Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hallo alle sammen,

 

Jeg kjøpte disse: Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, og lurer jo på¨om jeg har vært heldig eller ikke ..

 

Mvh Erik

8598881[/snapback]

 

La du merke til om de var dobbelsidige brikker? Og om klistremerkene dekte alle chippene? Hvis de var enkeltsidige og hadde store klistremerker, så har du vært uheldig! Slik som jeg.....

 

Hvis de er D9GMH skal man visstnok klare å lese dette av på chippene uten å fjerne klistremerkene.

8600190[/snapback]

 

Hei igjen,

 

Det ser vel ut som om jeg ikke har vært heldig .. det er enkelt sidige brikker, med klistrelapp på ene siden.

 

Et lite bilde her:

 

brikker.png

 

:)

 

Mvh Erik

Lenke til kommentar

Du har nok fått D9HNL brikker,men uheldig vil jeg ikke si at du er.De vil nok klare rundt 800mhz,og til den prisen du ga,er de vel egentlig et lite kupp :)

 

Slik er det alltid da man handler value komponenter,alt blir litt bingo.Men det er sjelden muligheten for å få dårlig vare er så lav som i dette tilfellet.

Lenke til kommentar
Er de enkeltsidig har du vært 'uheldig' og fått D9HNL. Har du dobbeltsidige er det mest sannsynlig D9GMH.

8602914[/snapback]

Jeg har D9GMH, og de er enkeltsidige.

8603914[/snapback]

 

Hørt på maken...

8604074[/snapback]

Jeg beklager. Vet ikke hvordan jeg presterte å si at de er enkeltsidige. Selvfølgelig er de dobbeltsidige. Må ha glemt meg bort og sett på de gamle brikkene. Sorry folks.. my mistake. :blush:

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Er de enkeltsidig har du vært 'uheldig' og fått D9HNL. Har du dobbeltsidige er det mest sannsynlig D9GMH.

8602914[/snapback]

Jeg har D9GMH, og de er enkeltsidige.

8603914[/snapback]

 

Hørt på maken...

8604074[/snapback]

Jeg beklager. Vet ikke hvordan jeg presterte å si at de er enkeltsidige. Selvfølgelig er de dobbeltsidige. Må ha glemt meg bort og sett på de gamle brikkene. Sorry folks.. my mistake. :blush:

8606665[/snapback]

Du er tilgitt :)

Lenke til kommentar

Japps. Noe av gullet med E4300 er at den har "lav" orginal FSB(800/200) men høy MP.

Synes at E4300 er et like godt kjøp som XP-M2400FJQ4C var i sin tid, om ikke bedre.

 

Min E4300 gikk også rett på 3Ghz på vcore 1.392, har ikke testet den lavere, men meget fornøyd så langt.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Nå koster Crucial PC5300 2048MB bare 699,- hos komplett http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=312372

 

Fikk forresten svar fra PCutstyr.no i dag vedrørende de Crucial brikkene jeg hadde bestilt med brev, men som så ut til å bli sendt med service pakken i stedet. Her er svaret:

 

Hei,

 

Nei, det har ikke skjedd noen feil, men når verdien overstiger et visst beløp endrer vi på sendingen. Da har posten et erstatningsansvar hvis pakken skulle bli borte eller skadet

 

Dette koster ikke noe ekstra for deg

 

Skjønte nesten at dette hadde en naturlig forklaring.

 

Theo343: Nei, tviler på du vil merke noe ved å klokke minnet opp. Har samme CPU som deg med Asus P5N-E SLI. På dette hovedkortet er det lite forskjell på Linked og unlinked. Så kjører fint på unlinked og 800MHz på minne mens CPU kjører på 3GHz.

Lenke til kommentar
Ok så det vil ikke være merkbart om jeg kjører minnet på 667Mhz "linked" vs 800Mhz "unlinked".

8608338[/snapback]

 

Du vil kunne måle forskjellen, men jeg merket iallefall ikke noe. Minnehastighet på Core2 Duo er ikke så veldig viktig for den totale ytelsen faktisk.

 

P4 var vel mer avhengig av minnehastighet. Og de gamle socket A systemene.

 

Theo343, vedrørende Ballistix med CAS latency 3: Kan jo være at hovedkortet leser SPD feil på brikkene? Skjer det også.

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

ok, takker :)

 

En ting som forundret meg er at "Ballistix PC5300 667MHz CL3" kjører CL5 bySPD på 333. Selges det som CL3 burde vel 333/SPD være CL3 og ikke CL5?

 

EDIT:

Skal forsøke å slå CL rett over til 3 og se om det går greit, i tilfelle den leser SPD feil som du sier.

 

PS!

Ikke ofte jeg ser på det, men disse Ballistix modulene var nydelige sammen med de store chipsett kobberkjølerne på hovedkortet :D. Hadde jeg hatt CPU kjøleren jeg ville ha hadde det sett ut som "Pimp my rigg".

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Offtopic:

 

Theo@ Har du prøvd å makse ut hket? Gidder du å sjekke kor langt du kjem med det hket ved å sette MP til 6 og klokke så langt som muleg på hket?

8609450[/snapback]

 

Dessverre så har de fleste E4300 en buss - sperre som strekker seg fra ca. 365MHz til 385MHz. Slik at det ikke vil hjelpe å senke multiplikator for å sjekke maks busshastighet på hovedkortet.

 

I mitt tilfelle fikk jeg faktisk lavere maks busshastighet ved å senke multiplikator på min E4300.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...