Gå til innhold

Nokia E65 - Ny mobil og trenger litt hjelp!

longbow

Anbefalte innlegg

Henta idag mobilen på posten - endelig ny mobil!

Og ny mobil, da blir det spørsmål, det er klart, så håper dere kan hjelpe meg her inne!

Først ut er WiFi tilkoblingen, har trådløst nett her hjemme og skulle prøve å koble til...

Finner nettverket, blir koblet til (ser det ut til) og trykker på "start websøking" - og skriver feks inn www.vg.no og trykker ok.

så kommer det kobler til 3com - feilmelding - kan ikke koble til...

Har sikkerhet på nettverket, la inn wep koden på mobilen, men får ikke opp mobilen på nettverket så jeg får lagt den til der...

Noen som har peiling på hva som er galt?

(nå skal de sies at jeg ikke har noen av mms, gprs eller andre innstillinger på mobilen enda, da netcom ikke hadde n65 på listen)

- kan det være grunnen?

Så over til talefunksjonen, har lett litt men finner ikke ut av det.

- er det noen mulighet for å legge til "egne" talekommandoer for personer i kontaktlista mi?

En annen lite ting; i kontakt lista mi, har jeg lagra forskjellige nummer under mobil og fast telefon, kan jeg endre dette "ikonet" uten å slette nr. å legge det til igjen?

Endret av longbow
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

har fått til wifien nå...

Men noen som kan gi meg svar på noe av de andre spørsmålene?

kommer ett til her; har prøvd å legge inn noen programmer på mobien...ca 5 stk.. men enten får jeg feil melding at det ikke går, eller så får jeg ikke starta programmet....

skyldes dette at programmene enda ikke er laga for e65? trodde at var det symbian så skulle det funke...?

Lenke til kommentar

Når det gjelder programmer må de være laget for S60 3rd edition. I tillegg må du godkjenne at programmer som ikke er sertifiserte kan installeres. Fremgangsmåte for å gjøre det finner du her.

Sjekket akkurat og fant ingen måte å legge inn talekommandoer på egenhånd i adresseboken.

Når det gjelder endring av ikon må nummeret legges inn under en annen kategori (jobb/mobil osv) for at ikonet skal endres. Hvis du vil flytte nummeret kan det kopieres ved å holde inne knappen med en blyant og samtidig trykke piltasten for å merke nummeret. Så holder du inne blyant-tasten mens du trykker Kopier.

Lenke til kommentar

Supert, nå fikk jeg lagt inn 2 programmer!

Et nytt spørsmål; går det ann å laste ned nytt språk til meldingsoppleseren?

Bruker dere standard program for å sende mail og motta mail på telefonen, eller finnes det andre (bedre) programmer å bruke til dette?

Endret av longbow
Lenke til kommentar

Dersom du ikke vil bruke det standard meldingsprogrammet for email kan du bruker Profimail. Dette egner seg godt f.eks. hvis du bruker IMAP for å sjekke mail da det kan laste opp sendte mail til serveren og du vil få full tilgang til alle mapper på serveren. Dersom du bruker Gmail vil jeg anbefale Java-programmet de selv tilbyr da det fungerer veldig godt på Symbian-telefoner. Dette kan du laste ned ved å gå til gmail.com/app fra telefonen.

Går ikke å legge inn nytt språk til meldingsoppleseren p.t.

Lenke til kommentar

Nå har jeg et spørsmål her...

Har lagt inn noen bursdager i kontakt lista mi, men hvorfor blir ikke dette lagt inn i kalenderen, eller hvertfall varslet??

Og om man legger det inn i kalenderen, kan man da få det regelmessig, at den varsler neste år også?

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Nå har jeg et spørsmål her...

Har lagt inn noen bursdager i kontakt lista mi, men hvorfor blir ikke dette lagt inn i kalenderen, eller hvertfall varslet??

Og om man legger det inn i kalenderen, kan man da få det regelmessig, at den varsler neste år også?

8020073[/snapback]

Angående bursdager står det i Brukerhåndboka dette... Oppføringer av typen Merkedag minner deg på fødselsdager og spesielle datoer. De henviser til en spesiell dag, men ikke til

et bestemt tidspunkt. Merkedagsoppføringer gjentas hvert år.

Det ser ut som de litt mindre avanserte telefonene fra Nokia har denne glimrende Burdag funksjonen. Og vis det er sant det som sies at Bursdagsfunksjonen som legges inn i kontakter ikke varsler når dagen er der er nå det helt utrolig DUMT!

Lenke til kommentar

Dere som har e65 - hva slags headset bruker dere til å høre på musikk med? Stemmer det at man ikke kan bruke et som er trådløst?

Ang. dette med fødselsdager - finnes det ikke evt. gratisprogram som fikser dette?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...