Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, nå er mine brikker kommet inni PCen, og har testet litt ;)

 

Tror ikke de klarer 1200 Mhz stabilt. Har testet en del, og de er ikke Memtest stabile i Windows med volt mellom 2.2 og 2.3.

 

1000Mhz 4-4-4-12 var mye lettere. Det gikk lett på 2.2 volt, og 0 errors etter 2 timer med dobbel memtest i windows.

 

Legger ved bilde. Oppdatering kommer senere.

 

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Jeg har bestemt meg for å teste mine brikker med tre sett timings:

 

Jeg har sett i denne tråden, som sikkert mange av dere kjenner til, og jeg skal ta den for god fisk, og teste maks stabile klokk med de timingsene han har valgt for Normalt bruk, Tweaked og Maks klokk.

 

Får se hva som skjer ;) Kommer med oppdateringer og kanskje egen tråd hvis jeg føler for det. Kan også ta i mot testønsker etterhvert når jeg har funnet ut mer.

Lenke til kommentar
Vel, nå er mine brikker kommet inni PCen, og har testet litt ;)

 

Tror ikke de klarer 1200 Mhz stabilt. Har testet en del, og de er ikke Memtest stabile i Windows med volt mellom 2.2 og 2.3.

 

1000Mhz 4-4-4-12 var mye lettere. Det gikk lett på 2.2 volt, og 0 errors etter 2 timer med dobbel memtest i windows.

 

Legger ved bilde. Oppdatering kommer senere.

 

8595457[/snapback]

 

Eg klarte ikkje 1067 4-4-4-12-4 på 2,4V :( ...

Lenke til kommentar

Vel, 1066 4-4-4-12 var lt vanskeligere her. Den vil ikke bli stabil, men ha ikke gått over 2.3 volt, og har ikke planer om det. Men driver å tester 800 Mhz 3-3-3-8 på 2.3 volt nå. Virker stabilt. Kommer bilde senere med alle subtimings.

 

EDIT: Bilde.

 

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Eg klarte det stabilt. Har eg betre minne enn deg då? :p

 

Edit: Oi! Unnskyld meg :blush:  Eg tenkte litt feil. Ikkje bry deg om denne posten... :)

8596754[/snapback]

 

Ja, kanskje det, men jeg testet på mye lavere volt enn deg (2.2vDimm), og jeg vet ikke hvordan du stresstester brikkene dine ;) Selv kjører jeg dobbel Memtest i ca. 1 og en halv time, eller to episoder med Stargate :p

 

Tenkte forresten å teste maks SuperPi bootable Mhz er i kveld/natt. Får se hva jeg rekker.

Lenke til kommentar
Nei nei. Eg tenkte litt feil. Eg vil tru at du har betre brikker enn meg.

 

Eg prøvde 3-3-3-8-3 på 800 mhz ved 2,4V. EG fekk to errors under memtest på test nr 5.... Kjører det i dos..

8597763[/snapback]

 

Vel, hvis du har 680i hovedkort, kan du prøve å sette ned spenningen til 2.3 volt, og se om det blir mer stabilt da. Normalt, så liker ikke 680i kort over 2.3-2.35 volt på minnet.

Lenke til kommentar
Nei nei. Eg tenkte litt feil. Eg vil tru at du har betre brikker enn meg.

 

Eg prøvde 3-3-3-8-3 på 800 mhz ved 2,4V. EG fekk to errors under memtest på test nr 5.... Kjører det i dos..

8597763[/snapback]

 

Vel, hvis du har 680i hovedkort, kan du prøve å sette ned spenningen til 2.3 volt, og se om det blir mer stabilt da. Normalt, så liker ikke 680i kort over 2.3-2.35 volt på minnet.

8598181[/snapback]

 

Eg har i975X.. Eg begnte med 2,25V og gjekk oppover. Det blei mindre feilene, men det vart ikkje heilt stabilt. Men med 2,5V trur eg at det skal gå..

Lenke til kommentar
Hallo alle sammen,

 

Jeg kjøpte disse: Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, og lurer jo på¨om jeg har vært heldig eller ikke ..

 

Mvh Erik

8598881[/snapback]

 

La du merke til om de var dobbelsidige brikker? Og om klistremerkene dekte alle chippene? Hvis de var enkeltsidige og hadde store klistremerker, så har du vært uheldig! Slik som jeg.....

 

Hvis de er D9GMH skal man visstnok klare å lese dette av på chippene uten å fjerne klistremerkene.

Lenke til kommentar
Ja,hvis det er D9GMH,så er det klistremerkerer bare på den ene sida.Det er enkelt å lese av spec på den andre sida.Er de dobbeltsidige,så har du nok fått D9GMH  :)

8600642[/snapback]

ok, jeg henger ikkje heilt med her. Kva er dette med D9GMH brikker? Gode brikker som har blitt sendt ut til billigere pris med ein feil av produsent eller komplett osv. elns.? :hmm:

Lenke til kommentar
Hallo alle sammen,

 

Jeg kjøpte disse: Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, og lurer jo på¨om jeg har vært heldig eller ikke ..

 

2007-05-13_002600.png

 

Mvh Erik

8598881[/snapback]

 

Du har iallefall samme partnummer så på mine D9HNL brikker. Men det trenger vel ikke bety at du har D9HNL. Gjør som de sier lenger opp her, sjekk om du har enkeltsidige eller dobbeltsidige brikker. Er de enkeltsidig har du vært 'uheldig' og fått D9HNL. Har du dobbeltsidige er det mest sannsynlig D9GMH. Men da kan du jo lese på brikkene, som det blir nevnt her.

 

På den annen side er ikke D9HNL helt bortevekk. Jeg kjører f.eks mine på 816.6MHz CAS 5-4-3-7-2t nå. På et annet hovedkort hadde jeg nok greid mer på disse brikkene. Men synes det er ganske bra timinger på den hastigheten. Disse brikkene reagerer jo nesten ikke på Volt heller.

 

Ifølge denne linken http://www.xtremesystems.org/forums/showthread.php?t=140543 så har ikke CAS latency mye å si for ytelsen. Det er visst tRCD og tRC som er de 2 viktigste for ytelsen.

 

Men D9GMH er jo å foretrekke da.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...