Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH

larsg

Anbefalte innlegg

Vil tro at en E63/400 vil være bedre å teste maks FSB på hk'et med. Men jeg kan altids teste om jeg kommer oppimot 385/9 som nevnes. Men det er ikke noe nytt å få den til rundt 3.5Ghz. Dog spørs det hvor langt over 3.1-3GHz man kommer med stock kjøler.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Og hva innebærer det å gjøre denne mod'en? hardmodde cpu'en? Det gidder ikke jeg gjøre for noen usle Mhz på bussen.

Jeg kjører allerede 1333FSB på en 800FSB CPU med MP9. Jeg har vel heller egentlig ikke noe å vinne på å prøve å skvisen denne særlig over 385Mhz.

Dvs. at for 980,- har jeg fått en CPU som er langt over E6600 i verdi.(sett bort fra unødig L2 cache). E6320 og E6420 synes jeg er så nær E6600 i pris at da hadde jeg heller kjøpt en E6600.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
OcMax: Ved å  gjøre 1066FSB og 1333FSB mod'n så blir du kvitt den "buss sperren" ....

Er sånn i de fleste tilfelder ...

8609718[/snapback]

Dessverre så har jeg prøvd både 1066 og 1333 strap. Og det funker ikke på mitt hovedkort. på 1333 strap så ville ikke maskinen boote i det hele tatt. Mange hovedkort kjenner prosessoren igjen uansett om du lager strap, slik at modden ikke får noe effekt. På 1066MHz strap fikk jeg bootet men fikk ikke noe høyere buss fordet.

Lenke til kommentar

Vel nå tenker jeg på den fysiske mod'n der du kortslutter 2 punkter under CPU for 1066FSB som default og og 2 nye punkter for å få 1333FSB som default på alle HK du skule prøve det på om HK støtter da enten 1066FSB og/eller 1333FSB. Kommer jo ann på hvilken mod du har ....

Lenke til kommentar
Og hva innebærer det å gjøre denne mod'en? hardmodde cpu'en? Det gidder ikke jeg gjøre for noen usle Mhz på bussen.

Jeg kjører allerede 1333FSB på en 800FSB CPU med MP9. Jeg har vel heller egentlig ikke noe å vinne på å prøve å skvisen denne særlig over 385Mhz.

Dvs. at for 980,- har jeg fått en CPU som er langt over E6600 i verdi.(sett bort fra unødig L2 cache). E6320 og E6420 synes jeg er så nær E6600 i pris at da hadde jeg heller kjøpt en E6600.

8609811[/snapback]

Helt enig. Enten så sparer man masse penger og kjøper den grisebillige E4300 og klokker den til 3GHz + eller så går man for E6600 som er dobbelt så dyr (Men ikke så dyr egentlig), men har en fin multiplikator og dobbelt så mye L2 Cache. Og som i mange tilfeller klokker til 3.5GHz +.

Lenke til kommentar
Vel nå tenker jeg på den fysiske mod'n der du kortslutter 2 punkter under CPU for 1066FSB som default og og 2 nye punkter for å få 1333FSB som default på alle HK du skule prøve det på om HK støtter da enten 1066FSB og/eller 1333FSB. Kommer jo ann på hvilken mod du har ....

8609882[/snapback]

Det er den fysiske modden jeg har prøvd. Hvor man kortslutter 2 punkter under prosessoren. Brukte rett og slett Bilvindu reparasjonskit til å gjøre det.

Lenke til kommentar

Tviler på man greier å merke noe forskjell mellom en E4300 på 3.2GHz og en E6600 på 3.5GHz. Og tror ikke den ekstra cachen har særlig mye å si. Tror det er større forskjell mellom Athlon X2 512KB (512KB på hver kjerne) Versus 1MB (1MB på hver kjerne) enn Core2 Duo 2MB Versus 4MB.

Lenke til kommentar

8609882[/snapback]

Det er den fysiske modden jeg har prøvd. Hvor man kortslutter 2 punkter under prosessoren. Brukte rett og slett Bilvindu reparasjonskit til å gjøre det.

8609907[/snapback]

Noen som vet om dette funker på et Asus P5W DH DeLuxe?

En link til modden hadde også vært fint, om noen vet hvor man finner en utførlig beskrivelse.

Lenke til kommentar

8609882[/snapback]

8609907[/snapback]

Noen som vet om dette funker på et Asus P5W DH DeLuxe?

En link til modden hadde også vært fint, om noen vet hvor man finner en utførlig beskrivelse.

8610082[/snapback]

Du finner den nok på Xtremesystems :thumbup:

Lenke til kommentar
Men så var det om dette funker på Asus P5W DH DeLuxe da...?

8610274[/snapback]

Bare 1066 mod'n .....

Edit: den 1333FSB mod'n er bare for E6xx0 (eks. E6400) men for å ha en E4x00 på 1333FSB by default så må man:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
1333strap.jpg

Nei nå er vi for OT her .......,

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Uansett om man får dette til å funke på sitt hovedkort så må man vurdere om det er verdt det. For det første bør man tenke litt på om prosessoren vil klokke lenger da. F.eks min E4300 trenger litt mer enn standard volt på 3GHz. Ergo tror jeg det er liten vits med strap selv om det funket. Fordi jeg tror ikke jeg vil greie mer enn ca. 3.3GHz uansett hva man gjør.

En annen ting er dersom man tenker å senke multiplikator for å kjøre høyere buss, så må man spørre seg om det er verdt det. Fordi om man får en slik strap til å funke så vil Northbridge kjøre slakkere timinger i forhold til 800MHz strap. Så det er slettes ikke sikkert at systemet blir noe kjappere med 1066 eller 1333 strap på samme CPU hastighet.

Totalt sett synes jeg ikke det er verdt det uansett hvordan man snur og vender på det. Og mitt inntrykk er at det ikke funker på de fleste populære hovedkort. Dette fordi bios kjenner igjen f.eks en E4300 uansett og nekter å slakke timinger på Northbridge med pinstrap på CPU.

Edit: Det finnes dog ett unntak. Dersom man har et hovedkort som er dårlig på klokking så kan det hende valgene for økning av buss blir begrenset i bios etter hvilke standard buss CPU-en har. F.eks om en E4300 blir begrenset i den forstand at man ikke kan velge over 266MHz buss fra bios. Da kan en 1066 strap være veldig fin.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Mer off-topic:

Det er ikke alle som opplever "wall" med E4300.

Finner ikke innlegg i farten (xs.org), men det er noen som har klart opp mot FSB500 med rett hk og lav MP med en E4300.

Selv har jeg testet min E4300en noe med MP=8.

Kjørte en tid med 413x8 som 24/7, men har nå lagt meg på 367x9.

Hovedkort er 1.revisjon av Gigabyte GA965P-DS4.

Dette hk'et klarer "ikke mer" enn ca. FSB=475.

Skal teste ut ett P5N-E SLI om noen dager.. :)

On-topic:

Nå er det jo flere rimelige alternativer enn disse Crusial brikkene (Geil Orange DDR800, Apacer DDR800, Kingston Value DDR667 m/fl).

Om de klokker like langt som DnGNH/D9HL-chipper er vel kanskje tvilsomt.

Har vurdert å kjøpe ett slikt sett (Crusial Value S), men trenger det jo ikke... akkurat nå. :)

Lenke til kommentar
Jeg kjører nå mine D9HNL-brikker på 400Mhz 5-5-5-15 @1.8V. De er så absolutt verd 699,-, spør dere meg!

Kjipt med så mye OT her btw....

8616178[/snapback]

Hei, regner med du kjører command Rate 2t også? Isåfall skal du prøve 5-4-3-7-2t. Det greier jeg fint på mine D9HNL. Og dette testet på opp til nesten 820MHz.

Lenke til kommentar

Jeg har forresten et lite spørsmål...

Jeg kjører jo nå 2 stk. 1024MB brikker med D9HNL. Og jeg har bestilt 2 stk. 1024MB brikker med PC5300 Crucial Ballistix (D9GMH).

Planen er jo selvfølgelig å bruke D9GMH og klokke så mye som mulig. Men hvis jeg på et senere tidspunkt får lyst til å kjøre Vista og kjøre alle disse brikkene ilag i en 4GB konfigurasjon, ville det gå greit? Så lenge de kjører 2 og 2 like?

Lenke til kommentar
Ja de vil gå fint i 4gb

Mine Crucial Ballistix 6400

Greier 1200mzh [email protected](4gb)

Kjører nå 1066m [email protected](4gb)

Ikke sett så mange som greier og kjøre så høyt med 4gb

Mange må gå ned på mzh i et 4gb oppsett.

Systemet er 100% stabilt med disse brikkene.

8618987[/snapback]

Men fikk du med deg at det var 2 brikker med D9HNL brikker og 2 brikker med D9GMH brikker?

Ser at du kjører 4 stk. D9GMH. Mens jeg spurte om det gikk med 2 stk. D9HNL og 2 stk. D9GMH

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...