Gå til innhold

Nybegynner: Windows Server 2003 R2

Gorlash

Anbefalte innlegg

Jeg har vært og sett litt rundt om kring etter en brukbar guide for å sette opp serveren min på en enkel måte..

Men jeg finner ikke stort.. :cry: hovedhensikten er å få igang nettverket og muligheten for å dele mapper..

Er det noen av dere som kanskje har noen tips eller muligens en guide å dele så jeg kommer i gang.

-Gorlash-

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Skal du dele mapper fra serveren på et internt nettverk? Har du kjøpt Windows Server 2003 kun for den hensikten?

7999503[/snapback]

Det og å bruke den som Multimedia server.. som f.eks å se film, musikk til fest :!:

antar det er muligheter for å bruke den som dedikert server for spill også..

Noen tips?

Lenke til kommentar

Har du tenkt til å bruke serveren som domenekontroller?

Du trengere egentlig bare å installere OS uten å tildele serveren noen roller. Sørg for at du lager to partisjoner på harddisken, slik at du har et eget område til fildeling. Del mapper på vanlig måte som du ville gjort på en vanlig klient.

Lenke til kommentar
Har du tenkt til å bruke serveren som domenekontroller?

Du trengere egentlig bare å installere OS uten å tildele serveren noen roller. Sørg for at du lager to partisjoner på harddisken, slik at du har et eget område til fildeling. Del mapper på vanlig måte som du ville gjort på en vanlig klient.

8005630[/snapback]

Hmm tja kunne kanskje gjort det..

Bare et problem.. jeg får ikke koblet den opp mot nettverket her hjemme eller internett, har ikke vært vandt til VPN og DNS til vanlig så jeg kan ikke såå mye om nettverk

Lenke til kommentar

great great, var no problemer med nettverks kortet så måtte sette inn nytt og alt er på gli!

det nye problemet nå er vel det at jeg får ikke til å dele ut lisenser til pc'ne i leiligheten..

Jeg tenkte også jeg skulle forsøke å få opp dedikert server for div spill.. vet ikke heelt hvordan man får det til...

Lenke til kommentar

Hvilke lisener er det du skal dele ut? Jeg har ikke noe særlig kunnskap om det, men hvis du forklarer litt bedre er det mulig noen andre kan hjelpe deg.

Når du sier at du skal sette opp en dedikert server for spill, mener du da en som folk kan nå via Internett? I såfall må du ha en fast IP-adresse som går mot den maskinen. Dette bestiller du via din ISP. Hvis du bare skal bruke den på internt nettverk, holder det at du setter den opp med fast IP i stedet for å motta IP fra ruteren. Hvordan det fungerer å installere spill på en windows 2k3-server vet jeg dog ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...