Gå til innhold

Løp og kjøp D9GMH


larsg

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fikk 4 D9HNL brikker i morges. Sitter paa sengekanten og griner med haglemunningen i kjeften atm. Faen.

 

Skal se hvor langt jeg klarer aa faa dem med Evga 680i og E6600. Ser ut som de klarte tighte timings utfra hva andre har faatt til, er tross alt det som betyr noe med c2d. Lite vits aa kjoere rammen mye raskere enn fsb.

8254976[/snapback]

Hvor stramme timings greide du, og på hvilke hastighet?

 

Jeg kjører nå 714MHz (Linked) på CAS 5-4-4-12-1t

Lenke til kommentar
Fikk 4 D9HNL brikker i morges. Sitter paa sengekanten og griner med haglemunningen i kjeften atm. Faen.

 

Skal se hvor langt jeg klarer aa faa dem med Evga 680i og E6600. Ser ut som de klarte tighte timings utfra hva andre har faatt til, er tross alt det som betyr noe med c2d. Lite vits aa kjoere rammen mye raskere enn fsb.

8254976[/snapback]

Hvor stramme timings greide du, og på hvilke hastighet?

 

Jeg kjører nå 714MHz (Linked) på CAS 5-4-4-12-1t. Dette er faktisk kjappere (Målt med Everest) enn 800MHz (Unlinked) CAS 5-5-5-15-2t.

 

Edit: Posta litt feil. Skulle redigere på det forrige :p

Endret av OcMax
Lenke til kommentar
Går det ann å angre igjennom NOREK.no ?

8258753[/snapback]

Det har jeg prøvd en gang og det gikk ike da de egentlig selger til bedrifter så går det ikkeunder angreretts loven

 

Fikk mine levert på døra nå akkurat og de var D9NHL enkelt sidete :mad:

 

Leste enten på den engelske eller tyske forumet om disse brikkene at det nesten var 100% kanskje å få D9GMH om man kjøpte 1gb som en vare og 1gb til som vare nr. 2 ....

 

Eller skal jeg gå for PC4200 ?

 

Har lyst på D9GMH :cry:

 

BTW sitter emd 5Gb nå, men for bare brukt 4 av den :(

 

Edit:

Sleve ram IC var svært små ifohold til samsung sine IC som jeg har på min server DDR2 brikke så det er nok ganske sikkert at det er 72nm pluss at det er dobbel kapasitet på dem .....

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Ikke greit å si, men alle mine 4stk PC4200 D9GMH brikker kom alle løse og ikke i en egen forselget boks med 1stk par inni som naboen fikk (PC5300)... men GMH brikker ble det på han også :hmm:

 

Da var det kanskje ikke så dumt å satse på 4200 alikevel? ;) Skal ikke strø mere salt i såret

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Gjoer et nytt forsoek jeg, bestillte 4 enkeltbrikker denne gangen, istedet for to sett. Fikk ikke klokket noe i dag, kastet bort hele dagen paa aa klare aa boote opp den nye pc-en + maatte dra avgaarde etter ny stroemforskyning, viste seg at jeg hadde langt faerre watt enn jeg mente aa huske :p Oh, og Vista er en bitch :p

 

Plukket opp en thermaltake 850w toughpower, ganske kul sak, modulbasert :D .....Ikke at det skapte noe mindre ledningskaos though.

Lenke til kommentar
Er nok rundt 1Ghz maks på de du har og rundt 1,3Ghz maks på D9GMH, grovt antatt

 

ArticOC:

 

Så du kjøpte hver brikke hver for deg ?

8260080[/snapback]

Nei, slik skjedde hele leveransen til meg:

Bestilte 2stk PC4200 2GB sett, fikk pakken en uke senere og fant ut at det kun var 2GB der når jeg egentlig skulle vært 4GB :( -> klaget så via mail og så fikk jeg det siste paret noen dager senere.

 

Ved begge mine leveranser kom "settet" i løse poser med kun en brikke i hver, dvs at noen bare hadde plukket to enkle brikker begge gangene og brukt tape for å "lage" et par.

 

Naboen som fikk PC5300 nesten samtidig som jeg fikk mine, fikk to stk brikker som var pakket som et matchende par i en offesiell og forseglet box fra Crucial.. så stussa litt på den saken :hmm: Men D9GMH i alle tre separate forsendelsene ja!

Lenke til kommentar

Ballistix har falt en del i pris nå.

1500-1600 er jo ikke spesielt dyrt for D9GMH.

Det koster alstå omtrent 500,- mer for 2GB.

Men da har du garantert gode brikker og varmespredere på kjøpet.

Selvfølgelig kan man få omtrent like gode brikker blant disse, med litt flaks.

 

Eksempel (Ikke ment som reklame, det var de som var rimeligst på prisguiden akkurat nå :) ):

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=158981

http://www.pcutstyr.no/main.php3?PI=info&PNO=152907

Lenke til kommentar
Gjoer et nytt forsoek jeg, bestillte 4 enkeltbrikker denne gangen, istedet for to sett. Fikk ikke klokket noe i dag, kastet bort hele dagen paa aa klare aa boote opp den nye pc-en + maatte dra avgaarde etter ny stroemforskyning, viste seg at jeg hadde langt faerre watt enn jeg mente aa huske :p Oh, og Vista er en bitch :p

 

Plukket opp en thermaltake 850w toughpower, ganske kul sak, modulbasert :D .....Ikke at det skapte noe mindre ledningskaos though.

8260115[/snapback]

 

 

Hah! 4 enkle brikker er aapenbart veien aa gaa. Fikk dem i dag, samtlige var D9GMH.

Lenke til kommentar
Noen resultater ?

 

Tror jeg bestiller nå på oppkrav også sender jeg de andre i retur !

8277214[/snapback]

 

Holder paa aa teste hvor langt jeg kan faa min E6600 atm. Oppe i ~3.5, vil til 3.6 men den blir litt vel varm. Tror muligens viftene mine ikke kjoerer paa max, litt usikker paa hvordan jeg slenger mer volt paa dem heh

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...