Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
vel jeg bestiller til en adresse i USA da Bestemor og bestefar har ey hus der :thumbup:

8343052[/snapback]

 

Kan du ikke bare bestille fra den nettbutikken?

Du slipper moms utenfor EU.

Hva tollvesenet i USA gjør, vet jeg ikke.

Kjenner ikke reglene der for innførsel av elektronikk.

Lenke til kommentar

Fikk 2pk a' 2x1GB PC5300 fra Komplett idag og begge settene er stabile på 2.1 volt / DDR2-1000 / 5-5-5-12. Har ikke testet de lenger ennå.

Alle 4 brikkene er D9GMH.

 

Disse brikkene koster 899kr nå. Noen som har bestilt de siste dagene som kan fortelle om de har fått "god chips"?

8342064[/snapback]

Lenke til kommentar

moms på 25% på prisen uten frakt og et toll gebyr på 70-80,- ....

 

Send en mail å hør om de sender emd en nedsatt verdi på 22€ eller noe sånt ;)

 

Edit: funka for meg fra USA og da var den ikke engang pakket inn i annet enn orginal esken så de med littmose i huè hadde kjønt den var verdt mer enn 26$ men posten rundt om kring i verden bryr deg nok ikke er vel mer tollen og de som toller gidder nok ikke å være så nøye om verdien er satt ned da de bare gjør jobben sin og tjener ikke noe mer på å færske folk ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Da har jeg testa sett #2. Ballistix PC5300 CL3.

Stabile hastigheter/timings:

1200+, men ikke mye over.

vDIMM 2,45V, som er maks på Asus P5B-E Plus.

1160+ på 2.3V

Ekstra vifter for kjøling.

Ellers testa ved romtemp (20+ C).

5-5-5-15

Klarte fint 3-3-3-8 på 800+

Men har ikke testa så veldig mye på strammere timings enn 5-5-5-15.

 

Bra alternativ til mange dyrere brikker.

Men en god del dyrere en Crucial 5300 CL5 da.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
vDIMM 2,45V, som er maks på Asus P5B-E Plus.

 

Vet du hva som er max vDIMM på Asus P5W DH DELUXE?

8361549[/snapback]

 

Av det jeg kan se av BIOS-en er 2,4V max.

Men du bør ikke kjøre noe høyere for 24/7.

Enkelte kort lar deg stille vDIMM over 3V.

Da må du ha gode brikker og god kjøling, og helst bare i korte perioder under testing/rekordforsøk. :)

Selv da er det risikabelt.

Jeg ville uansett holdt meg på max 2,3-2,4V for 24/7, med vifte til kjøling eller vannkjøling der det er aktuelt.

Lenke til kommentar
Jeg ser på XSforums at noen klarer å klokke D9HNL nesten opp til 1GHz (500x2).

Hvis man kommer såpass høyt, kan man jo egentlig ikke klage på brikkene.

Selv om D9GMH ville vært bedre. :)

D9HNL

8361945[/snapback]

 

Har jo D9HNL selv. Og så den tråden du linket til. Ikke dårlig ;) Jeg kommer ikke så høyt dog. Asus P5N-E SLI har endel problemer med RAM. Men så på timinger i den tråden og driver nå å tester selv på 823MHz CAS 5-4-4-7-2t. Neste skritt i unlinked modus er for meg 833MHz. Men her vil ikke maskinen boote. Har sikkert med hovedkortet mitt å gjøre. Men å greie over 800MHZ på CAS 5-4-4-7-2t er jeg fornøyd med. Trp og Trcd som jeg her kjører på 4 er viktigere enn Cas Latency for ytelsen. Så om jeg blir Orthos stabil på denne settingen så har jeg ikke noe grunn til å klage. Kanskje når det kommer nye bioser så greier jeg enda mer :)

 

Kjører forresten på 1.9 Volt nå. Da jeg også har registrert at det hjelper lite med mer Volt. Da er jo ikke dette minnet så fryktelig mye dårligere enn D9GMH. D9GMH greier vel ikke noe særlig mer enn 800MHz på CAS 4-4-4-xx-2t timinger? Man må vel slakke til 5-5-5-xx-2t for 1000MHz + hastighet? + at D9GMH trenger mye høyere Volt.

 

Dessuten så jeg at D9NHL greide ca. 950MHz på CAS 5-5-4-7-2t. Ikke ille å takle Trp på 4 på en sånn hastighet :)

Lenke til kommentar
Jeg ser på XSforums at noen klarer å klokke D9HNL nesten opp til 1GHz (500x2).

Hvis man kommer såpass høyt, kan man jo egentlig ikke klage på brikkene.

Selv om D9GMH ville vært bedre. :)

D9HNL

8361945[/snapback]

 

Har jo D9HNL selv. Og så den tråden du linket til. Ikke dårlig ;) Jeg kommer ikke så høyt dog. Asus P5N-E SLI har endel problemer med RAM. Men så på timinger i den tråden og driver nå å tester selv på 823MHz CAS 5-4-4-7-2t. Neste skritt i unlinked modus er for meg 833MHz. Men her vil ikke maskinen boote. Har sikkert med hovedkortet mitt å gjøre. Men å greie over 800MHZ på CAS 5-4-4-7-2t er jeg fornøyd med. Trp og Trcd som jeg her kjører på 4 er viktigere enn Cas Latency for ytelsen. Så om jeg blir Orthos stabil på denne settingen så har jeg ikke noe grunn til å klage. Kanskje når det kommer nye bioser så greier jeg enda mer :)

 

Kjører forresten på 1.9 Volt nå. Da jeg også har registrert at det hjelper lite med mer Volt. Da er jo ikke dette minnet så fryktelig mye dårligere enn D9GMH. D9GMH greier vel ikke noe særlig mer enn 800MHz på CAS 4-4-4-xx-2t timinger? Man må vel slakke til 5-5-5-xx-2t for 1000MHz + hastighet? + at D9GMH trenger mye høyere Volt.

 

Dessuten så jeg at D9NHL greide ca. 950MHz på CAS 5-5-4-7-2t. Ikke ille å takle Trp på 4 på en sånn hastighet :)

8363269[/snapback]

 

Vel. Det varierer litt hva du kan få ut av D9GMH.

De brikkene jeg testa i dag er bedre enn det første settet mitt.

Men dette er Ballistix, med utvalgte chips, ikke billigbrikkene.

Det første settet klarer 1100 stabilt på 2,1V

1000 4-4-4-12 på 2,3V

 

Jeg har ikke testa så forferdelig grundig, men de er nok hakket bedre enn D9HNL på samme spenning.

Men uansett er disse billigbrikkene gode i forhold til prisen.

Hvis du ikke absolutt må ha brikker som ligger helt i toppsjiktet. :)

 

D9GMH skalerer godt med spenning.

Samme med D9GKX.

Mens D9HNL ikke gir noe ekstra.

 

EDIT:

Har kjørt SuperPi 32M på 3-4-3-4 på 856.

(tweaka max timings og subtimings)

Så brikkene takler sikkert bedre timings.

Men jeg var mer opptatt av hvor høyt de kunne klokkes.

 

1000 på 1,9V gikk greit.

Endret av Loke_h
Lenke til kommentar
Jeg ser på XSforums at noen klarer å klokke D9HNL nesten opp til 1GHz (500x2).

Hvis man kommer såpass høyt, kan man jo egentlig ikke klage på brikkene.

Selv om D9GMH ville vært bedre. :)

D9HNL

8361945[/snapback]

 

Har jo D9HNL selv. Og så den tråden du linket til. Ikke dårlig ;) Jeg kommer ikke så høyt dog. Asus P5N-E SLI har endel problemer med RAM. Men så på timinger i den tråden og driver nå å tester selv på 823MHz CAS 5-4-4-7-2t. Neste skritt i unlinked modus er for meg 833MHz. Men her vil ikke maskinen boote. Har sikkert med hovedkortet mitt å gjøre. Men å greie over 800MHZ på CAS 5-4-4-7-2t er jeg fornøyd med. Trp og Trcd som jeg her kjører på 4 er viktigere enn Cas Latency for ytelsen. Så om jeg blir Orthos stabil på denne settingen så har jeg ikke noe grunn til å klage. Kanskje når det kommer nye bioser så greier jeg enda mer :)

 

Kjører forresten på 1.9 Volt nå. Da jeg også har registrert at det hjelper lite med mer Volt. Da er jo ikke dette minnet så fryktelig mye dårligere enn D9GMH. D9GMH greier vel ikke noe særlig mer enn 800MHz på CAS 4-4-4-xx-2t timinger? Man må vel slakke til 5-5-5-xx-2t for 1000MHz + hastighet? + at D9GMH trenger mye høyere Volt.

 

Dessuten så jeg at D9NHL greide ca. 950MHz på CAS 5-5-4-7-2t. Ikke ille å takle Trp på 4 på en sånn hastighet :)

8363269[/snapback]

 

Vel. Det varierer litt hva du kan få ut av D9GMH.

De brikkene jeg testa i dag er bedre enn det første settet mitt.

Men dette er Ballistix, med utvalgte chips, ikke billigbrikkene.

Det første settet klarer 1100 stabilt på 2,1V

1000 4-4-4-12 på 2,3V

 

Jeg har ikke testa så forferdelig grundig, men de er nok hakket bedre enn D9HNL på samme spenning.

Men uansett er disse billigbrikkene gode i forhold til prisen.

Hvis du ikke absolutt må ha brikker som ligger helt i toppsjiktet. :)

 

D9GMH skalerer godt med spenning.

Samme med D9GKX.

Mens D9HNL ikke gir noe ekstra.

 

EDIT:

Har kjørt SuperPi 32M på 3-4-3-4 på 856.

(tweaka max timings og subtimings)

Så brikkene takler sikkert bedre timings.

Men jeg var mer opptatt av hvor høyt de kunne klokkes.

 

1000 på 1,9V gikk greit.

8363470[/snapback]

 

Ser ut som du har litt peiling på minne ;)

 

Jeg lurer på en ting. Skal bestille et 2 Gb sett med disse billige Crucial Value brikkene, hvis butikken kan sjekke at det er D9GMH på dem. (Datakjeden Bergen)

 

Men så har de to verisjoner:

1:Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, Kit w/two matched DDR2 PC5300 1024MB CL5 (kr 999)

2:Crucial DDR2 PC5300 2048MB CL5, Unbuffered,1.8V,256Meg x 64, 240pin (kr. 1832)

 

Det jeg kan se er at de dyre her har 256 Megx64, men skulle ikke det vært 4 Gb sett da?

 

Uansett, tror dere at dette settet vil slå mitt OCZ som ikke en gang klarer 1000 Mhz uansett timings eller volt? Og er det mulig å kjøre på 1200 Mhz+ 24/7 hvis jeg setter på aktiv vannkjøling på dem?

 

 

EDIT:

 

Haha :!:

 

Ser at av de to jeg ahdde problemer emd å skille, så var det ikke verre enn at ene er pakken med 2x 1024 Mb og den andre er en minnebrikke på 2048 Mb ;)

 

Uansett er det 100% sikkert at jeg får Micron D9GMH i de brikkene det er snakk om her?

Endret av christopher909
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...