Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hmmm, bootet inn i memtest v3.3 for aa teste 4-4-4-12@800mhz, etter 20 min var jeg paa 2% heh. Finnes det er raskere test som gir OK resultater? Hvis ikke blir det ikke noe resultater foer i morgen :p

8277627[/snapback]

 

Kjoerte memtest under vista til jeg fikk 100% coverage, 4-4-4-12@800mhz med stock voltage, 1.8V gikk ikke uventet uproblematisk. Neste blir 1000mhz@5-5-5-15 og saa 1200mhz (eller i det minste saa naerme jeg kommer :p) med 5-5-5-15.

Lenke til kommentar

Hei,

jeg har akkurat kjøpt meg en ny pc. Valget falt på Crucial PC5300 brikker, da mange hadde fått gode resultater med disse.

Dette skulle være en en "bang for the buck" pc og komponenter ble valgt deretter.

Et annet krav var at pcen skulle være stillegående.

 

Hardware jeg valgte er kort oppsummert dette, Asus P5N-E SLI, E6300, 2 GB Crucial PC5300, XFX 8800GTS 320MB, ellers er alle vifter av 16-17 db typen.

 

Så til problemet; Minne brikkene er rett og slett lite samarbeidsvillige.

Jeg har ikke sjekket hvilke brikker jeg har fått, da jeg ikke ville fjerne klistrelappene og miste muligheten til å bruke angrefrist.

Uansett hva jeg prøver på så er det meste ustabilt over 700mhz 5-5-5-x.

 

Jeg kommer nok uansett til å retunere disse brikkene, men spørsmålet er da om andre minnebrikker som bruker Micron har lignende problemer med nVidia 650i chipset.

 

Får håpe bare det er mitt minnesett som er spesielt dårlig. Vis noen har erfaringer med 650i og diverse minnebrikker tar jeg gjerne i mot tilbakemelding på dette.

 

Noen som har en anbefaling av minnebrikker til meg?

 

Når det gjelder hk og cpu lover ting bra med tanke på videre overklokking.

I et rom med 25-26c, lukket kabinett og kun stille luftkjøling lover ting godt.

 

E6300 og Asus p5N-E SLI

Endret av RansoM
Lenke til kommentar

Bestilte 1x1gb + 1x1gb igår kl 23:45 ;)

 

Gleder emg til det kommer og kommer det ikke innen onsdag blir jeg sur for da må ejg vente til etter påske :hrm:

 

Edit: Arghh nå kom det et tilbud på superweekend som jeg gjerne skule hatt, men så er pakken sendt alt så da må je gbetale ekste 140,- i frakt :nei:

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Klarte ikke ddr1200@5-5-5-15 i det hele tatt i gaar. Var helt oppe i 2.5V paa brikkene, men kom bare saa vidt forbi bios foer systemet kraesjet :p Mulig jeg flytter litt rundt paa brikkene og ser om det hjelper, litt skuffende. De virker generelt ekstremt ustabile med mer enn 2.3V. Litt rart med tanke paa at mange D9GMH brikker klarer 2.7V og muligens mer :p 2.5V er foroevrig max paa EVGA 680i kortet mitt.

Lenke til kommentar
Hei,

jeg har akkurat kjøpt meg en ny pc. Valget falt på Crucial PC5300 brikker, da mange hadde fått gode resultater med disse.

Dette skulle være en en "bang for the buck" pc og komponenter ble valgt deretter.

Et annet krav var at pcen skulle være stillegående.

 

Hardware jeg valgte er kort oppsummert dette, Asus P5N-E SLI, E6300, 2 GB Crucial PC5300, XFX 8800GTS 320MB, ellers er alle vifter av 16-17 db typen.

 

Så til problemet; Minne brikkene er rett og slett lite samarbeidsvillige.

Jeg har ikke sjekket hvilke brikker jeg har fått, da jeg ikke ville fjerne klistrelappene og miste muligheten til å bruke angrefrist.

Uansett hva jeg prøver på så er det meste ustabilt over 700mhz 5-5-5-x.

 

Jeg kommer nok uansett til å retunere disse brikkene, men spørsmålet er da om andre minnebrikker som bruker Micron har lignende problemer med nVidia 650i chipset.

 

Får håpe bare det er mitt minnesett som er spesielt dårlig. Vis noen har erfaringer med 650i og diverse minnebrikker tar jeg gjerne i mot tilbakemelding på dette.

 

Noen som har en anbefaling av minnebrikker til meg?

 

Når det gjelder hk og cpu lover ting bra med tanke på videre overklokking.

I et rom med 25-26c, lukket kabinett og kun stille luftkjøling lover ting godt.

 

E6300 og Asus p5N-E SLI

8279180[/snapback]

 

 

Om du i det hele tatt har faatt micron brikker saa har du nok faatt D9HNL, disse er ensidige dvs det sitter klistremerker over alle chipsettene. De D9GMH modulene jeg fikk var tosidige, det satt bare garantiklistremerker paa ene siden saa jeg kunne se hvilke chipsets det var uten aa lette paa noe klistremerker i det hele tatt :)

 

For aa se om du har faatt micron i det minste uten aa bryte garantien kan du bruke et program som heter CPU-Z.

Lenke til kommentar

Det er forskjell på chippa, alle D9GMH klarer IKKE 1200-1300mhz sånn uten videre.

Når dere kjøper Value PC4200 og PC5300 så kan dere ikke forvente å få gullchip hver gang, noen ganger er vi heldige, andre ganger ikke, det blir litt som i lotto dette, bare litt bedre odds her som regel :)

 

De av dere som har fått gode D9GMH har vært heldige, sånn er det bare.

De virkelig gode chippa er som regel reservert for bedre (les høyere rated brikker)

 

Jeg skaffa et par til nabon her (PC5300) og de gjør 1280mhz@2,4v@5-5-5-15 T2, så det er ennå håp, du trenger bare litt flax også.

 

Jeg har foresten et sett Kingston KVR PC5300 her med D9DCG som det er lite innfo om rundt om. Testet for en mnd siden til litt over 1100mhz, men det virket som de ikke var så villige. Testet igjen i går kveld og på 2.650v :innocent: så klarte jeg 1200mhz...lol..

5-6-6-18 måtte til, men jeg gir meg der, over 2,6v på rammen er risky.

De kan være kjekke å ha som backup/test ram.

 

Hvis ikke så kan jeg jo fore på med opptil 3v på Abit QuadGT kortet :cool:

Lenke til kommentar

 

Om du i det hele tatt har faatt micron brikker saa har du nok faatt D9HNL, disse er ensidige dvs det sitter klistremerker over alle chipsettene. De D9GMH modulene jeg fikk var tosidige, det satt bare garantiklistremerker paa ene siden saa jeg kunne se hvilke chipsets det var uten aa lette paa noe klistremerker i det hele tatt :)

 

For aa se om du har faatt micron i det minste uten aa bryte garantien kan du bruke et program som heter CPU-Z.

8280968[/snapback]

 

Ligger enn link til CPU-Z i posten min. Det er Micron brikker men jeg kan ikke lese mer ut av det enn det. Kansje du kan?

 

Link på nytt:

 

CPU-Z

Endret av RansoM
Lenke til kommentar

 

Om du i det hele tatt har faatt micron brikker saa har du nok faatt D9HNL, disse er ensidige dvs det sitter klistremerker over alle chipsettene. De D9GMH modulene jeg fikk var tosidige, det satt bare garantiklistremerker paa ene siden saa jeg kunne se hvilke chipsets det var uten aa lette paa noe klistremerker i det hele tatt :)

 

For aa se om du har faatt micron i det minste uten aa bryte garantien kan du bruke et program som heter CPU-Z.

8280968[/snapback]

 

Ligger enn link til CPU-Z i posten min. Det er Micron brikker men jeg kan ikke lese mer ut av det enn det. Kansje du kan?

 

Link på nytt:

 

CPU-Z

8281099[/snapback]

 

Vel, om de er ensidige OG Micron chipsets er det ekstremt sannsynlig at det er D9HNL brikker du har faatt. Ingen har rapportert aa faa noen andre chipsets paa ensidige 1gb moduler.

Lenke til kommentar

Vel, om de er ensidige OG Micron chipsets er det ekstremt sannsynlig at det er D9HNL brikker du har faatt. Ingen har rapportert aa faa noen andre chipsets paa ensidige 1gb moduler.

8281128[/snapback]

 

De er ensidig 1 GB brikker ja. Og klistrelappen dekker alle chipene helt.

Og vist det er D9HNL brikker så er disse ikke så bra?

Lenke til kommentar

Vel, om de er ensidige OG Micron chipsets er det ekstremt sannsynlig at det er D9HNL brikker du har faatt. Ingen har rapportert aa faa noen andre chipsets paa ensidige 1gb moduler.

8281128[/snapback]

 

De er ensidig 1 GB brikker ja. Og klistrelappen dekker alle chipene helt.

Og vist det er D9HNL brikker så er disse ikke så bra?

8281164[/snapback]

 

De er OK, hvis du blar litt bakover i denne traaden saa finner du et par resultater med D9HNL chips. De klarer ikke saa hoey frekvens, men ganske tighte timings.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...