Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg har samme brikker som deg på omlastingsentralen i Oslo christopher og OcMax, så jeg skal følge med på hva dere får til. (dog ligger de sammen med 20kg annen ny pc hardware)

8583175[/snapback]

 

Åh :D

 

Det er så deilig å få en diger pakke emd ny hardware :D misunner deg noe grådig Theo :D

 

Vet hvordan du føler deg. Var akkurat det samme når jeg fikk min nåværende PC :!:

 

EDIT: Du har sikkert sagt dette ett eller asnnet sted her på forumet, men hvilken deler har du bestillt? (hele pakken, vet jo RAMen)

 

EDIT2:

GA-P35-DS4.

8583221[/snapback]

Okei... Det nye Intel brikkesettet... Interessant... Men er det Ballistix 6400 RAM du har bestilt? Cristopher har jo 6400 RAM jeg har bestilt 5300 RAM. Men samme chips uansett da - D9GMH

 

Edit: Hmm... Bestilte brikkene i går fra PCutstyr.no og med brevpost, står status på 'plukking' der inne nå. Rart de ikke er sendt tidligere i dag? Kanskje de bare er trege å oppdatere statusen inne på websiden?

8583239[/snapback]

 

Jeg hadde PC6400, men var en feil på ene brikken, så returnerte dem. Så skulle jeg egentlig bestille et nytt sett, men de hadde ikke PC6400 på lager, så ble PC5300 på meg. Er jo veldig liten forskjell uansett. Tror eneste er at PC6400 har EPP, noe jeg aldri bruker ;)

 

Men er spent på det HKet.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Litt sen her, sen middag i dag hehe... sliten etter like sen jobbing.

 

Dette er hva jeg har kjøpt nå, ikke allverden men gleder meg fordet. Skal bruke et 7600GS kort inntil høsten når jeg kjøper et DX10 kort.

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=46048

 

Fra før av har jeg en Dell 2405, BenQ DW1640 og en Logitech G5 som skal brukes til maskinen. Tastaturet jeg slenger på er billig, men ville prøve noe annet bare hehe.

 

Edit:

Samt at det skal bli artig å teste den nye Realtek lydchipen på HK'et jeg har bestilt. Mine Beyerdynamics DT660 venter i spenning sammen med FLAC samlingen.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Gode greier ;) Snakker vi overklokking ja?

 

Uansett, synd du ikke skal ha noe bedre skjermkort da. Hvis du er en som liker å spille spill, så er det en fryd å spille på skjermer av den klassen du har. Selv sitter jeg på 21" SONY kasseskjerm. Det er bedre enn noe 17/19" LCD med 1280x1024, men kunne tenkt meg den skjermen du har, eller evt. en 30" ;)

 

Jeg har en bror som har Dell sin 30". Spillte litt Stalker på den. Bortsett fra at det hakket litt, så var det en opplevelse :p

 

EDIT: Tror ikke den lydchipen er noe tess... Jeg tror jeg har noe lignende på mitt EVGA kort, og man kan høre at det er støy fra andre kretser på HKet, og den lydchippen som er internt her, skal være god. Skal man ha god lyd, må den være separert på eget kort mener jeg.

 

EDIT2: Hvorfor ahr du valgt Schythe Ninja Plus? Var jeg deg ville jeg heller gått for Noctua NH-U12 eller Thermaltake Ultra. De er det aller ypperste man får av luftkjølere per i dag.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Noctua var noe vel diger(samt litt ukurrant form) og jeg har hørt mange synes Ninja kjøleren kjøler godt samtidig som den er meget stillegående. Og den er en hundrings billigere.

 

Blir bedre skjermkort etterhvert, men synes det er for få alternativer å velge i ennå. Venter til 2900 og 8900 er på markedet :)

 

Litt støy på integrert lydkrets må man nesten ofte regne med, men den har fått blandede kritikker på dette så jeg er spent. Blir det støy så tar jeg et lydkort sammen med DX10 kort senere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Jeg også, dette er et av kjøpene jeg har gledet meg mest til.

8583372[/snapback]

Du mener crucial rammen i seg selv eller hele pakken du har bestilt?

8583378[/snapback]

Ram'en er absolutt spennende ja, men akkurat nå er jeg nok spent både på ram, hk og cpu. Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Er det nokon som har klart å få 100% overklokk på Ballistix ram?

8585357[/snapback]

 

Kanskje jeg klarer det i morgen... Uansett, er jo ganske lett på PC667, siden man må bare klare 1333 Mhz, som er fullt mulig (langt i fra stabilt) for å få 100% overklokk, mens med PC6400 må man opp i 1600 Mhz, som jeg vil se på som umulig.

Lenke til kommentar
Er det nokon som har klart å få 100% overklokk på Ballistix ram?

8585357[/snapback]

 

Kanskje jeg klarer det i morgen... Uansett, er jo ganske lett på PC667, siden man må bare klare 1333 Mhz, som er fullt mulig (langt i fra stabilt) for å få 100% overklokk, mens med PC6400 må man opp i 1600 Mhz, som jeg vil se på som umulig.

8587999[/snapback]

 

Det var sjølvsagt PC5300 eg tenkte på...

 

Edit: Pakken har kome! så var det starte klokkinga..

Endret av tharshan
Lenke til kommentar

Mamma mia!

 

Nå har jeg pakket ut all hardware og oj for en glede! HK'et ser mildt sagt helt rått ut! (og det sagt av en 36 åring *flau*)

 

Tenkte jeg skulle ta noen bilder men typisk var kameraet tomt på batteri så det står til lading så tar jeg en pause med litt mat før jeg begynner å skru. Så blir det noen bilder.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Mamma mia!

 

Nå har jeg pakket ut all hardware og oj for en glede! HK'et ser mildt sagt helt rått ut! (og det sagt av en 36 åring *flau*)

 

Tenkte jeg skulle ta noen bilder men typisk var kameraet tomt på batteri så det står til lading så tar jeg en pause med litt mat før jeg begynner å skru. Så blir det noen bilder.

8590912[/snapback]

gleder meg :)

Lenke til kommentar

Nå ble jeg skremt her. Bestilte 1 sett med Crucial Ballistix PC5300 fra PCutstyr.no med brevpost. Og inne på kontoen min på PCutstyr.no så stod det tidligere i dag at de var sendt med brev. Men i kveld når jeg sjekket stod det plutselig at de var sendt som 'servicepakken'! Og med både sendingsnummer og kollinummer!

 

Så det betyr vel at det ikke ble sendt som brev allikevel? Eller er dette noe feil? Flere som har opplevd dette?

Lenke til kommentar

Blir litt forbannet nå. Har sendt de en mail. Det stod jo at de var sendt med brevpost tidligere i dag! Hvis de har sendt de med service pakken så tar det jo minimum 5 dager hit opp!

 

Jeg fatter det ikke. Det stod jo tidligere i dag at brikkene var sendt med brev!

 

Edit: Med mindre det er vanlig med både kollinummer og sendinsnummer på brev også? :p

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...