Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Eg bruka også å velge service pakke og VISA når pappa gidder å bruke kortet sitt og oppkrav når eg bestiller ellers :p

Tar ikkje sjansen på brev post..

 

Gleda meg til å sjå brikkene. Eg bestilte også to 80 mm vifte på 2500 RPM..

 

Edit: trur nokon her at eg vil klare rundt 1100-1200 mhz med aktiv kjøling og rundt 2,4V?

8576769[/snapback]

 

Jeg har nettopp klart 1272MHz tilsynelatende stabilt i memtest86. :w00t:

Måtte opp på FSB 424 for å få til det.

Får 1333-strap og høyere latency over FSB 400.

 

Skal se om jeg ikke kommer over 1300 med clockgen etterhvert.

 

Ballistix overklokkingsresultater

 

Så ja, jeg tror du kommer greit opp mot 1200, og enda høyere hvis du har flaks med brikkene.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Vet ikke om dette er rett tråd å spørre om dette i, men gjør det  ;)

 

Er det garanter at man får D9GMH i disse brikene: Crucial DDR2 BallistiX PC6400 2048MB CL4 ,Kit w/two BallistiX 1024MB's, E.P.P, når man bestiller dem fra komplett? For noen sier at man må spørre om det er D9GMH, men lurer på om man bare kan bestille dem og få det?  :hmm:

8577930[/snapback]

 

Ballistix bruker D9GMH

Value-brikkene som denne tråden egentlig dreier seg om, er usikre.

Lenke til kommentar

Nå er i hvertfall mitt andre sett med D9GMH på vei. (BallistiX PC5300 CL3). Lurer på om disse liker lave timings bedre enn PC6400. Når jeg hadde PC6400 var de umulig å få stabil på mitt 680i kort på 800 Mhz med CL3, men jeg har lest mange tester av PC5300 varianten, og de aller fleste klarer 3-3-3-12 på over 800 Mhz med 2.2 eller 2.3 volt.

 

PS: D9GMH kan klare 1200 Mhz SuperPI 1M stabilt på 4-4-4-12 Jeg så en test av OCZ Flex som gjorde dette. De må ha brukt noe ala. RAMBooster tror jeg, siden de gav brikkene 2.65 volt når de gjorde det. Med andre ord, ikke en helt god 24/7 setting ;)

Lenke til kommentar
haha da blir det futt?

tror hk ditt er et litt dørlig klokke kort christopher909

skaf deg et slikt

dette

8582654[/snapback]

 

Mitt kort er godt til å klokke minne, helt til man treffer ca. 1300 Mhz. Det takler også høy FSB, har gode voltinstillinger, høy ytelse og gode funksjoner, samt SLI. Dvs. ikke noe dårlig kort. Har ingen planer om å bytte det ut enda, fordi jeg ser ikke vitsen.

 

Uansett, er det noen som hadde giddet å finne et par tester av de nye brikkesettene til Intel? P35 osv. Lurer på hvordan de klokker. (spesiellt hvor høy FSB)

 

Og ja :p Skal prøve å lage litt futt i alle fall, selv om CPUen min ikke er av den aller beste batchen, og minnet jeg får. er det allerede mange andre som har. Det som er dumt, er at de som kjøper BallistiX brikkene, ikke gidder å komme tilbake med resultater osv. Irriterende, siden det hadde gitt oss gode sammenligninger.

Lenke til kommentar
haha da blir det futt?

tror hk ditt er et litt dørlig klokke kort christopher909

skaf deg et slikt

dette

8582654[/snapback]

 

Mitt kort er godt til å klokke minne, helt til man treffer ca. 1300 Mhz. Det takler også høy FSB, har gode voltinstillinger, høy ytelse og gode funksjoner, samt SLI. Dvs. ikke noe dårlig kort. Har ingen planer om å bytte det ut enda, fordi jeg ser ikke vitsen.

 

Uansett, er det noen som hadde giddet å finne et par tester av de nye brikkesettene til Intel? P35 osv. Lurer på hvordan de klokker. (spesiellt hvor høy FSB)

 

Og ja :p Skal prøve å lage litt futt i alle fall, selv om CPUen min ikke er av den aller beste batchen, og minnet jeg får. er det allerede mange andre som har. Det som er dumt, er at de som kjøper BallistiX brikkene, ikke gidder å komme tilbake med resultater osv. Irriterende, siden det hadde gitt oss gode sammenligninger.

8582744[/snapback]

 

Som sagt, jeg får snart Ballistix PC5300 og har tenkt å legge ut resultater på www.pcentusiasten.com . Litt interessant også fordi jeg skal klokke de med et hovedkort basert på Nvidia 650i. Nemlig Asus P5N-E SLI. Så vi får nå se hvordan det går.

Lenke til kommentar
GA-P35-DS4.

8583221[/snapback]

Okei... Det nye Intel brikkesettet... Interessant... Men er det Ballistix 6400 RAM du har bestilt? Cristopher har jo 6400 RAM jeg har bestilt 5300 RAM. Men samme chips uansett da - D9GMH

 

Edit: Hmm... Bestilte brikkene i går fra PCutstyr.no og med brevpost, står status på 'plukking' der inne nå. Rart de ikke er sendt tidligere i dag? Kanskje de bare er trege å oppdatere statusen inne på websiden?

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...