pedsti Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 hvordan kan jeg få 100% høyde på noen av elementene? skal ha et bilde med repeat funksjon og skal ha den fra topp til bunn på siden. men finner ikke ut hvordan.. Lenke til kommentar
Torjus Skrevet 22. februar 2007 Del Skrevet 22. februar 2007 http://stomlien.no/visArt/20/ Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 22. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 22. februar 2007 det funka ikke på den måten jeg skulle bruke det. skal ha et element 100% fra topp til bunn. men hvordan gjør jeg det? før brukte jeg table slik at den strakk seg etter hvor mye innhold det er. men tables er fyfy.. hvordan kan jeg gjøre det nå ? Lenke til kommentar
Svinat Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Mener du at du har gått over til divs? Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 jepp. lenge sia men hvordan kan jeg gjøre det? kan ikke bruke height:100%; det funka bare ikke. og det er ikke wrappern som skal ha det.. Lenke til kommentar
attach Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Du tenker å strekke et bilde, altså? Det er ikke et bilde som skal repetere seg selv? EDIT: Ser du skriver repeat nå. Da blir det: background: url(bilde.gif) repeat-y; Endret 23. februar 2007 av attach Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 har prøvd det, men det funker kun om jeg har gitt diven en spesiel høyde. derfor tenkte jeg 100% hadde passet bra, men det funker ikke.. men det du sier er helt rett. Lenke til kommentar
attach Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 Det fUzZy^ kom opp med skal jo funke. Da får du jo en div som dekker høyden. Deretter kan du bruke background som jeg skrev. Hvilken type div skal du ha, da? Forklar litt mer, så skal jeg prøve å finne ei løsning. Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 23. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) #barr { width: 30px; float: right; background-image: url("bilde.gif"); background-repeat: repeat-y; } der er koden, men bildet vises ikke så lenge jeg ikke har definert noen høyde. Endret 23. februar 2007 av BlAsrN Lenke til kommentar
attach Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 (endret) Løsning 1: Bruk koden til fUzZy^ og gi den et bakgrunnsbilde: #wrapper { background: url("bilde.gif") repeat-y right; } Da dekker bakgrunnsbildet 30px til høyre inni wrapper. Deretter lager du enda en div med float: left (edit: du trenger ikke float engang) inni wrapper, men den gir du en bredde som er 30 px smalere enn wrapper slik at den ikke dekker bakgrunnsbildet. Da må wrapper selvsagt også ha ei fast bredde. Inni den kan du ha innholdet. Løsning 2: Bruk background-position. Hvis du da gir body en bakgrunn og i tillegg bruker repeat-y og background-position, så får du ei stripe som dekker hele sida vertikalt. Endret 23. februar 2007 av attach Lenke til kommentar
mad2k4 Skrevet 23. februar 2007 Del Skrevet 23. februar 2007 det funka ikke på den måten jeg skulle bruke det.skal ha et element 100% fra topp til bunn. men hvordan gjør jeg det? før brukte jeg table slik at den strakk seg etter hvor mye innhold det er. men tables er fyfy.. hvordan kan jeg gjøre det nå ? 8004434[/snapback] Grunnen til at det ikke fungerer er fordi elementet's parent ikke har spesifisert høyde. Nester du langt nok tilbake, vil du finne ut at det er body/html som er problemet. Ved å legge til body, html{ margin:0; padding:0; height:100%; } løser nok problemet seg. Eksempel: <!DOCTYPE html PUBLIC "-//W3C//DTD XHTML 1.0 Transitional//EN" "http://www.w3.org/TR/xhtml1/DTD/xhtml1-transitional.dtd"> <html xmlns="http://www.w3.org/1999/xhtml"> <head> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1" /> <title>Untitled Document</title> <style type="text/css"> body, html{ margin:0; padding:0; height:100%; } .innhold{ height:100%; background-color:#999999; } </style> </head> <body> <div class="innhold">Tekst og bilder her. </div> </body> </html> Lenke til kommentar
pedsti Skrevet 24. februar 2007 Forfatter Del Skrevet 24. februar 2007 Løsning 1: Bruk koden til fUzZy^ og gi den et bakgrunnsbilde: #wrapper { background: url("bilde.gif") repeat-y right; } Da dekker bakgrunnsbildet 30px til høyre inni wrapper. Deretter lager du enda en div med float: left (edit: du trenger ikke float engang) inni wrapper, men den gir du en bredde som er 30 px smalere enn wrapper slik at den ikke dekker bakgrunnsbildet. Da må wrapper selvsagt også ha ei fast bredde. Inni den kan du ha innholdet. Løsning 2: Bruk background-position. Hvis du da gir body en bakgrunn og i tillegg bruker repeat-y og background-position, så får du ei stripe som dekker hele sida vertikalt. 8007224[/snapback] brukte løsning1 og den funka som bare det takker og bukker folkens:) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå