Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Føles virkelig godt å vite at ram'en man sitter på ikke er er mer en 150-200MHZ fra å nå 1.5GHZ.

 

Tror ikke jeg har lest elelr hørt om noe bedre ram enn 10th Anniversary(Snakker da om klokkeegenskaper, sikkert en bedre ram påa ndre måter der ute).

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Ja, mitt beste kjøp på lenge, synd de ikke er å få tak i lenger, men Crucial ballistix PC5300CL3 er ikke mye dårligere, riktige D9GMH der i gården også :)

 

EDIT:

Skal jeg ha meg syk klokkeram i dag ville jeg nok valgt Cellshock PC8000CL4, de har handplukka D9GKX og er noe av det sykeste du får i dag, foruten et par Team Xtreem.

 

EDIT2:

Skal muligens kjøre litt LN2 på TG07 til uka så da er det mulig jeg virkelig får testa disse brikkene, jeg har en Xeon 3060 som skulle vært hardkjørt litt :)

Endret av Nassuz
Lenke til kommentar
Veldig bra resultat Nassuz! Skulle gjerne hatt et sett med de brikkene.

 

Brikkene mine makser ut på 720mhz 5-4-4-15 1T 2.2V

Ikke helt hva jeg hadde sett for meg.

8285090[/snapback]

 

Prøv og sett 2T i bios, da vil det skje saker :)

8285581[/snapback]

 

Selv om jeg setter timing på minnet til 5-5-5-15 2T klarer jeg bare +20-30mhz

Lenke til kommentar

Nazzus, er forsatt 10th anniversary i salg. Har sett flere amerikanske nettsider som har hatt en 9-10 sett inne. Men de er utsolgt nå, noen som la ut stedene på XS.

 

Men skal ta en titt på de Cellshock PC8000CL4 brikkene.

 

Det er nemlig mulig at komplett må gi meg penga tilbake for 10th anniversary, er ikke helt sikker men tror det er no galt med de som det har vært siden jeg fikk dem.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar

Av hva jeg vet er ikke Crucial 10th Anniversary i salg lenger, mulig noen butikker har noen igjen for event. en RMA sak.

 

Men de var jo egentlig jubileumsbrikker for 2006, så derfor det begrensede opplaget. Handplukkede D9GMH :) , jeg kjøpte vel ca 5 sett tilsammen (2sett til kompiser) det settet jeg har igjen er det beste av de, kjørte 1402mhz i går kveld på 2.6vdimm, men cpuz fila var corrupt :roll: ...skal legge inn en ny strippa winxp i kveld, skal teste superpi med ny bios (mod. B07) til QuadGT kortet. Den skal være bra, har også tatt en vmch-mod på kortet.

Lenke til kommentar

Hehe, tror du skal klare 1.5GHZ med litt god og kald vinterluft :)

 

Kjøpte desverre et sett bare, skal kjøre memtest på de nå. Om det er noe galt med de, så regner jeg med å få penga tilbake. De har bare oppførst seg litt rart i det siste.

 

Så i den anledning passa det rimelig godt at du fortalte om CellShock ram'en.

 

Oisann, Team Xtreem ram'en var nokså dyr. Får vel se om det kan bli råd til et par 1200CAS5 brikker etterhvert.(Kom på 4000KR med frakt og mva.)

 

Da krysser vi egentlig bare fingra for at det er null feil i memtest, så brb.

Endret av Rhoads
Lenke til kommentar
Hehe, tror du skal klare 1.5GHZ med litt god og kald vinterluft :)

 

 

Nei, det er ikke muligheter å klare 1500mhz i dag med disse brikkene, jeg skal prøve å la gobrikkene få leve litt til.

 

1400mhz er over ALL forventning og hadde jeg klart dette på QuadGT så hadde jeg vært fornøyd. Det er med dagens bios ikke mulig på det kortet.

Det er Asus P5B E Pluss som står for det resultatet.

 

Og vil bare tilegge at det kortet har avgått med døden, vcore,vmch og vdimm mod, jeg hadde store planer for dette. Må bestille meg et nytt...lol...

 

Sånn er det noen ganger når man strekker seg over grensene :whistle:

Lenke til kommentar

Hva med disse? http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=327595&cks=WYO

 

Så det er nærmest konkludert med at dersom man bestiller 2 stk. enkeltstående 1024MB brikker så får man D9GMH? Tenker da på både 4200 og 5300 RAM

 

Men jeg har jo allerede 2 stk. 1024MB brikker basert på D9HNL. Kjører de nå på 667MHz CAS 5-4-4-12-1t. Greier vel akkurat å kjøre de på 800MHz CAS 5-5-5-12-2t. Men da yter de nesten bedre på den førstnevnte hastigheten. Men det jeg lurer litt på er hvor mye ytelse man får igjen totalt sett om man f.eks har minne som greier 1000 eller 1200MHz. Er det noe forskjell i spill f.eks? Har hørt at det er svært marginale forskjeller på DDR2 hastighet på Core2 Duo plattformen. Noen som har noen linker?

 

Jeg orker ikke å bytte ut minnet mitt bare for 1 eller 2% bedre ytelse i praksis.

 

Okei. Fant en bra link her http://www.xbitlabs.com/articles/memory/di...mory-guide.html

Endret av OcMax
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...