Gå til innhold

Xbox og erstatning for ødelagte plater


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
virker merkelig hele greia...

Noen som jobber i el-kjøp som vet om el-kjøp har hatt mye problemer rundt dette?

8023973[/snapback]

 

Som sagt rynket ikke selger på nesen en gang og sa at dette var typisk for xbox nærmest.

Problemet er at hadde avdelingen jeg besøkt fulgt prosedyre, så hadde saken vært løst.

 

Problemstillingen er mye verre nå, siden Elkjøp sier de ikke vil ta i mot xbox'en og microsoft avviser ansvar på bakgrunn av noen dårlige bilder, og de vedgår selv at å fotografere platene er nokså vanskelig om ikke umulig ettersom det er vanskelig å få fokuspunkt på den blanke siden.

 

Altså har jeg en maskin som har tidvis rare lyder fra drevet, hakk i spillene og på platene, og en forhandler som hittil har sagt de ikke vil gjøre noe, og en produsent som kategorisk avviser ansvar.

Lenke til kommentar

merkelig hvordan skadene bare topper på seg avhengig om du får viljen din eller ikke.

Først laget den hakk i plater som er kjent for xbox360 hvis den flyttes på/beveger seg under spilling.

 

Nå lager den lyder også, ja ja

 

Dette er jo en enkel sak ta den tilbake der du har kjøpt den og si at den er ødelagt. De tar den da vel inn til service og bytter vel den eller reparerer den. Alternativt fakturerer de deg hvis de ikke finner feil.

 

går nok bra til slutt :p

Lenke til kommentar
merkelig hvordan skadene bare topper på seg avhengig om du får viljen din eller ikke.

Først laget den hakk i plater som er kjent for xbox360 hvis den flyttes på/beveger seg under spilling.

 

Nå lager den lyder også, ja ja

 

Dette er jo en enkel sak ta den tilbake der du har kjøpt den og si at den er ødelagt. De tar den da vel inn til service og bytter vel den eller reparerer den. Alternativt fakturerer de deg hvis de ikke finner feil.

 

går nok bra til slutt :p

8024136[/snapback]

 

Skulle ønske det var så enkelt, men elkjøp sa faktisk til meg og forsikringsselskapet

 

"microsoft lar oss ikke å ta inn disse til service. Vi nektes å ta dem i mot i våre butikker og kunden må selv ta kontakt med dem så den hentes hjemme".

 

Problemstillingen er da selvfølgelig; hva gjør en når MS nekter å hente den og avviser at det er feil på den, før de en gang har sett maskinen?

Lenke til kommentar
merkelig hvordan skadene bare topper på seg avhengig om du får viljen din eller ikke.

Først laget den hakk i plater som er kjent for xbox360 hvis den flyttes på/beveger seg under spilling.

 

Nå lager den lyder også, ja ja

 

Dette er jo en enkel sak ta den tilbake der du har kjøpt den og si at den er ødelagt. De tar den da vel inn til service og bytter vel den eller reparerer den. Alternativt fakturerer de deg hvis de ikke finner feil.

 

går nok bra til slutt :p

8024136[/snapback]

 

Skulle ønske det var så enkelt, men elkjøp sa faktisk til meg og forsikringsselskapet

 

"microsoft lar oss ikke å ta inn disse til service. Vi nektes å ta dem i mot i våre butikker og kunden må selv ta kontakt med dem så den hentes hjemme".

 

Problemstillingen er da selvfølgelig; hva gjør en når MS nekter å hente den og avviser at det er feil på den, før de en gang har sett maskinen?

8024206[/snapback]

 

 

Leverer inn til elkjøp. Henvis til loven, MS kan "nekte" elkjøp så mye de vil, elkjøp må forholde seg til loven, og loven sier du kan levere til elkjøp.

 

AtW

Lenke til kommentar
merkelig hvordan skadene bare topper på seg avhengig om du får viljen din eller ikke.

Først laget den hakk i plater som er kjent for xbox360 hvis den flyttes på/beveger seg under spilling.

 

Nå lager den lyder også, ja ja

 

Dette er jo en enkel sak ta den tilbake der du har kjøpt den og si at den er ødelagt. De tar den da vel inn til service og bytter vel den eller reparerer den. Alternativt fakturerer de deg hvis de ikke finner feil.

 

går nok bra til slutt :p

8024136[/snapback]

 

Skulle ønske det var så enkelt, men elkjøp sa faktisk til meg og forsikringsselskapet

 

"microsoft lar oss ikke å ta inn disse til service. Vi nektes å ta dem i mot i våre butikker og kunden må selv ta kontakt med dem så den hentes hjemme".

 

Problemstillingen er da selvfølgelig; hva gjør en når MS nekter å hente den og avviser at det er feil på den, før de en gang har sett maskinen?

8024206[/snapback]

 

hevd at den er død, da kommer de :thumbup:

 

blir jo merkelig å pynte på sannheten men er det noe galt med den så er jo ikke det noe problem, eller si at den har et periodisk problem, det har den jo hvis det du sier stemmer, den lager vel ikke hakk i alle plater du bruker?

Lenke til kommentar

Ehm, ja lovverket sier at du kan levere den inn til Elkjøp, men lovverket sier også at hvis ikke det går, så MÅ du forholde deg til deres leverandør som sikkert er microsoft, Norge. Jeg ville ringt de og KREVET erstatning for spillene og ny xbox 360, med lånemaskin i mellomtiden og sagt at hvis ikke vil du gå videre med saken, ettersom dette bryter med norsk kjøpslov...Tror du ikke meg, så ring til forbrukerombudet:) Lykke til...

 

Ps. Jeg har en av de første xbox 360'ene som ble solgt i Norge, den ble kjøpt i for fjor, like før jul på release date i Bergen.

 

Denne har en litt stor sub, som står under 1m unna og har ALDRI vært tull med den, angående riper i spill eller dvd'er...Åpenbart har jeg vært heldig, eller så bare tar jeg veldig godt vare på tingene mine;)

 

Men, som sagt...Lykke til...

Lenke til kommentar

Har hatt to spill og to dvd'er i den. Tre av de 4 har skader etter den.

 

Plate 1 kom fra bestevennen min. Den ble levert kl 10 på en søndag, og kl 13 ca når hun våknet så kom et stykk hissig sms om at platen ikke lenger kunne spilles av etter besøket hos meg.

 

Plate 2 gikk inn og ut av maskinen, rett tilbake i cover. Og det er jeg 100% sikker på. Der er det hakk og riper i platen

 

Plate tre har riper på seg.

 

 

Planen er å ha med en kolega når den leveres, for nekter de å ta den imot så etterlates den der bare.

Lenke til kommentar
Ehm, ja lovverket sier at du kan levere den inn til Elkjøp, men lovverket sier også at hvis ikke det går, så MÅ du forholde deg til deres leverandør som sikkert er microsoft, Norge. Jeg ville ringt de og KREVET erstatning for spillene og ny xbox 360, med lånemaskin i mellomtiden og sagt at hvis ikke vil du gå videre med saken, ettersom dette bryter med norsk kjøpslov...Tror du ikke meg, så ring til forbrukerombudet:) Lykke til...

 

Ps. Jeg har en av de første xbox 360'ene som ble solgt i Norge, den ble kjøpt i for fjor, like før jul på release date i Bergen.

 

Denne har en litt stor sub, som står under 1m unna og har ALDRI vært tull med den, angående riper i spill eller dvd'er...Åpenbart har jeg vært heldig, eller så bare tar jeg veldig godt vare på tingene mine;)

 

Men, som sagt...Lykke til...

8024321[/snapback]

 

Står ikke noe i lovverket om at jeg skal forholde meg til produsent. Det velger jeg selv gjennom §35 eller hva det var, såkalt springende regress.

Problemet her er at jeg har havnet mellom to stoler hittil, men en kjede som sier nei til service og en produsent som sier nei.

 

Denne står som vist på bildet langt unna en sub, som ei heller var særlig kraftig, samt at den står over bakken, dermed må eventuelle vibrasjoner gjennom en del materiale før den treffer xbox'en min.

Lenke til kommentar
Har hatt to spill og to dvd'er i den. Tre av de 4 har skader etter den.

 

Plate 1 kom fra bestevennen min. Den ble levert kl 10 på en søndag, og kl 13 ca når hun våknet så kom et stykk hissig sms om at platen ikke lenger kunne spilles av etter besøket hos meg.

 

Plate 2 gikk inn og ut av maskinen, rett tilbake i cover. Og det er jeg 100% sikker på. Der er det hakk og riper i platen

 

Plate tre har riper på seg.

 

 

Planen er å ha med en kolega når den leveres, for nekter de å ta den imot så etterlates den der bare.

8024326[/snapback]

 

problemet er jo hvis microsoft har hjemmeservice da, ingen grunn til at butikken skal ta den imot

Lenke til kommentar
Har hatt to spill og to dvd'er i den. Tre av de 4 har skader etter den.

 

Plate 1 kom fra bestevennen min. Den ble levert kl 10 på en søndag, og kl 13 ca når hun våknet så kom et stykk hissig sms om at platen ikke lenger kunne spilles av etter besøket hos meg.

 

Plate 2 gikk inn og ut av maskinen, rett tilbake i cover. Og det er jeg 100% sikker på. Der er det hakk og riper i platen

 

Plate tre har riper på seg.

 

 

Planen er å ha med en kolega når den leveres, for nekter de å ta den imot så etterlates den der bare.

8024326[/snapback]

 

problemet er jo hvis microsoft har hjemmeservice da, ingen grunn til at butikken skal ta den imot

8024353[/snapback]

 

Altså; det er egentlig irrelevant siden jeg fint skal kunne levere tilbake til butikken om jeg så skulle ønske det.

Men problemet er her at ms har avvist alt ansvar for skadene denne har laget samt at noe er galt, dermed havner jeg som sagt mellom to stoler, da elkjøp kundeservice sier de ikke kan ta den i mot og MS nekter ansvar.

 

See? :)

Lenke til kommentar

men da er jo egentlig saken løst.

 

du hevder at det er noe galt med den og kontakter butikk/leverandør

 

de sier at det ikke er noe galt med den, men at du har foråsaket skaden selv

 

du mener fremdeles at det er noe galt med den og må vel da reklamere/klage på avslaget?

 

med andre ord må du kontakte de du har snakket med hos microsoft(?) og si at du ønsker å klage på konklusjonen deres

 

eller hva?

Lenke til kommentar
men da er jo egentlig saken løst.

 

du hevder at det er noe galt med den og kontakter butikk/leverandør

 

de sier at det ikke er noe galt med den, men at du har foråsaket skaden selv

 

du mener fremdeles at det er noe galt med den og må vel da reklamere/klage på avslaget?

 

med andre ord må du kontakte de du har snakket med hos microsoft(?) og si at du ønsker å klage på konklusjonen deres

 

eller hva?

8024460[/snapback]

 

Hvilket allerde er gjort, men som ble avvist og jeg ble bedt om å skrive et brev til en adresse i Uk :)

 

ps! og avslaget er basert på 3 bilder, ikke at maskinen er testet eller sett på.

Endret av Christian86
Lenke til kommentar
men da er jo egentlig saken løst.

 

du hevder at det er noe galt med den og kontakter butikk/leverandør

 

de sier at det ikke er noe galt med den, men at du har foråsaket skaden selv

 

du mener fremdeles at det er noe galt med den og må vel da reklamere/klage på avslaget?

 

med andre ord må du kontakte de du har snakket med hos microsoft(?) og si at du ønsker å klage på konklusjonen deres

 

eller hva?

8024460[/snapback]

 

Hvilket allerde er gjort, men som ble avvist og jeg ble bedt om å skrive et brev til en adresse i Uk :)

 

ps! og avslaget er basert på 3 bilder, ikke at maskinen er testet eller sett på.

8024465[/snapback]

 

 

Som sagt, lever den til elkjøp, si at den ikke virker, og si de må ta den imot og sjekke den. De kan ikke nekte dette. Så får de ordne opp selv i eventuelle problemer de har med MS.

 

AtW

Lenke til kommentar
men da er jo egentlig saken løst.

 

du hevder at det er noe galt med den og kontakter butikk/leverandør

 

de sier at det ikke er noe galt med den, men at du har foråsaket skaden selv

 

du mener fremdeles at det er noe galt med den og må vel da reklamere/klage på avslaget?

 

med andre ord må du kontakte de du har snakket med hos microsoft(?) og si at du ønsker å klage på konklusjonen deres

 

eller hva?

8024460[/snapback]

 

Hvilket allerde er gjort, men som ble avvist og jeg ble bedt om å skrive et brev til en adresse i Uk :)

 

ps! og avslaget er basert på 3 bilder, ikke at maskinen er testet eller sett på.

8024465[/snapback]

 

 

men vet du hvem som er service verksted for xbox i Norge?

Lenke til kommentar
men da er jo egentlig saken løst.

 

du hevder at det er noe galt med den og kontakter butikk/leverandør

 

de sier at det ikke er noe galt med den, men at du har foråsaket skaden selv

 

du mener fremdeles at det er noe galt med den og må vel da reklamere/klage på avslaget?

 

med andre ord må du kontakte de du har snakket med hos microsoft(?) og si at du ønsker å klage på konklusjonen deres

 

eller hva?

8024460[/snapback]

 

Hvilket allerde er gjort, men som ble avvist og jeg ble bedt om å skrive et brev til en adresse i Uk :)

 

ps! og avslaget er basert på 3 bilder, ikke at maskinen er testet eller sett på.

8024465[/snapback]

 

 

Som sagt, lever den til elkjøp, si at den ikke virker, og si de må ta den imot og sjekke den. De kan ikke nekte dette. Så får de ordne opp selv i eventuelle problemer de har med MS.

 

AtW

8024516[/snapback]

 

 

de kan jo det hvis Microsoft har sagt det ikke er noe galt med den

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...