Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH

larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ram kjøper man helt klart nå, og ikke vent til Juni/Juli

8513792[/snapback]

Derfor jeg har bestillt 2 Gb med BAllistix ;) Hadde jeg hatt råd hadde jeg kjøpt 4 Gb, men det kommer noe nye ting på markedet, så de brikkene vil aldri nå over 3500 igjen, men de kommer nok på over 2000 kr etterhvert. Bruker ikke 64 bits XP eller Vista, så gidder ikke slite for å skaffe meg 4 gig nå ;) (Har uansett 4 Gb OCZ PC6400 som klarer ca. 900 Mhz på 4-4-4-12, så de funker jo litt ;) )

Lenke til kommentar
Har skrevet en liten test av D9HNL brikkene mine på http://www.pcentusiasten.com

8522328[/snapback]

Regner med det er for sent nå for deg, men du vet at du ahdde muligheten til å sende de tilbake på angrefrist sant? Jeg gjorde det, og med den superservicen til komplett, så fikk jeg alle pengene tilbake (Inkludert frakt og postoppkrav etc) Så alt jeg tapte på å få D9NHL var tid og 55 kr for å sende brikkene som brevpost tilbake. Til gjengjeld (for komplett og meg :p) har jeg bestillt et par med BallistiX PC6400 som jeg sikkert har sagt i de tre siste postene mine her. De er på vei, og med de er jeg garantert D9GMH og varmesptedere på kjøpet ;) Jeg vil si det eller PC5300 varianten av de er et bedre kjøp for de fleste :thumbup:

Lenke til kommentar

Da var mine BallistiX brikker sendt ;) Bestillte de på Mandag, så var på tide :( Har snakket med komplett, og de har visst noe problemer med lager, eller de skulle flytte noe på lageret eller ommøblere etc. Uansett, de lå litt bak på ordrene, men som sagt, jeg mine er sendt, og regner med de er ferdig med det som sinket dem ;)

Lenke til kommentar
Da var mine BallistiX brikker sendt ;) Bestillte de på Mandag, så var på tide :( Har snakket med komplett, og de har visst noe problemer med lager, eller de skulle flytte noe på lageret eller ommøblere etc. Uansett, de lå litt bak på ordrene, men som sagt, jeg mine er sendt, og regner med de er ferdig med det som sinket dem ;)

8528878[/snapback]

Enda? De skyldte på samme grunn for cirka 2 uker siden, da jeg bestilte et nytt kabinett. På tide at de får ting på plass snart. 4 dagers ventetid på ordrebehandling er for ille!

Lenke til kommentar

8528878[/snapback]

Enda? De skyldte på samme grunn for cirka 2 uker siden, da jeg bestilte et nytt kabinett. På tide at de får ting på plass snart. 4 dagers ventetid på ordrebehandling er for ille!

8529654[/snapback]

Enig der, men for å pirke, tre dager. 1. mai er jo helligdag ;)

Men tre virkedager fra man bestiller til den blir sendt er ganske gale ja. Er jeg heldig har jeg brikkene her på Lørdag. Da har jeg god tid til å teste dem også. Tar gjerne mot tips til hva jeg kan gjøre for å få litt ekstra ut av dem. har EVGA 680i HK (tenker på subtimings, volten osv.)

Lenke til kommentar

8528878[/snapback]

8529654[/snapback]

Men tre virkedager fra man bestiller til den blir sendt er ganske gale ja. Er jeg heldig har jeg brikkene her på Lørdag. Da har jeg god tid til å teste dem også. Tar gjerne mot tips til hva jeg kan gjøre for å få litt ekstra ut av dem. har EVGA 680i HK (tenker på subtimings, volten osv.)

8530006[/snapback]

Joda, klar over det. Jeg mente de brukte 4 dager på å sende kabinettet mitt. Spent på hvor lang tid de bruker på å sende minnet... Jaja, skal ikke klage når prisene er så lave.

Lenke til kommentar

Hehe :D og så god service.

Men det meste av det komplett har av service og priser kan som oftest gjenkjennes hos andre, litt mindre webshoper. Selv liker jeg PCUtstyr veldig godt og Netshop (Netshop er en del større enn PCUtstyr da)

Hadde nok bestillt de fra noen andre enn Komplett hvis ikke komplett hadde hatt de på salg. Jeg kjøper forresten hovedsaklig fra komplett, PCUtstyr og Netshop. Er en av de billigere enn de to andre, er det derfra jeg kjøper.

Lenke til kommentar

8528878[/snapback]

8529654[/snapback]

8530006[/snapback]

680i timings (inkludert subtimings) testet.

Lenke til kommentar

Gode greier lucky666 ;) Da vet vi at dem har de noen steder enda i alle fall ;) hvor bestillte du fra og når?

Selv holder jeg meg fortsatt til mine BallistiX PC6400 som er på vel ;) Bedre selekterte ICer og heatspreadere, samt. ingen risiko for å få D9NHL (Kan jo sende mail/ringe, men går lå lang tid) rettferdiggjør for ed ekstra 200-300 kronene for min del ;)

EDIT: Har allerede den linken og kan en del av det der, men tenkte på om det var noe spesiellt som funket bra med D9GMH ;) Ellers takk. Den siden er super! Når jeg får dem, skal jeg se hva som er maks på CL3, CL4 og CL5 tenkte jeg. Har god tid i morgen og på søndag, så kan teste dem skikkelig

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Nå var mine PC6400 kommet i PCen ;) Har ikke overklokket de enda, siden jeg skal kjøre de litt inn. Satt de på 1.9 volt og 800 Mhz 4-4-4-12. Som Nassuz sine (Og alle andre som har PC6400) så står det i CPU-Z at de er sertifisert for 500 Mhz på 5-5-5-15.

Forresten, jeg har ikke CDer eller floppy her, så er det noen annen måte jeg kan memteste mine brikker? Må memtest egentlig kjøres i BIOS?

EDIT: Er det greit å stressteste med Orthos Blend? (Den som stresser RAM også) Jeg kjører to stk Orthos Blend og i oppgabebehandleren står det da at jeg har 5-15 Mb ledig fysisk minne, noe som sier at det meste blir stresstestet ;) Orthos sjekker jo også for error.

EDIT2: Kjørte litt Orthos på standard frekvenser osv, men så kunne jeg ikke dy meg ;) Måtte teste. Testet litt i BIOS, og så hva den ville få POST på, og det gjorde den på 1000 Mhz 5-5-5-5-15 2.1 volt, 1100 Mhz 2.2 volt og 1200 Mhz 2.2 volt! men fikk masse feil når jeg kom i windows, så satt volten til 2.3, og nå kjører de 1200 Mhz 5-5-5-15 (slapper Sub-Timings, men får ta det senere) på 2.3 volt :p

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Fikk idag mine BallistiX PC5300c3 ...

Var bare å fiklet litt i BIOS ca. 1min .....

Er en blanding av 2Gb BallistiX og 1Gb Crucial value alle D9GMH

Kjører nå på 1.9v

Tror dere jeg klarer c3 på 800Mhz på samme volt ?

Edit: Fiksa noe med bilde ...

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Hvis dere ser i tråden min så kommenterer jeg cl3 på Ballistix PC6400, de er ikke så villige, jeg prøvde litt rundt 400mhz men da måtte jeg opp i 2,35v. 10th Anni koste seg på cl3 samme hastighet 2.2v.......

EDIT: memtest kan lastes ned og innstalleres også, ta en google så finner dere. :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...