men i den perioden du kjørte de brikkene som tok kvelden, hadde du bra med sirkulasjon i kabinettet? Og tror du samme gjelder for mitt hovedkort som har 650i brikkesettet?

Lenke til kommentar

Tror dette er spesielt for 680i

 

Ja jeg har veldig bra kjøling i kabinettet mitt.

Egen kjøling av chippsett-minne.

 

Nå har jo evga gitt ut denn advarselen.

http://evga.com/community/messageboard/top...?TOPIC_ID=31115

 

Asus har som vanlig ikke gjort noe.

 

Ser fortsatt mang på asus sitt forum som kjører brikkene

sine på 2.4v.

 

Dominator har en volt rate på 2.4v

Her er en som ikke var så heldig he he.

 

Quote:

Just a note to all those involved with using the Dominator memory with high voltages. The Asus Striker Extreme likes to eat memory. I went through four pairs of the Dominator PC2-6400C3D [email protected] in three weeks before I figured it out. I then switched to the PC2-8500C5D [email protected] and have been running this for about four days. All that I can say is that I RMA'd the mobo, the ram, and I was about to RMA the power supply and 8800GTXs (2) before I decided to change to the Corsair recommended memory for this board. Another thing is that when you run 4gigs of this stuff, you will probably have to downclock your frequency and relax your timings just a bit to get it to work without errors. So far I have been lucky with my new memory, I have been running 4gigs@1066Mhz with timing/voltage [email protected] for two days and no errors so far.

One more thing of note, I know that some of the Nvidia drivers are crap (they produce a large amount of TDR (timeout detection and recovery) errors. Even with the newest drivers, you will get these errors if your memory is the least bit unstable.

If you have your memory voltage set above 2.2V I highly recommend lowering it. I hope that this doesn't sound to preachy. I'm just trying to help, and I hope this does.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Hei, regner med du kjører command Rate 2t også? Isåfall skal du prøve 5-4-3-7-2t.  Det greier jeg fint på mine D9HNL. Og dette testet på opp til nesten 820MHz.

8618812[/snapback]

Ja jeg kjører på 2T. Tror det er lite å hente på å kjøre de settings du nevner, men takk for tipset!. Har dessuten runde og fine tall nå....400mhz, 3200mhz...osv....:) hehe....litt sær jeg...;)

Lenke til kommentar
Litt av problemet med memtest dos,særlig for 680i

Er at det ikke oppdager feil viss du gir for høy volt.

 

Dette er mange som har slitt med.

På 2.3-2.4v passer de fint i memtest

men vil bli ustablit i win(680i)

 

Nå er det sikkert at minne blir ødelagt på 2.4v(680i)

 

Mine corsair 8500cd5 tok kvelden etter 5 månder

på 2.2v 1150mzh.

(gikk greit ikke noe problem komplett satt pengene in på min konto)

 

Så jeg holder meg på 2.1v

Ikke lyst og ødlegge disse brikkene.

P.g.a dårlig minnekontroller på 680i kortene.

8619336[/snapback]

 

Prøv å sett brikkene i de svarte DIMMene hvis du har et sett (to brikker) Jeg har hørt at de ikke skal dø der, og selv merket jeg stor forskjell. De blir ikke ustabile med høy volt i de DIMMene, som de blir i de blå. (De ble er DIMM0 og DIMM1 og de svarte er DIMM2 og DIMM3 på EVGA 680i kortet)

 

Uansett: Aktiv kjøling er essensiellt.

Lenke til kommentar
Da har jeg 1+1 GB PC5300 Crucial Ballistix og 1 stk. E6600 på vei fra komplett.no. I tillegg til det Crucial settet fra pcutstyr.no. Så da får jeg 4 stk. PC5300 Crucial Ballistix med D9GMH. Og en prosessor med 4MB Cache som jeg skal klokke ræva av :p

8619549[/snapback]

 

Høres bra ut ;)

 

Selv skal jeg snart selge min E6600, og hvis det jeg har hørt er sant, så blir det Q6600 i juni/juli :D

 

PS: På ITAvisen står det at Intel skal kutte prisen i to på en del av sine CPUer. Selv liker jeg ikke ITavisen noe særlig, men de har alltid kommet med ganske sikre. Av de CPUene de nevnte, var at Q6600 skulle bli kuttet til ca. halv pris. ITavisen sa fra 3200 til 1600. Jeg regner med at dette er utsalgsprisen i kvanta av 1000, direkte omregnet, men du får den CPUen her i norge for ca. 4000-4100, så det vil si at det er god mulighet for at den vil synke til 2000-2100!

 

Det står også om noen nye Core 2 Duoer. Regner med det er de som har 1333 Mhz FSB.

 

Link til artikkelen HER

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...