Gå til innhold

Xbox og erstatning for ødelagte plater

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

de kan jo det hvis Microsoft har sagt det ikke er noe galt med den

8024550[/snapback]

Elkjøp vet vel ikke det, og det er bare å nekte på MS sin diagnose, så får man ta det til forliksrådet eller noe om de ikke vil gjøre noe med det.

AtW

8024572[/snapback]

men det jo ikke noe poeng å ta omveien om butikken da, han har fått avslag neste steg da forliksrådet enkelt og greit

Lenke til kommentar

Altså;

analogien her er temmelig grei

MS hører symtomene og ser to-tre dårlige bilder av platene. På bakgrunn av at platene ikke oppfyller gitte standarder for hvordan platene skal være ødelagt avvises saken. (enheten blir aldri undersøkt)

dette er det samme som at nokia skulle besvare en klage med at for kundebehandleren så hørtes det ikke ut som et problem, uten egentlig å ha sett på produktet en gang :p

Lenke til kommentar

de kan jo det hvis Microsoft har sagt det ikke er noe galt med den

8024550[/snapback]

Elkjøp vet vel ikke det, og det er bare å nekte på MS sin diagnose, så får man ta det til forliksrådet eller noe om de ikke vil gjøre noe med det.

AtW

8024572[/snapback]

men det jo ikke noe poeng å ta omveien om butikken da, han har fått avslag neste steg da forliksrådet enkelt og greit

8024594[/snapback]

Butikken har prøvd seg med å henvise til MS, og at de "ikke ahr lov" til å ta den inn, om man nå presser på, og nekter for det tøvet, så tror jeg butikken kommer til å ta tak i det på nytt. Om de fortsatt nekter, så får man gå til forliksrådet, ingen vits å eskalere før man må.

AtW

Lenke til kommentar

fant i alle fall ut at det er Microsoft selv som evnt. reparerer xbox360 i Norge

gammelt innlegg på forumet

"En liten oppdatering. Da jeg kom på elkjøp med konsollen (med både forsikring og kvitering - kjøpt for ca 8 måneder siden) fikk jeg beskjed om at jeg måtte ringe MS selv ? Måtte da gjøre avtale om henting basert på serie nummeret på baksiden. Mye pes og mange telefoner senere har jeg snakket med MS tyskland som sender pakke materiale og nummer til DHL som kommer å henter den. Får den i retur om ca en måned... God service ?"

link: https://www.diskusjon.no/index.php?act=Prin...&f=188&t=716771

Endret av Grokster
Lenke til kommentar

Christian: Fikk du snakke med en svensk supportmedarbeider eller ble den en som snakket gebrokkent engelsk og sa: "Sorry, all the scandinavian lines are busy, how can I help you in English?" :p

Det Elkjøp sier at de ikke har lov er bare bullshit! Vi anbefaller kundene å ringe til Microsoft selv pga. 80% av alle Xbox'er med påståtte feil er brukerfeil og dekkes ikke av garanti... derfor kan de hjelpe til per telefon med å få det fikset.

Jeg ville ringt til Elkjøp sentralt og klagd der, da burde noe skje.

Verkstedet for Xbox 360 ligger forresten i Tyskland. :)

Lenke til kommentar

Da ble faktisk saken løst i dag. Snakket med Elkjøp Norge og Storo.

Det viste seg at selv om MS påstår bastant at maskinen ikke kan skade andre ting, så visste de anerledes.

resultatet er bytte av enhet og spill/dvd'er som har skader. Nå vet jeg en bestevenn som kanskje tilgir meg for det maskinen ødela :p

Lenke til kommentar
Da ble faktisk saken løst i dag. Snakket med Elkjøp Norge og Storo.

Det viste seg at selv om MS påstår bastant at maskinen ikke kan skade andre ting, så visste de anerledes.

resultatet er bytte av enhet og spill/dvd'er som har skader. Nå vet jeg en bestevenn som kanskje tilgir meg for det maskinen ødela :p

8027787[/snapback]

Skulle bare mangle! Hadde selv dette problemet med min PS2, så har erfaring på området. Sony, som den gang tok seg av saken, ga meg en ny maskin + erstattet de ødelagte spillene :) !

Lenke til kommentar

Hadde nekta plent å følge beskjeden om å ringe til microsoft selv siden jeg selv hadde hatt avtale med el-kjøp i denne saken, og ikke microsoft. Derfor har ikke el-kjøp lov til å nekte å ta imot xboxen. Selvsagt kan de anbefalle at du heller ringer, men å si at de ikke har lov til å ta den imot er bare bullshit. Norsk lov sier at de SKAL ta den imot, dette er ufravikelig så lenge butikken fortsatt lever.

Lenke til kommentar
Fine saker. :)

Var det Elkjøp eller Microsoft som erstatter dette?

8027963[/snapback]

Microsoft hevder som sagt at enheten ikke kan lage skader, under noen omstendighet, så tror det er Storo som er snille, ettersom enheten er litt over 1 mnd gammel, og dette har skjedd med så mye. Prøvde å ta dette med galgehumor "snakker om fin uke" :p

Lenke til kommentar
Xbox 360 riper opp cd`r med en gang..

En sub burde overhode ikke skape noen problemer for en normal cdrom.

Når jeg spiller ps2 og sånn, så pleier jeg og flytte og drive med den imens den står på, uten om at noooe som helst skjer.

Med xbox 360 så holder det jo med at du går på gulvet i nærheten av den :p

Og det værste er at Microsoft ikke gidder og fikse problemet, eller og erstatte spillene :ermm:

8009840[/snapback]

I mitt tilfelle har advokaten nå sagt at jeg skal levere den hos elkjøp, og om de nekter å ta den i mot, bare etterlate den der. (selvfølgelig må jeg ha med vitne), straks det er gjort skal han følge opp med brev.

Etter avvising hos service skøyen og Microsoft, samt elkjøp sin kundeservice, så var jeg bare lei det hele.

8009917[/snapback]

microsoft er generelt så jævelige at jeg blir forbanna! siden du er i en så tragisk situasjone r det bare en ting og gjøre last ned de spillene som ble ødelagt og brenn dem ut... easyest thing 2do

Lenke til kommentar
Xbox 360 riper opp cd`r med en gang..

En sub burde overhode ikke skape noen problemer for en normal cdrom.

Når jeg spiller ps2 og sånn, så pleier jeg og flytte og drive med den imens den står på, uten om at noooe som helst skjer.

Med xbox 360 så holder det jo med at du går på gulvet i nærheten av den :p

Og det værste er at Microsoft ikke gidder og fikse problemet, eller og erstatte spillene :ermm:

8009840[/snapback]

I mitt tilfelle har advokaten nå sagt at jeg skal levere den hos elkjøp, og om de nekter å ta den i mot, bare etterlate den der. (selvfølgelig må jeg ha med vitne), straks det er gjort skal han følge opp med brev.

Etter avvising hos service skøyen og Microsoft, samt elkjøp sin kundeservice, så var jeg bare lei det hele.

8009917[/snapback]

microsoft er generelt så jævelige at jeg blir forbanna! siden du er i en så tragisk situasjone r det bare en ting og gjøre last ned de spillene som ble ødelagt og brenn dem ut... easyest thing 2do

8028206[/snapback]

har aldri likt den enkleste veien, så jeg tok en annen vei jeg :p Og den fungerte veldig fint :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...