Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Disse er vel best på pris når det gjelder 2GB PC6400 nå.

på psdata har de ukens tilbud på 2gb geil minne til 895 kr:

Geil 2GB (2x1GB) PC6400 DDR2 800Mhz BGA Brushed Aluminum Heat Spreader

Ellers er jo disse godt priset for å være 2GB kit CL4 PC6400 med EPP.

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312367

 

Jeg lurer på å kjøpe det Geil kittet, en E4400 og et hovedkort av noe slag(usikker), nå! Jeg tror 2GB DDR2 PC6400 er på bunnivå nå.

 

Men burde jeg gå for Geil, eller betale litt mer for Ballistix til 1250,-?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Vel, i neste uke når ejg har fått pengene tibake for mitt sett med PC5300 som IKKE var D9GMH (sendte de tilbake) så blir det et sett med Crucial BallistiX PC5300 CL3. De har D9GMH sant?

 

Hva ville dere forresten gjort?

 

Crucial BallistiX PC5300CL3 eller

Crucial BallistiX PC6400CL4?

 

EDIT:

 

Har tenkt litt på disse også. De ser jo egentlig veldig gode ut. sertifisert 1066 Mhz på 5-5-5-15 1T på 2.1 volt høres veldig bra ut for meg, spesiellt med prisen på 1750 (er jo egentlig dyrt i forhold til minneprisene per i dag, men de er fortsatt billige:P

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Har de nevnte OCZ-modulene inne til test nå - rundt 1150 MHz uten større vansker, mens 1200 trensger litt spenning, 2.5+ Volt.

 

Det er også verdt å merke seg av modulene ikke er 1T men 2. Standardspenning er iflg EPP profilen 2.1 Volt, men sidene til OCZ sier 2.3, så jeg er litt usikker på hva som er mest riktig. De fungere dog ved 2.1 på stock setting, så ikke noe bekymre seg over i grunn.

Lenke til kommentar

http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=312367

Ville helt klart gått for disse(prisen har gått ned ser jeg 1450 på meg)

Kjøpte 4gb selv(veldig fornøyd)

Kjørte uten plunder(p5n32-e-sli)

4.4.4.12 1000mzh 2.25v

5.5.5.15 1200mzh 2.25v

 

Kjørt stabilites test 4gb 1066mzh 5.5.5.15 2.1v

Memtest 1.70 romtemp 45 (ja skrudde opp varmen) 15 timer(0 feil)

Tok på brikken temp meget bra.

 

Så det ble vel nesten for lett for brikkene.

Endret av SNIPPSAT
Lenke til kommentar
Har de nevnte OCZ-modulene inne til test nå - rundt 1150 MHz uten større vansker, mens 1200 trensger litt spenning, 2.5+ Volt.

 

Det er også verdt å merke seg av modulene ikke er 1T men 2. Standardspenning er iflg EPP profilen 2.1 Volt, men sidene til OCZ sier 2.3, så jeg er litt usikker på hva som er mest riktig. De fungere dog ved 2.1 på stock setting, så ikke noe bekymre seg over i grunn.

8480155[/snapback]

 

Nice ;) Når vil denne testen være ferdig og poppe opp på hw.no da?

 

Men tror jeg går for Ballistix PC5300 eller PC6400.

Lenke til kommentar
Det som er så fint med PCutstyr; de er endel mindre enn Komplett, men mye mer "personlig" når det kommer til kundeservice.

8502995[/snapback]

 

 

Enig, men man kan ikke klage på servicen til Komplett.no heller da ;) Jeg fikk jo et sett med D9NHL i forige uke fra Komplett. Sendte de tilbake på angrefrist, og nå har jeg fått pengene tilbake. Vet at de er påkrevd å ha angrefrist, men de er ikke påkrevd å betale frakt og andre omkostninger, men det gjorde de ;) Jeg betalte totalt 1030 kr for de brikkene (899 + Postoppjkravsgebyr, frakt etc.) men det fikk jeg også tilbake ;) Alt jeg tapte var litt tid og 55 kr (sendte det som brevpost tilbake til dem)

 

Uansett, nå skal jeg heller kjøpe meg enten et sett med Crucial BalliastiX PC6400 CL4 eller Crucial BalliastiX PC5300 CL3. Er det egentlig noen forskjell i det hele tatt på dem? Vil tro at ICene er bittelittegran bedre selektert på PC6400, så går for dem. Er uansett ikke mer enn 100 kr i forskjell.

 

Jeg vil også råde alle her som vil ha D9GMH å kjøpe et av de settene. Da er man sikret D9GMH, ofte littegran bedre utvalgt, og man får Heatspreader, som hjelper på temperaturen og gir mulighet for høyere klokk, i tillegg til at det ser tøffere ut :D Og alle som har råd til 800-900 kr for PC5300CL5 som ofte kommer emd D9NHL har også mulighet for å legge på en ekstra hundrelapp ;)

 

 

 

EDIT: Nå har i hvertfall jeg bestillt meg et sett med Crucial BallistiX PC6400 CL4. Jeg skal ikke gjøre samme feil som jeg gjorde i fjor høst, å vente med å kjøper for lenge. Det resulterte i at pga. minneprisene steg med sikkert over 60-70% så fikk jeg lite minne for pengene. Uansett, nå skal jeg selge mine OCZ :) Er nok noen som kan ha det gøy med dem og, selv om de ikke er verdens beste klokkere :) Klarer jo over 900 Mhz i alle fall. Og så er jo de brikkene på salg. De koster normalt 1295 hos komplett, nå kostet dem 1195.

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Anntaglig samme brikker ja,litt dårlige selektert mulig, det er cl5, men kjøp i par så får du matchede sett, er litt pirkete på sånnt, men jøss litt over 1000kr for 2x1024 PC6400er helt sprøtt :D

8476657[/snapback]

 

Jeg har nettop bestillt meg et sett av BallistiX PC6400 CL4. Men er det noen forskjell på BallistiX PC5300 CL3 og PC6400 CL4? Jeg bestillte PC6400 pga. jeg tenkte det var en mulighet for at ICene her var litt bedre selektert ut, men er de egentlig det?

Lenke til kommentar
Vær snill og bekreft dette så fort som mulig da! Jeg fikk nettopp D9NHL fra samme leverandør, men jeg så at lagerstatusen hos dem har økt siden den gang....:(

8502919[/snapback]

Hmm, så de har ikke fått en hel batch med de gode brikkene? Må man ringe for å få de? Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tror det blir spekulasjon og vil variere litt fra brikke til brikke. Nassuz fikk da slike brikker med SPD programmert til 5-5-5-15 500MHz PC8000. Så det er da ganske gode greier. Betaler 1800 kr + for tilsvarende brikker fra andre produsenter!

(Se forrige side)

8505032[/snapback]

 

Tror dette har noe med EPP å gjøre. At EPP sier at de skal ha de timingsene på 1000 Mhz osv. Får se hvordan mine er da ;)

Lenke til kommentar
Anntaglig samme brikker ja,litt dårlige selektert mulig, det er cl5, men kjøp i par så får du matchede sett, er litt pirkete på sånnt, men jøss litt over 1000kr for 2x1024 PC6400er helt sprøtt :D

8476657[/snapback]

 

Jeg har nettop bestillt meg et sett av BallistiX PC6400 CL4. Men er det noen forskjell på BallistiX PC5300 CL3 og PC6400 CL4? Jeg bestillte PC6400 pga. jeg tenkte det var en mulighet for at ICene her var litt bedre selektert ut, men er de egentlig det?

8504879[/snapback]

 

Jeg har 4 x 1024 av Ballistix PC6400CL4 her, tester nå, men har litt liten tid til klokking om dagen. De er Meget gode, trenger litt mer volt enn 10th Anniversary brikkene på Cas3, cas4 ca det samme. 1180mhz på 4-4-4-10 -2.4volt ikke noe problem, de går sikkert høyere også, ikke testet ferdig, memtest ok.

 

Kjøper du Ballistix PC6400CL4 er det ikke fy skam, D9GMH og micron chip rated på 800mhz er bra saker. Får et sett med Ballistix PC5300CL3 til uka, tror de er ganske like som PC6400CL4.

 

Bruk memtest etter en overklokk av minnet fra bios, sparer deg for mye feiling og testing.

 

Vi vet hva gode D9GMH går for, kjøp de nå mens de er billige.

 

Ballistix PC5300CL3 og PC6400CL4 vil være et bedre kjøp i dag enn den lottohandlinga folk gjør på valuerammen, nå er det så billig at dere kan kjøpe et "ekte" sett med Micron-chip uten at det svir i lommeboka :)

Lenke til kommentar

Enig Nassuz. MAn slipper risikoen og få¨r heatspreader, pluss utvalgte D9GMH chips på Ballistix brikkene.

 

Hva er max Mhz på dine med CAS 3?

 

EDIT: Det er som sagt tidlgiere nå man skal kjøpe minne ja ;)

 

Så nettop på prishistorikken til BallistiX PC6400 CL4. Nå får man de til 1195, men i desember 2006, kostet de over 3650 hos billigste forhandler! Vi snakker en tredjedel av prisen for 4 måneder siden (ca.)

 

Dere kan jo se selv...

f_modpricehism_ebc7230.png

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...